Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Afanaisa91 schreef:Jeetje wat erg voor jullie. Heel veel sterkte de komende tijd.
Er komt steeds meer ruimte voor de partner binnen de revalidatie. Daar zou ik ook zeker je vraag aankaarten.
En qua inhoud zou ik aanraden samen te kijken wat je vriend in deze tijd voor jou kan betekenen, uiteraard binnen zijn marges. Meestal zijn we erg veel bezig met ontzorgen, en dat maakt de balans binnen een relatie nog schever. Het kan heel erg helpen om je als patiënt ook nuttig en daarmee wat gelijkwaardiger te voelen als je niet alleen hulp hoeft te ontvangen maar ook wat voor een ander kan betekenen. En dat kunnen hele klein lijkende dingen zijn, zoals (ik noem maar wat) de weekboodschappen online bestellen, lunch maken, oppas regelen. Dat extentiele stuk mis ik soms nog wel in de revalidatie.
Eline91 schreef:Bedankt voor de tips en suggesties.
Vanuit het revalidatieziekenhuis of de zorgverlening heb ik eigenlijk nog niks vernomen rond ondersteuning van partners of het betrekken van familie bij de revalidatie. Dat is iets wat ik wel mis.
De eerste weken zijn er wel veel mensen die vragen hoe het gaat, of aanbieden om te helpen maar ik merk dat dit heel snel wegvalt. Ik krijg vaak te horen dat ik wel eens mag langskomen om mijn gedachten te verzetten of iets leuks te doen, maar daar heb ik vaak niet de tijd, energie of mogelijkheid voor.
Gebruikers op dit forum: Bytespider, Rosalie_91 en 25 bezoekers