Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Ik heb geen ervaring met de beugels maar wil wel zeggen dat de bitjes van tegenwoordig echt heel dun kunnen zijn. Het is zeker geen blok.
Tevens gaan je tanden altijd langzaam weer naar hun orginele staat. Hou er dus rekening mee dat het niet zo recht blijft tot je 90 bent bijvoorbeeld
Suzanne F. schreef:Nou ook al krijg je het weer recht met wat voor beugel dan ook, je zal nooit zonder de nachtbeugel kunnen. Die zal je moeten dragen want anders gaat de boel weer scheef staan.
Dus dan denk ik niet dat het zin heeft om er geld in te stoppen.
Ik draag hem elke nacht en heb er totaal geen last van. Is een dun plastic hoesje over je tanden, absoluut geen groot blok.
Ik heb tijdelijk een onzichtbare beugel gedragen om 1 voortand weer recht te krijgen. Ik vond het prima te doen. Wel pijnlijk maar dat zijn alle beugels als ze iets moeten corrigeren.
Suzanne F. schreef:[ Afbeelding ]
Zoiets is het. En dan op maat voor jou gemaakt aan de hand van een afdruk van je gebit.
fleurtjeuh schreef:Ik ben inmiddels meer dan 10 jaar van mijn beugels af en ik heb echt geen nachtbeugel hoor!
Ik heb een stangetje achter mn voortanden, onder en boven, en hierdoor blijft alles netjes op z'n plek.
Niemand die het ziet en mijn tanden zijn keurig recht.
san4nie schreef:Kan je dit gewoon bij je eigen tandarts doen? Of moet je ergens anders naartoe voor die bitjes?
DiantaM schreef:Ik lees even mee.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar
Ik overweeg het wel. Doordat mijn verstandskiezen boven zijn gekomen tijdens mijn zwangerschap (was voorspeld dat dit niet meer zou gebeuren), is mijn ondergebit gaan schuiven. Ik heb al twee x een slotjes beugel gehad voor mijn bovengebit dus daar ben ik wel klaar mee.
FernandoO schreef:Ik zit er ook aan te denken om opnieuw een beugel te nemen en de invasalign ziet er inderdaad interessant uit, maar pas nadat alle 4 de verstandskiezen eruit zijn. Maar aan wat voor kosten moet je dan denken? Ik denk niet dat dit vergoed wordt door je verzekering of wel?
Gebruikers op dit forum: Animal, Anomien, Asvinia, FleurSandro, Gaby, karelien, mirriejj, Oshaa, Remembrance, Setteli, VogeltjeM, xSuuzerd, YandexBot en 39 bezoekers