Voedselvergiftiging (?)

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

LWDaisy

Voedselvergiftiging (?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-22 11:58

Donderdagochtend om half 1 ben ik wakker geworden met ontzettende krampen. Sorry voor de smerige beschrijving, maar het was nog vloeibaarder dan water. En de kleur zat ergens tussen geel en oranje.

Ik ben zo om het uur wakker geworden, en na de 3de keer ben ik als een gek beginnen overgeven.
Werk afgebeld, en heel de dag naar de wc blijven lopen, uiteindelijk hield het overgeven gelukkig wel op. Ik kon 's avonds nog bij de dokter terecht, en die dacht idd ook dat ik iets verkeerd gegeten heb (ik had preparé op warme toast gegeten, dat doe ik al 20 jaar maar nu liep het dus flink mis; ik denk toch dat het daar aan lag).

Ik heb probiotica gekregen, en moet héél licht verteerbaar voedsel eten. Ik overleef sinds donderdag op cracottes met kippenwit of filet de sax. En minute soepjes.

Normaal eet ik heel wat meer, en snoep ik ook echt elke avond. Daar heb ik nu gewoon écht geen zin in - ik blijf met de buikloop zitten, en helaas is die nog even smerig en vloeibaar als donderdag. Er zal nu zo'n 3-4kg af zijn al, ik probeer heel de dag door thee te drinken, af en toe een green tea (zonder bruis) om voldoende vocht binnen te krijgen/houden. Van koffie en frisdrank (mijn normale drankjes) blijf ik ver weg, ik mis het niet eens, zo veel last heb ik van mijn buik/maag/darmen, ik voel het verschil niet.

Ik kan ondertussen wel al terug op mijn linkerzij liggen, dat lukte eerst niet door de pijn.
Gisteren was mijn mama jarig, en zou ik normaal frietjes met stoofvlees eten. Dat heb ik wijselijk niet gedaan - Google zei dat ik brood mocht eten, dus heb ik een boterham met rosbief en eentje met jonge kaas gegeten. De laatste hap was amper doorgeslikt of ik kon alweer een kwartier op de wc gaan kamperen.

Mijn buik gromt, broebelt, maakt heel veel lawaai en is volgens mij zo leeg als maar zijn kan. Ik zit niet meer zo heel erg in elkaar gedoken als in het begin, maar ik zit ook nog steeds niet helemaal rechtop.

Probleem is dat ik morgen terug zou moeten gaan werken, en dat eigenlijk ook wel wil. Ik ben alleen bang dat ik in elkaar ga zakken bij gebrek aan energie. Ik heb morgen gelukkig maar een halve dag, dinsdag heb ik een hele. Ik zoek dus iets van voeding dat ik mag eten (dus licht verteerbaar is), dat hopelijk langer dan 2 minuten in mijn maag blijft zitten en waar ik veel energie kan uithalen. Ik moet maandag ook 3 stallen en 2 weien uitmesten. Ik hang nu vooral in de zetel, beweeg niet erg veel, maar voel toch dat ik tegen het randje zit van licht in mijn hoofd te worden.

Ik ben sowieso wel iemand die héél makkelijk naar de wc moet - bij frietjes of pita kan ik halverwege al naar de wc gaan. Ik heb mijn vader zijn darmen haha.

Nu vraag ik me af (ik heb nog nooit een voedselvergiftiging gehad) - is dit normaal?
Is het normaal dat ik zo naar de wc moet blijven gaan terwijl ik amper iets eet bij gebrek aan honger, en dat het er dan zo blijft uitzien?

Is dit wel een voedselvergiftiging?

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:05

Klinkt mij een beetje in de oren als het norovirus, buikgriep dus. Heeft mijn huisgenoot een tijdje geleden ook gehad, idd 1 dag echt heel ziek, en daarna nog een aantal dagen geen honger ed.

edit: mocht je je er zorgen om maken ga dan gewoon morgen weer naar de huisarts, die kunnen je beter helpen dan bokt :)
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 13-02-22 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

(✿◠‿◠)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:06

Dit klinkt als het norovirus. Dan komt het er echt uit twee gaten tegelijk uit. Afschuwelijk. Ik heb het ook gehad, met precies dezelfde symptomen.

