Kennen jullie dit gevoel? Je wilt graag gezond en gevarieerd eten en denkt een gezonde en lekkere maaltijd klaar te maken ipv die pizza op zondag avond te bestellen.
Nou, ik dus!
Ik sta lekker alle groenten te snijden, pasta te koken. Na alles bij elkaar gedaan te hebben nog 2 kleine potjes pesto van 100 gram erdoor. Want, ik dacht ik kook voor meerdere porties (meerdere dagen) en de pan met groente was erg vol, dus er moeten ook 2 potjes in.

Van mijn collega's kreeg ik te horen dat pesto best gezond is en ik dacht dat is een goede vervanger voor de traditionele pasta sauzen. Maar voor de grap zoek ik het al etend op op internet en schrik ik mij rot: pesto is een echte dikmaker! Maarja, mijn eten was al klaar dus maar slikken en door gaan. En ach, het is stukken gezonder dan die pizza van domino's!

Ik merk dat ik dit vaker heb en eigenlijk vrij weinig weet van echt gezond eten. Ik weet bijvoorbeeld dat er in walnoten goede vetten zitten, kwark goede eiwitten. Ik weet dat hummus gezond brood beleg is. Maar wat er dan precies in de hummus zit, weer geen idee en nog belangrijker waarom het dan gezond is? En ik ben juist opzoek naar producten die eigenlijk heel gezond zijn, maar ik in de supermarkt aan voorbij loop.
Herkennen jullie dit?