Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaabje schreef:Wauw dit lijkt me echt totaal niet de bedoeling. Prima dat ze het spalkje goed bevestigd willen hebben, maar wat niet gaat gaat niet. Dan maar een beetje minder lijm. Lijkt me ook voor de esthetiek van het gebit niet zomaar de juiste keuze? Zie je er wat van?
Maar begrijp dat het kwaad al geschied is, dus dan wordt het een klachtenprocedure?
Liselot schreef:Even voor de beeldvorming; een mens kan een haar in zijn mond voelen, dus een te grote vulling of zoals hier wat lijm kan echt minuscuul klein zijn.
Voor de tand er onder is het niet direct slecht als daar een halve mm afgeslepen wordt.
Je zoon heeft boven een spalk? Die blijven idd vaak slecht zitten. Je kan ook voor een nachtbitje gaan om de tanden mooi op zijn plek te houden. Onderin blijft de spalk wel goed zitten?
Biks2 schreef:Vraag anders even of hij een nachtbeugel kan krijgen in plaats van een spalkje. Dan ben je er vanaf.
Janine1990 schreef:Bij mij is afgelopen zomer een stukje van mijn hoektand geslepen ivm facings. Deze tand heeft nooit normaal kunnen slijten omdat er te veel ruimte zat.
Kan weinig kwaad volgens mij. Maar ik had dan ook een draculatandje (de andere hoektand was wel normaal gesleten)
Niqui schreef:Ik heb ook draadjes boven en onder. Deze lieten los na een aantal jaren. Onze tandarts vond dat dat ze wel weg konden na zo'n lange periode. Resultaat: mijn tanden gingen schuiven.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen: check even goed of je bij deze organisatie wel bij een orthodontist een afspraak maakt en niet bij een tandarts terecht komt. Daar zit echt veel verschil in.
Amber_anne schreef:Om je gerust te stellen is het niet erg wat er gebeurt is. Is het wenselijk hmm nee in deze situatie niet. Ik zou ook zeker teruggaan en door iemand anders het draadje goed laten zetten zodat je zoon geen last heeft
Als hij knarst zou ik daar sowieso een bitje voor laten maken, eventueel naar de kaakfysio om het los te maken en oefeningen te krijgen voor thuis.
Gebruikers op dit forum: Chely, ClaudeBot, IASCrawler, Remembrance en 18 bezoekers