Wandelschoenen voor lastige voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Wandelschoenen voor lastige voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 09:56

Jaren heb ik fijn gewandeld op Lowa Renegade, al diverse paren versleten alleen sinds nu passen de nieuwe modellen mij niet meer. Voor te smal voor mijn tenen. Heb nu een nieuw paar Hanwag schoenen, alleen zijn die ook niet helemaal fijn. Heb er ook gewoon pijn mee met lopen. Ben al bij diverse loopcentra geweest en helaas kunnen ze mij niet optimaal helpen. Ik heb schoenen nodig die voor breed genoeg zijn voor mijn tenen en achter smal genoeg voor mijn hak. Verder moet de zool niet te stug zijn gezien ik snel blaren krijg of mijn hiel open loop. Verder moet de schoen hoog genoeg zijn om steun aan mijn slechte enkels te geven. Eigen zooltjes moeten er in passen.

Op mijn oude lowas was 10 km wandelen geen probleem nu wandel ik na een km al met pijn. De podoloog komt ook niet echt verder dan dat schoenen aan bovenstaande criteria moeten voldoen. Heb nu al veel modellen van Lowa, Meindel en Hanwag gepast. Iemand nog suggesties voor fijne modellen wandelschoenen voor mijn lastige voeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:58

Zoek eens op barefoot schoenen. Je hebt ze ook in de wandelschoen versie. Aantrekken en nooit blaren of last meer gehad _/-\o_
Je hebt in nederland een aantal fysieke winkels waar je zou kunnen passen en dat raad ik je ook aan om te doen. Elk model is verschillend. Op marktplaats of vinted wordt ook regelmatig van alles aangeboden.

maaikemuis

Re: Wandelschoenen voor lastige voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:43

Heb je van Hanwag de speciale versie met ‘bunion’ in de naam? Deze zijn namelijk smal bij de hiel en het grootste gedeelte van de leest, maar hebben meer ruimte bij de voorvoet.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 10:56

Ja, heb nu inderdaad een versie die breed voor is en smaller achter. Zou voor het fijne nog wel iets beter kunnen.

Probleem is ook dat veel winkels modellen niet op voorraad hebben en dat voorlopig ook zo blijft.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:23

Ik heb ook lastige voeten en ik zweer bij mijn meindl schoenen. Die zitten hemels, ik heb 2 paar, 1 voor stal/wandelen en 1 voor ‘netkes’. Loop er dus ook gewoon zo mee rond. Ze zijn wel niet extra breed in de teen, dus ik weet niet of ze wat voor jou zijn maar ik wil nooit meer anders. Ze hebben wel heel veel veter, tot waar je tenen beginnen zeg maar, dus je kan ze zo wel zelf een stuk ‘aanpassen’.

Heb ook timberlands gehad, die waren erg breed vooraan en smal aan de hiel. Ik droeg ze ook op stal en daar hielden die het niet lang uit, het waren goretex schoenen en blijkbaar kan dat slecht tegen paardenmest. Ze wandelden wel goed, dus misschien kan jij er wel wat mee!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:24

Ik loop heerlijk op de Adidas Terrex Free Hiker, maar die biedt mogelijk niet voldoende steun voor slechte enkels. Er is volgens mij nu ook een model dat steviger is: Terrex AX4 en ook de Terrex Swift R3.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:26

Hier ook Meindl, ze zijn niet goedkoop maar zitten geweldig.

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:27

Heb je het herenmodel van Lowa Renegade geprobeerd? Of zijn die bij de hak te breed?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:36

In Gorssel zit Rene Vos, een outdoor winkel met een ENORM aanbod aan schoenen en zeer kundig personeel. Ik heb echt lastige voeten maar als ik daar ben trekken ze altijd gelijk precies t juiste paar uit de kast. Ik ben fan. Is een eindje rijden voor je maar ik denk dat het de moeite is. Je zou ze ook eerst even kunnen bellen voor overleg.

edit: website https://www.rene-vos.nl/
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 12-02-22 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:36

Ik loop heerlijk op Meindl Vakuum Ultra GTX Wandelschoenen Dames
Door Hallux valgus heb ik ook een schoen nodig die breed is aan de voorkant. Lang moeten zoeken, ik heb ze nu 2 jaar en nog geen spijt van gehad.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:39

Ik heb de meindls lady vacuüm ultra Gtx. Zeker niet mooi maar lopen zalig, je voet wordt er als het ware ingezogen. Meindls staan bekend om de brede voet. Maar ik heb smalle, lange platvoeten ;)

