Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maeve schreef:Het kan een spiertje zijn, maar het komt ook wel eens voor dat er een (gedeeltelijke) klaplong optreedt door een plotselinge beweging. Dat doet dan heel veel pijn, en kan ook voor benauwdheid zorgen. Het is helemaal niet overdreven om hiermee je huisarts op te zoeken! Gewoon even bellen.
Union_Bolero schreef:Maeve schreef:Het kan een spiertje zijn, maar het komt ook wel eens voor dat er een (gedeeltelijke) klaplong optreedt door een plotselinge beweging. Dat doet dan heel veel pijn, en kan ook voor benauwdheid zorgen. Het is helemaal niet overdreven om hiermee je huisarts op te zoeken! Gewoon even bellen.
En dan ook nog de pech dat ik precies nu een longontsteking heb....ik ga toch maar even bellen....
Elisa2 schreef:Longontsteking, moet je veel hoesten? dat kan ook ribben kneuzen of soms zelfs breken. Lijkt me idd ook verstandig om de huisarts te bellen en wellicht in een later stadium een bezoekje aan een osteo te brengen. Kan ook zijn dat de rib uit z'n verband is getrokken.
Union_Bolero schreef:Elisa2 schreef:Longontsteking, moet je veel hoesten? dat kan ook ribben kneuzen of soms zelfs breken. Lijkt me idd ook verstandig om de huisarts te bellen en wellicht in een later stadium een bezoekje aan een osteo te brengen. Kan ook zijn dat de rib uit z'n verband is getrokken.
Ik moet redelijk wat hoesten, maar komt ook omdat ik astma heb. Heb vaker last van mijn ribben als ik weer een longontsteking heb, maar dat is meer een zeurende pijn aan de ribben als ik hoest. Met het opdoen van de deken schoot er echt een steek in mijn ribben en de pijn blijft continue aanwezig. Precies dezelfde pijn die ik had toen ik van de scooter viel, heel benauwend gevoel....
Elisa2 schreef:Ik denk dan aan een kneuzing of dat je rib uit z'n verband geschoten is. Het is wel logisch dat dit op je zwakke plek slaat.
Union_Bolero schreef:De huisarts belde net en denkt aan een tussenrib spier die verrekt is, dus moet aan de pijnstilling en wel blijven bewegen. Als het na het weekend nog niet over is gaan ze verder kijken. Hopen op een goed verloop!
Little_Gift schreef:Een longontsteking maar na het rijden wou je je paard een deken op doen?
MacavityL schreef:Een verrekte tussenrib spier heb ik vorig jaar gehad en kan echt heel erg pijn doen! Dacht dat het mn Tietze was maar dan lager, maar na fysio bezoek toch tussenrib spier. Gelukkig in een week tot tien dagen een heel stuk beter. Sterkte!
Little_Gift schreef:Met astma en een longontsteking loop je niet gewoon door.
Ik denk dat je dus ofwel de astma of de longontsteking wat overdrijft.
Ofwel ben je nog heel jong en bijgevolg heel dom bezig maar dit zal zich ongetwijfeld wreken
BeFunny schreef:Moest je toevallig net hoesten toen je het deken af deed?
Een paar jaar terug had ik 3 ribben gekneusd door hoesten. Ik voelde een luchtstoot en het leek of er van binnen naar buiten een harde stomp tegen die ribben gegeven werd. Maarja dat was dus meteen gekneusd.
Ofwel ben je nog heel jong en bijgevolg heel dom bezig maar dit zal zich ongetwijfeld wreken
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Floko, Freekieee, GumGum Verity, Hikje, Typhoon, x_Elise, YandexBot en 46 bezoekers