Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paris_ schreef:Maar wat zijn de consequenties als je het laat zitten? Als die er amper zijn dan zou ik het niet doen.
Dit lijkt me een on omkeerbaar iets.. weg is weg. En het zal bij iedereen anders uitpakken.
(Anderzijds: dat lipriempje houdt toch zeker niet 'je lip naar beneden'? Althans bij mij staat er geen spanning op...
Paris_ schreef:Maar wat zijn de consequenties als je het laat zitten? Als die er amper zijn dan zou ik het niet doen.
Dit lijkt me een on omkeerbaar iets.. weg is weg. En het zal bij iedereen anders uitpakken.
(Anderzijds: dat lipriempje houdt toch zeker niet 'je lip naar beneden'? Althans bij mij staat er geen spanning op...
verootjoo schreef:Paris_ schreef:Maar wat zijn de consequenties als je het laat zitten? Als die er amper zijn dan zou ik het niet doen.
Bij jou is ie dan ook niet te kort
Bij baby’s gebeurt het best veel, omdat ze anders niet makkelijk aan de borst kunnen drinken. Die hebben er nauwelijks last van geloof ik.
Geen idee wat de consequenties zijn als je het op latere leeftijd gaat doen. Maar heb je er zelf last van? Of staan je tanden dan raar door dat riempje?
Edit; zie nu je andere post. Tja. Misschien een 2nd opinion laten doen ergens? Als je eigen tandarts het er nooit over heeft gehad en het nu in eens wel moet. Het is niet niks, en weg is weg.
verootjoo schreef:Ja dat snap ikMaar je kan hem daarna toch moeilijk weer aan elkaar naaien als je het toch niet mooi vindt
![]()
Gaat dat tandvlees weer terug dan als er minder spanning op staat?
pmarena schreef:Bij een baby stelt het inderdaad normaal gesproken niks voor, maar ik begrijp dat het bij iets oudere kinderen al een stuk vervelender kan zijn en dan kan ik me voorstellen dat het voor een volwassene ook tegen kan vallen.
Ik vind "je kan er misschien ooit last van gaan krijgen" persoonlijk geen goede reden om iets te laten wegsnijden. Maar iemand anders kan daar anders over denkenEr zijn ook zat over-ijverige tandartsen die liefst meteen al je verstandskiezen uit gaan graven ook al heb je er op dat moment totaal geen last van.
Ik kan me wel voorstellen dat het aanlokkelijk klinkt om dat lipbandje meteen mee te laten nemen als je dan toch onder zeil bent. Aan de andere kant...dan komt dat er ook nog eens bij als wond, naast de gaten die je al overhoudt aan die getrokken verstandskiezen.... en waarvoor dan precies? Voor iets waar je wellicht nooit last van gekregen zou hebben...?
Ik zou als ik jou was even heel goed de potentiële voordelen tegen de potentiële nadelen afwegen
Ook proberen een beetje beeld te krijgen van hoe groot de kans nou eigenlijk is dat je nu nog serieus last gaat krijgen van dat lipbandje want je bent ook geen groeiend en wisselend klein kind meer maar je bent zachtjes aan wel aardig af
Supervixen schreef:Bij mij gaan ze dit ook doen op 30 oktober en ik krijg tegelijk een hersteloperatie van het tandvlees. Bij mij is dus wel bij een ondertand het tandvlees te ver teruggetrokken. Ze gaan er tandvlees van een donor op plaatsen.
Ik zou dus zeggen, laat het doorsnijden, anders mag je straks net als ik ruim twee weken door een rietje drinken, spoelen met vies spul, twee weken niet sporten, antibiotica slikken en met hechtingen in je mond rondlopen.
Ik zie er trouwens enorm tegenop
En oh ja, je kunt ook nog eens een flink deel uit eigen zak betalen. In mijn geval ruim 500 euro..
StalNollie schreef:Ja maar dat moet ts sowieso goed navragen qua verzekering de Tandarts zal dit ook apart op de rekening zetten en als dit dat niet onder tandheelkunde valt of onder vergoeding
Prairy schreef:Nu je het zegt... Bij mij is die ook weg en ik heb er nog nooit iets van gemerkt
Ik heb een aantal kaak operaties gehad en waarschijnlijk is hij daarbij weggehaald. Er moest van alles gebeuren,en die zat denk ik in de weg.
Ik heb er dus geen last van haha