Alergieen voor dieren, wat werkt bij jullie?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy_Hippie

Berichten: 885
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Alergieen voor dieren, wat werkt bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 10:54

Hoihoi,

Ik zal echt niet de enige zijn die alergieen heeft voor dieren/ paarden.

Op dit moment word het bij mij alleen maar erger en kan ik steeds minder hebben...
Als ik mijn paard ga poetsen oid:
- Jeukende ogen, gehemelte, neus
- Snotteren
- Benauwd
- Bij aanraking met de neus op mijn huis (bv handen) hele handen rood en onder de bultjes (jeuk en brand).

Alleen word het steeeds maar erger, als ik ergens ben waar geen dieren zijn heb ik er geen last van
maar zodra ik thuis kom begint het meteen hele dagen snotteren etc. (ik woon nog thuis en hebben behoorlijk wat dieren).
Als ik een tijdje niet thuis bent duurt het ook wel tot bijna een dag eerdat de klachten weg zijn.

De huisarts allergie pillen werken niet/ nauwlijks, de huisarts zegt gewoon dat ik geen contact meer met dieren oid moet hebben maar dat wil ik zelf niet.

Mijn vraag is wat werkte bij jullie?
Misschien heb ik dingen nog niet geprobeert wat misschien wel werken,
wil gewoon plezier hebben in mijn hobbie die ik op deze manier echt niet meer heb.

Alvast bedankt ! :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37871
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:57

Helaas werkt bij mij niet veel. -O- Vermijden is het enige dat ik kan doen. Neusspray, pillen en in ergere momenten prednisonpillen en dan nog komen de reacties erdoor.

Niet leuk maar als het na jaren alleen maar heftiger word heb ik geen andere keus dan nagenoeg alle harige en beveerde dieren te vermijden. ;(

zonnebloem18

Berichten: 24921
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Alergieen voor dieren, wat werkt bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:07

Ik ken veel mensen die baat hebben gehad bij bioresonantie. Van heftige allergie tot zelf dieren in huis kunnen hebben na de behandelingen.

Ange1a

Berichten: 290
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:14

Ik heb zelf extreem last van paarden allergie en wat minder van huisdieren.
Heb toen ook een topic geopend met name voor de paarden allergie, maar wie weet staan er ook tips in die jij kunt gebruiken. :)

[RUI] Paarden allergie, hoe ga jij er mee om?

Rebel_Jits

Berichten: 5641
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:25

Aerius pilletje en in hoogseizoen met hooikoorts erbij, pak ik Mometasone neusspray (wel beperkt gebruiken, het droogt je slijmvliezen uit). Voor mij werkt dat voldoende. Beiden op voorschrift van de dokter.
Maar ik heb als voordeel dat mijn lichaam went aan het dier, waardoor ik minder allergisch word na een aantal maanden. M'n eigen huisdieren reageer ik niet meer op, ook niet in de rui. En de hooikoorts wordt ook minder na ongeveer 3 jaar op een plek wonen (vaak verhuisd, dan leer je dat herkennen, hihi). Een natuurlijke immunotherapie dus.

Mijn schoonbroertje is allergisch aan alles wat leeft en beweegt, die pakt cortisone-spuiten als het hooikoorts-seizoen begint. Dan is het een halve zomer onder controle met minimale klachten.

Janneke2

Berichten: 23295
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Alergieen voor dieren, wat werkt bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:34

Soms helpt symbioflor.
Het doel van het drankje is om je darmflora te verbeteren, en dat helpt je immuunsysteem.
Bij allergische reacties mbt inademen ook een druppeltje in je neus doen.

En soms helpt medical tape.
Er zijn een aantal verschillende tapes die helpen, bij 1 wordt de tape in een C vorm rond je schouderblad geplakt.

En veel medicatie is gericht op het onderdrukken van de allergische reactie, op zich een zegen.

N0a
Berichten: 4773
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Alergieen voor dieren, wat werkt bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:59

Ik slik cetrizine pilletjes. Enige wat helpt bij mij. En inderdaad, voor je eigen dieren wordt je op een gegeven moment minder allergisch. De kat van m'n moeder was vroeger mijn kat, toen geen last. Nu als ik op bezoek kom begin ik meteen te snotteren :+

vierspan

Berichten: 308
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 23:43


Happy_Hippie

Berichten: 885
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 10:00

Dankjewel allemaal zal op men gemakje eens rond kijken en dingen proberen.


zonnebloem18 schreef:
Ik ken veel mensen die baat hebben gehad bij bioresonantie. Van heftige allergie tot zelf dieren in huis kunnen hebben na de behandelingen.


Oh wauw dit klinkt veel belovend!


littlexannie schreef:
Ik heb zelf extreem last van paarden allergie en wat minder van huisdieren.
Heb toen ook een topic geopend met name voor de paarden allergie, maar wie weet staan er ook tips in die jij kunt gebruiken. :)

[RUI] Paarden allergie, hoe ga jij er mee om?

Dankjewel, zal een rond neusen!


Rebel_Jits schreef:
Aerius pilletje en in hoogseizoen met hooikoorts erbij, pak ik Mometasone neusspray (wel beperkt gebruiken, het droogt je slijmvliezen uit). Voor mij werkt dat voldoende. Beiden op voorschrift van de dokter.
Maar ik heb als voordeel dat mijn lichaam went aan het dier, waardoor ik minder allergisch word na een aantal maanden. M'n eigen huisdieren reageer ik niet meer op, ook niet in de rui. En de hooikoorts wordt ook minder na ongeveer 3 jaar op een plek wonen (vaak verhuisd, dan leer je dat herkennen, hihi). Een natuurlijke immunotherapie dus.

Mijn schoonbroertje is allergisch aan alles wat leeft en beweegt, die pakt cortisone-spuiten als het hooikoorts-seizoen begint. Dan is het een halve zomer onder controle met minimale klachten.


Dankjewel, zal er eens naar kijken. Hooikoorts heb ik ook alleen nog in redelijke maten niet zo heftig als met dieren.
Wat fijn dat je op je eigen dieren niet meer reageert! Voor mij maakt dit helaas niet uit hebben heel ons leven dieren, laatste jaren word het alleen maar erger en laatste jaar word het echt zo erg dat ik niet amper men paardje een knuffel kan geven of ik loop al te niezen en te jeuken etc...



N0a schreef:
Ik slik cetrizine pilletjes. Enige wat helpt bij mij. En inderdaad, voor je eigen dieren wordt je op een gegeven moment minder allergisch. De kat van m'n moeder was vroeger mijn kat, toen geen last. Nu als ik op bezoek kom begin ik meteen te snotteren :+


Dit is helaas niet zo, leef altijd met dieren maar zodra ik thuis kom na werk begint het meteen weer hele dagen snotteren, en zodra ik men paarden ga doen (die staan aan huis) word het helemaal extreem.