Hoofdluis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Boras

Hoofdluis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-22 21:46

Een vraag....

Heeft mijn dochter luizen? Ze heeft geen jeuk of andere klachten, mijn man dacht er net aan me deze foto van haar hoofd te laten zien (vanochtend genomen). Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe hoofdluis er precies uitziet. Maar ik ben er bang voor.

Afbeelding

Ik hoop dat het zo te zien is.

Kabayo

Re: Hoofdluis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:47

Lijkt vet/nat haar met roos

Even met een kammetje er door en je weet het. Denk niet dat het zo te zien is

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:49

Moeilijk te zien zo, zouden neten kunnen zijn.

[&] [&]

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:50

Als je het wit kan verplaatsen is het geen hoofdluis, de eitjes van hoofdluis zitten echt vast, die moet je echt met je nagels eraf schrapen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:50

Ik denk het eerlijk gezegd wel. Dit lijkt op neten. Maar roos en neten kunnen best op elkaar lijken.
Ik zou wassen met luizenshampoo en als ze luizen heeft dan zie je ze er zo uitvallen. Zwarte puntjes, kunnen heel klein zijn. Daarna (morgen) of als het droog is goed kammen met een luizenkam. Plukje voor plukje. Dan kam je de neten er ook uit.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:51

Zit het vastgeplakt op het haar of kun je het makkelijk verplaatsen en uitkammen?

Tja...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-22 21:51

Het haar is inderdaad nog wat nat, ze kwam net uit de douche met gewassen haren.

Ze komt zo thuis, dan zal ik eens kijken. Ze is de hele dag en avond met vriendinnetjes op stap geweest. Dus ik hoop niet dat ze straks allemaal jeuk hebben.

Mijn man is even gauw een luizenkammetje kopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:51

ja absoluut luis hoor.
morgen even wat halen bij de drogist.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-22 21:54

Bedankt voor alle info, daar kan ik wat mee.

Sinds het corona tijdperk worden de kinderen niet meer op school gecontroleerd door luizenmoeders.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er zelf helemaal niet aan gedacht heb om regelmatig te controleren.

Hopelijk brengt mijn man ook luizenshampoo mee. Hij zou de foto bij de drogist laten zien, benieuwd wat die ervan zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:57

Koop niet zomaar even een luizenkammetje. Uit ervaring kan ik zeggen dat het heel heel heel hardnekkig kan zijn en als je ook maar 1 neetje over het hoofd ziet, ze een week later weer onder de luizen zit.
Hier er vanaf gekomen door kammen met een speciale luizenkam en kamspul, een soort dikke crème. En om de 3 dagen helemaal pluk voor pluk vanaf de hoofdhuid tot het einde doorkammen van alle kanten. Dus elk plukje van voor naar achter en achter naar voren, van links naar rechts en van rechts naar links. En dan de laag in zijn geheel ook nog doorkammen.
Mijn dochter heeft dik en heel lang haar, het was echt een verschrikking. Nu spuit ik het regelmatig in met een spray die luizen moeten tegenhouden (doet een schietgebedje).

Edit: hier kan je het lezen welke kam ik bedoel: www.luizenkliniek.nl
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 04-03-22 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:58

Ik vind het zelf wat te wit voor neten, neten waren hier meer lichtgeel/lichtbruin van kleur.
Heeft je dochter gel in haar haren of een ander verzorgingsmiddel?

Tja...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:59

Oef, altijd zo moeilijk om te zien. Lijkt me sws huidschilfers.
Neten zijn lastig los te krijgen.

Veel conditioner en dan met de kam er door. Op witte Keukenrol afsmeren, kan je t zo zien

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht
Naltrastoria Rex <3

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-22 22:00

Nee, ze gebruikt geen gel.

