Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Plausibel schreef:Oef, dit lijkt wel of je een CVA/TIA omschrijft! Wat eng!
Ikzelf ken wel 'enge' tijdelijke klachten. Ik krijg door stress een globusgevoel in mijn keel en hartkloppingen. Soms valt ineens mijn zicht deels weg (als een neglect). Ik zie dan alleen de ene helft van de tv of een gezicht. Daarna krijg ik migraine.
StillAngel schreef:Ik herken dit !!! Ik kan bijna geen mensen vinden die dit ook hebben dus ik kom graag met je in contact.. bij mij zei de huisarts migraine met aura maar ik heb er geen hoofdpijn bij. Het begint met blinde vlekken zien, bij mij zag ik in het midden zwart en eromheen nog wel. Daarna heel misselijk, overgeven. Mij heel zwak voelen en toen begon de rechterhelft van mn lichaam uit te vallen waardoor ik slecht kon praten maar vooral ook voelde mijn gezicht het meest verdoofd aan die kant. Ik kon niks meer eten of drinken want alles viel er net zo makkelijk uit.
Ik ben al jaren bekend met paniekaanvallen die mijn leven belemmeren maar dit was echt van een andere gradatie. Gelukkig heb ik dit niet vaak maar het is een onwijs wanhopig gevoel en je hebt echt het gevoel dat je dood gaat..
batje schreef:Kan ook migraine zijn. Ik kan bij een heftige aanval soms ook niet lezen, ik herken gewoon de tekens niet al kan ik ze wel zien. Blinde vlekken en vertraagde spraak zijn ook kenmerken. Je hoeft geen hoofdpijn te hebben om van migraine te spreken.
Wat het ook is, het is iig iets neurologisch, dus ik zou zeker even langs de huisarts gaan.
Amber_anne schreef:Ik denk dat het een combinatie is tussen paniek en migraine als ik het zo hoor.
Ik ben bekend met aura maar dat waren de vlekken zeker niet. Het spreken en lezen kan natuurlijk wel een symptoom zijn.
De paniek aanval was ook echt van een ander kaliber. Echt het gevoel dat ik ook gek werd en dit nooit beter zou worden. Ik heb alle tools om te weten wat ik moet doen maar dat lukte hier absoluut niet meer.
De paniek aanval was ook geen reactie op de symptomen maar werd veroorzaakt door een opeenstapeling van stress door het zieke huisdier.
Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad dat dit toevallig tegelijk is gebeurd
Gebruikers op dit forum: PetalBot en 21 bezoekers