Enorme steek ribben na corona

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Photograph

Enorme steek ribben na corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 10:43

Beste bokkers,

Ik ben net van corona af. Nu heb ik al 2 dagen last van een constante steek links bij me ribben, een beetje in het midden. Het straalt door naar mijn rug en de pijn stopt niet. Hebben meerdere mensen hier last van gehad en wat hebben jullie er tegen gedaan?

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

rien10

Re: Enorme steek ribben na corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:48

Het is bekend dat je na Covid het Syndroom van Tietze kan hebben. Als je hierop googled, kan je een hoop vinden.
Beterschap, het is echt naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:34

Heb ik ook! En bij hoestbuien uitstraling naar mijn rechterschouder. Echt waardeloos :(

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-22 20:31

[***] schreef:
Heb ik ook! En bij hoestbuien uitstraling naar mijn rechterschouder. Echt waardeloos :(

Echt verschrikkelijk. Bedankt trouwens voor het antwoord. Ga denk ik wel voor wat pijnstillers naar de dokter deze week, niet normaal de pijn :(

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:00

Het kan zijn dat er een rib geblokkeerd zit TS. Dit is meestal ter hoogte van het gewricht tussen je ruggenwervel en rib, en kan vervelende pijn geven. Hier staat een goede uitleg: https://www.demeeter.be/blog/ribblokkade
Een goede fysio of osteopaat kan jouw klachten verlichten!

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-22 17:58

Ik zou me God niet weten wat ik nu meemaak. 3 nachten wakker van de pijn. Pijn wordt alleen maar erger. Ik ben naar de dokter geweest, geen blaasontsteking en de dokter zegt dat er helemaal niks met me aan de hand is. Dat kan toch niet? Ik schreeuw het uit van de pijn. Ik kan niet naar school en niet werken..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:25

Nee dat is niet normaal en dat de huisarts zegt dat er niets aan de hand is, is meer dan vreemd.
Nieuwe afspraak en iemand meenemen die voor je belangen opkomt hoor!

sterkte

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-22 18:27

MarliesV schreef:
Nee dat is niet normaal en dat de huisarts zegt dat er niets aan de hand is, is meer dan vreemd.
Nieuwe afspraak en iemand meenemen die voor je belangen opkomt hoor!

sterkte

Het is verschrikkelijk dat ik dit soort dingen al zovaak met de huisartsen heb meegemaakt. Altijd nonchalant doen alsof er niks aan de hand is, terwijl ik niet voor niks verkramp van de pijn.. Morgen heb ik sowieso een belafspraak en ga dan ook direct een nieuwe afspraak maken

Dankjewel!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-22 14:48

Update: nierbekkenontsteking

Wat ben ik blij dat ik weet wat er met me aan de hand is. Zit nu alleen maar aan de gemberthee omdat ik hartstikke misselijk ben. Vannacht 4 uur wakker geworden van de misselijkheid en niet meer geslapen. Nog niet overgegeven, ik hoop ook niet dat dit gaat gebeuren. Het is verschrikkelijk irritant en pijnlijk. Ik ga vandaag aan de antibiotica beginnen. Iemand dit weleens meegemaakt en tips? Hoelang duurde het bij jullie voordat de pijn en misselijkheid weg was?

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:54

Beterschap! Ik heb dit ook gehad, pijn verdween al na een enkele dag toen ik met antibiotica ben begonnen. Ik kon niet meer op m'n rug liggen en omdraaien ging nauwelijks. Hoge dosis paracetamol werkte bij mij redelijk om de pijn te stillen. Warme kruik en veel water drinken

"Every flower must grow through dirt"

― Laurie Jean Sennott

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-22 15:18

Petunia27 schreef:
Beterschap! Ik heb dit ook gehad, pijn verdween al na een enkele dag toen ik met antibiotica ben begonnen. Ik kon niet meer op m'n rug liggen en omdraaien ging nauwelijks. Hoge dosis paracetamol werkte bij mij redelijk om de pijn te stillen. Warme kruik en veel water drinken

Thankyouu, hoop dat dit me laatste slapeloze nacht is. Kan inderdaad ook niet op me rug liggen, en op me zij doet nog meer pijn. Zit lekker aan de thee en voor t slapen gaan 2 x 500 mg paracetamol

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-22 01:44

Nu ook enorme misselijkheid en vandaag was de 2e dag van de antibiotica. Ik merk dat wanneer ik de antibiotica net geslikt heb, ik de laatste paar uren enorm veel pijn heb. Ik word ‘s nachts ook nog steeds wakker van de misselijkheid en pijn. Neem dan 2 paracetamol. Iemand nog wat tips?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 07:03

Ik zou beginnen met elke 6 uur 2 pcm slikken om een spiegel op te bouwen. Zo heb je als het goed is minder pieken in de pijn. Als dat niet voldoende is kun je er nog een nsaid bij slikken, zoals ibuprofen of naproxen.
Hopelijk doet de antibiotica snel zijn werk! Veel sterkte.

Joker's Valentine

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:18

Photograph schreef:
Nu ook enorme misselijkheid en vandaag was de 2e dag van de antibiotica. Ik merk dat wanneer ik de antibiotica net geslikt heb, ik de laatste paar uren enorm veel pijn heb. Ik word ‘s nachts ook nog steeds wakker van de misselijkheid en pijn. Neem dan 2 paracetamol. Iemand nog wat tips?

Vervelend dat je nog steeds zoveel pijn hebt. De antibiotica zou nu toch wel een beetje moeten gaan aanslaan. De misselijkheid kan van de AB komen, daar kan je niet zo veel aan doen. Maar over het weekend zou je wel moeten opknappen. Verder zou ik je adviseren om het gesprek aan te gaan met je huisarts wanneer je steeds tegen deze laconieke houding aanloopt. Of op zoek naar een andere.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie