Uitgroei haarverf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Uitgroei haarverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 12:58

Kappers en zelfkleurders op bokt, hebben jullie tips? Sinds mijn 16e kleur ik mijn haar al. Altijd bij de kapper want het moet er toch een beetje knap uitzien. Inmiddels ben ik geen 16 lentes jong meer en komen de grijze haren op. Gelukkig nog niet heel veel maar ik zie ze zelf wel :') Eens per 3 maanden ga ik langs de kapper echter die paar cm uitgroei kan ik natuurlijk zelf ook prima bijwerken. Maarrr mijn haar heeft best wat roodtinten waardoor verf snel veel te warm uitvalt. Ik wil mijn uitgroei koel donkerbruin hebben. Waar moet ik op letten qua verf voor die koele tint en dat die grijze haren ook goed worden mee genomen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:04

Ik zorg ervoor dat die grijze haren heel natuurlijk door mijn haar kunnen groeien. Ik laat elk half jaar high lights en low lights zetten met askleuren. Asblond en asbruin. Is echt heel erg mooi en mijn eigen haarkleur zit er ook nog doorheen. De uitgroei valt totaal niet op op deze manier.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:04

Mijn kapster verkoopt uitgroeisetjes van je eigen kleur. In mijn geval Joico verf. Vanaf mijn 17e heb ik al grijze haren, maar om nou elke 3 weken die uitgroei te laten verven. Dus ik heb verf van de kapster en verf het zelf zo goed als het gaat. Achterzijde is soms wat lastig :-)

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:05

Grijs haar kan ook heel mooi zijn!
Ik vind dit altijd veel mooier dan geverfd haar.

Als het goed geknipt en mooi verzorgd is maakt dat het grijs is echt niet uit in mijn mening.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 13:12

Suzanne F. schreef:
Ik zorg ervoor dat die grijze haren heel natuurlijk door mijn haar kunnen groeien. Ik laat elk half jaar high lights en low lights zetten met askleuren. Asblond en asbruin. Is echt heel erg mooi en mijn eigen haarkleur zit er ook nog doorheen. De uitgroei valt totaal niet op op deze manier.

In de zomer zet ik idd ook highlights en dan valt het minder op. In de herfst, winter en lente laat ik het uitgroeien want anders word ik te blond.

Grijs kan idd heel mooi zijn, ik noemde grijs maar die van mij zijn eigenlijk wit. Ook mooi maar nu nog ff niet :D Vooral omdat het nu om enkel wat haren bovenop en een paar langs mijn slapen betreft.

viphorse

Re: Uitgroei haarverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:29

Hier zelfde probleem leuk de grijze haren maar nu nog ff niet . Ben alleen aan de zijkanten bij mijn slapen grijs en klein plukje voorop.
Ik zet highlights maar ben zelf donker en dan valt grijs op .

Mijn kapster verkoopt geen setjes dus ben nu zelf ook aan kijken voor verf. Vorig jaar keer gedaan maatregelen de kleurhoogte 6 was bijna zwart geworden . Geen succes dus .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:31

Op het moment dat je het laat uitgroeien kan je er donkere strepen doorheen laten trekken. Dan krijg je een hele mooie mix van donkere, blonde en witte/grijze strepen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:08

Omdat dit topic beter past op Mensenwelzijn & Sport verplaats ik hem daarheen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:17

Ik verf mijn uitgroei om de 4a 5 werk zelf. De kapper houdt hier rekening mee door bovenop 1 kleur te doen waardoor ik als kleur donkerbruin kan gebruiken. Eerst gebruikte ik de uitgroeiset van Schwarzkopf nu die van syoss die pakt voor mijn gevoel beter.

Misschien kan je kapper zeggen welke kleurcode je moet hebben?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 13:09

wouterpaard schreef:
Ik verf mijn uitgroei om de 4a 5 werk zelf. De kapper houdt hier rekening mee door bovenop 1 kleur te doen waardoor ik als kleur donkerbruin kan gebruiken. Eerst gebruikte ik de uitgroeiset van Schwarzkopf nu die van syoss die pakt voor mijn gevoel beter.

Misschien kan je kapper zeggen welke kleurcode je moet hebben?

Dat is een goede! Wat ik al zei; bij mij slaat het heel snel te warm uit. Staat niet verkeerd maar dat is niet wat ik wil :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:30

Ik wil ook naar 1 egale kleur heb nu net toch maar verf bij een kapperswinkel gehaald tube was 6,95 nu hopen dat het goed gaat het is alleen voor de uitgroei . Over paar weken maar eens langs de kapper en dan alles in geheel laten verven .