Afbeelding lopen zaaaalig.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:51

Ik heb helaas ook hetzelfde probleem.
De enigste schoenen die bij mij breed genoeg zijn zijn de Meindl Philadelphia gtx lady, maar dit is een lage wandelschoen.
Een hoge wandelschoen of wandellaars heb ik nog niet kunnen vinden in de juiste breedte.
(Ik ben al een tijdje opzoek naar wandellaarzen om ook door het natte hogere gras te wandelen maar worden alleen met brede schacht geleverd en niet met brede voorkant)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:02

northface

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:08

Ik zoek trouwens nog fijne lichte wandelschoenen wel met Gore tex voor van de zomer en moeten echt waterdicht omdat ik nog wel eens door drassige gebieden loop en ze gaan ook nee op vakantie net als de Meindles uiteraard. De lagere Meindles zitten over het algemeen wel anders ik heb natuurlijk niet alles gepast. En sommigen vallen onder mijn enkel raar dat het schuurt zeg maar.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:22

Keen

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:51

Ik ben ook op zoek naar een hoge wandelschoen met brede voorvoet maar ook nog 's een superzacht voetbed. Ik loop met mijn voorvoeten bijna op de botjes. De dikte van het weefsel wat onder de botjes hoort te zitten is voor meer dan de helft weg. Ik heb meerdere keren speciaal aangepaste inlegzooltjes gehad van mijn podoloog maar elke keer weer is het niet zacht genoeg en loop ik nog pijnlijk. Ik heb wel als ik schapenvacht inleggers in de schoenen of laarzen doe dan loop ik even zalig maar dat is maar van korte duur omdat je het snel in elkaar loopt.

Iemand die ook met dit probleem kampt of nog een goede tip heeft qua schoeisel ?

Is jullie bekend of die Meindl's een zacht voetbed hebben?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:05

Ik vind meindl's heerlijk zitten met mijn brede voeten.
Maar ts heeft die al geprobeerd zie ik. Want daar dacht ik aan bij het lezen van de titel.
En of ze een zacht voetbed hebben, voor mijn normale voeten wel maar vind dat enorm moeilijk inschatten voor jou Henny.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:49

De lady vacuüm heeft memory foam en dat is echt zacht. Lopen echt heerlijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:50

clarence schreef:
Keen

Daar heb ik bij staan kijken ook de open schoenen gepast maar dat was het helaas niet voor mij.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:21

BeFunny schreef:
Ik zoek trouwens nog fijne lichte wandelschoenen wel met Gore tex voor van de zomer en moeten echt waterdicht omdat ik nog wel eens door drassige gebieden loop en ze gaan ook nee op vakantie net als de Meindles uiteraard. De lagere Meindles zitten over het algemeen wel anders ik heb natuurlijk niet alles gepast. En sommigen vallen onder mijn enkel raar dat het schuurt zeg maar.

De Arc’teryx Norvan ld (met en zonder gtx mogelijk) zijn echt dé zegen voor mijn smalle voeten met brede voorvoet. Die schoen zit smal rond hak en wreef en breed van voor. Ze zijn licht en mijn zooltjes passen er ook in. Misschien iets voor jou voor de zomer?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:22

BeFunny schreef:
Ik heb de meindls lady vacuüm ultra Gtx. Zeker niet mooi maar lopen zalig, je voet wordt er als het ware ingezogen. Meindls staan bekend om de brede voet. Maar ik heb smalle, lange platvoeten ;)
lopen zaaaalig.

Die heb ik ook, zitten heerlijk alleen ik ben dus al een paar keer bijna onderuit gegaan omdat de lus van mijn veter aan de haakjes van de andere schoen bleef hangen :+

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:23

MERRELL..!!! top wandelschoen. Ik loop er rlke dag vele km mee..

Zitten perfect

En in verschillende types en hoogtes. En ik koop ze vaak in aanbieding omdat hey dure schoenen zijn.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:26

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:33

Ik heb hetzelfde probleem en kom toch steeds bij Meindl uit. Laatst in de Bever in Hilversum echt super en uitgebreid geholpen om de juiste combinatie van schoen en sokken te vinden. En een nieuwe manier geleerd om mijn veters te strikken :D wat echt heel veel verschil maakt.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:35

Heb de wandelschoenen van timberland. Is even inlopen, maar ze lopen steeds fijner!