Suzanne F., ik heb wel eens gehoord dat een besmetting hardnekkig kan zijn. Wat een ellende.
Ik doet een schietgebedje dat het loos alarm is :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:02

Wat ook scheelt is gel, was of haarlak in het haar.
Mijn kleinkinderen hebben nooit luizen want daar schijnen ze een hekel aan te hebben,

Mijn dochters hadden het vroeger ook een keer, allebei lang en dik haar en het is echt een klus steeds.
Deed een bakje met kokend water neerzetten en daar steeds de kam in en alle spullen wassen of in een zak de vriezer.
Succes Boras!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:06

Wij hebben vroeger meerdere keren luizen gehad. Eerst met echt chemische luizen shampoo (die mag nu niet meer verkocht worden helaas), daarna ons haar in de olijfolie (dat stikt de luizen en neten) en elke dag meerdere keren kammen. Ook alles wassen en knuffels etc in dichte vuilniszakken

Dit is al een aantal jaar geleden hoor. Misschien dat er tegenwoordig nieuwe manieren zijn

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:15

Alles wassen is gelukkig niet nodig, dat is achterhaald bij hoofdluis omdat de luizen alleen overleven op het hoofd.
Kammen, elke dag, 2 weken lang en iedereen in huis controleren en evt. behandelen. Je kunt de luizen en neten verwijderen door te kammen, evt. met cremespoeling, dat laagje verstikt, of dimeticon lotion kopen en daarmee 1x behandelen en na 1 week herhalen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:15

Ik zou het even goed uitzoeken, want volgens mij is alle knuffels, dekens etc in zakken/wassen achterhaald. Daar hoorde ik m’n moeder laatst over vloeken omdat het haar veel moeite had gescheeld (5 dochters, allemaal lang haar :D )
Bij ons hielp de lotion van Prioderm het best. Dus echt iets wat een nacht in moest trekken t.o.v. een shampoo. Maar weet niet of dat nog verkocht wordt?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:20

Is idd achterhaald.
Hier helaas al paar keer luis gehad. Heb alleen maar gekamt, meiden waar er met 2 weken vanaf. Wel een monsterklus hoor.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht
Naltrastoria Rex <3

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-22 22:42

Achterhaald? Goed nieuws! :)

De dame van de drogist twijfelde ook al. Eerst nog eens goed wassen/uitspoelen of het geen restje shampoo is (wat op zich wel zou kunnen want dochter doet momenteel erg haar best om zo weinig mogelijk gas te verbruiken bij het douchen <3 ). En anders morgen even terug en kind meenemen ter beoordeling.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:47

Mijn tip, geen shampoo maar een speciale lotion gebruiken ( ik meen xt luis) die je een tijdje in moet laten trekken. Het spul is gigantisch vet maar dood alle luizen. Die kam je er dan zo uit. Schijnt ook veel beter te werken dan luizen shampoo. Bij ons kwam het na shampoo heel snel terug en na de lotion waren we er in 1 keer vanaf.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-22 22:50

Dat spul zie ik veel voorbij komen bij mijn zoektocht naar info op het internet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:02

Neten zitten vooral rond een centimeter boven de huid, dus die witte dingen op centimeters beven de hoofdhuid zullen sowieso geen neten zijn.

Kijk ook eens in de ruime regio rond de oren, daar is het warmer en zitten ze graag.
Neem ook zo’n witte dingetjes tussen je nagels en knijp ze plat. Hoor je een ‘knakte’ dan zijn het neten.

Hier haalde Lotion enzo niets uit, uiteindelijk Silikom once gebruikt.
Is een product die je moet verdelen over de haren, bij de wortel en laten inwerken.
Werkte als een speer, maar ze heeft een goeie week moddervet haar gehad, dat spul was er niet uit te krijgen…. Nu, liever nog zo en luizenvrij, dan een hoofd met luizen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:06

Vergeet niet je man en jezelf te controleren.

Britta,ouwe taaie.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:13

Als het luis is, want ook ik vind het bijna te wit voor neten…. Neten zijn wat wazig en lijken een beetje doorzichtig, zijn niet door-wit.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:18

Vanaf de foto kan ik het niet zien maar hier zowel bekend met luizenkoppies(incl moeders) en een dochter met hardnekkige roos. Ik kam ze boven een wit a 4 tje en dan kijken of je wat ziet bewegen. Roos was ik met Andrelon antiroos.