Pas er mee op - het is echt héél erg besmettelijk.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:10

Ik zou niet gaan werken als je je nu nog zo voelt.
Mocht het buikgriep zijn dan ben je ook nog eens heel erg besmettelijk.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Mungbean

Re: Voedselvergiftiging (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:14

He bah.
Ja dat klinkt wel als ofwel voedselvergiftiging of buikgriep.
Toen mijn buik ooit eens zo van slag was, was het enige wat ik binnen kon houden gekookte zilvervliesrijst zonder iets erbij. Ik had dan een kommetje rijst naast mijn bed en nam af en toe een piepklein hapje ervan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:23

Nee joh zo kan je toch niet gaan werken meid, niet doen hoor :(:)

Daar zitten mensen op je werk toch ook niet op te wachten....dat je ze even aan komt steken en dan halverwege de dag weer naar huis vertrekt omdat het niet gaat..... eerst even wat beter worden hoor!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:28

He wat vervelend, hier kan je flink beroerd van zijn. Klinkt een beetje als het norovirus.
Onze huisarts raadt (vooral bij m’n dochter) aquarius aan en dan de blauwe variant. Hier schijnt hetzelfde in te zitten als ORS en helpt alle zouten etc aan te vullen. Misschien is dit nog prettig erbij te nemen.

Edit en ga zo niet werken. Je kan beter even uitzieken dan hondsberoerd op werk zitten én eventueel andere mensen aansteken.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:33

Klopt van de Aquarius en bouillon drinken.
Als dat goed gaat beginnen met een beschuitje met een plakje kaas, zo heeft mijn man het toen op moeten bouwen na zijn voedselvergiftiging.
Beterschap!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:33

De prik uit cola halen en daar kleine slokjes van nemen.

Enne, niet gaan werken. Voor jezelf niet maar ook niet voor je collega's. Ik zou niet blij zijn als je mij zou aansteken met een buikvirus..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:37

Moet bij jou niet je ontlasting nagekeken worden op voedselvergiftiging?
Ik moest toen voor mijn een potje wegbrengen maar pas nadat hij het ernstig goed verpakt had :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:52

Voedselvergiftiging is acuut heel heftig maar bij jou is het al een paar dagen flink aan de gang dus dat lijkt meer op een buikgriep. Vooral licht verteerbaar voedsel eten (dus geen kaas of rosbief). En veel drinken, slappe thee, boullion en water. Als het buikgriep is zou ik niet gaan werken, dat is behoorlijk besmettelijk. Hier heerst het momenteel ook flink.

When nothing goes right,

go left.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:21

Klinkt inderdaad niet perse niet als voedselvergiftiging. Ik heb dat gehad en was na 1-2 dagen over.
Als jij nog zo beroerd bent zou ik ook eerder aan buikgriep denken.
En zeker niet gaan werken als je ziek bent. Ook niet gaan mesten. Je lichaam moet beter worden. Dus echt je rust pakken.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-22 13:21

Oei, een virus is natuurlijk niet goed qua besmetting.
Wij hebben hier maar 1 wc, voorlopig volgt mijn vriend nog niet, maar ik ontsmet de wc wel heel erg nadat ik daar geweest ben.

Ik heb net (voor ik dit allemaal las) weer 4 cracottes gegeten, 3 met kippenwit en 1 met filet de sax - ik zat meteen weer op de wc. Heel vermoeiend allemaal!

Misschien toch maar een verlenging van mijn briefje vragen dan.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:35

Als het echt waterdun is kun je ook iets uitdrogen. Daar kun je ors voor gebruiken. Dat kun je krijgen bij de apotheek of drogist. Ik weet niet wat kippenwit is of filet de Saks (Saksische leverworst?) maar het klinkt als zwaar beleg. Als het een buikvirus is kun je het beste vaak, kleine, magere porties eten. Als kind kreeg ik van mijn moeder geroosterd brood of beschuit met een beetje poedersuiker, slappe thee en kippenbouillon. En als het iets beter ging brood met geprakte banaan :D Dat eet ik nu nog steeds als mijn buik van slag is. Hopelijk knap je snel op!

When nothing goes right,

go left.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:43

Ik heb ooit een bacterie gehad en qua beschrijving klopt dat erg met wat jij hebt.
Weet niet precies de naam maar ongeveer nog wel: Campilobactor?
Let goed op dat je niet uitdroogt. Bij mij was het met een week een stuk beter.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-22 13:59

Rytir schreef:
Als het echt waterdun is kun je ook iets uitdrogen. Daar kun je ors voor gebruiken. Dat kun je krijgen bij de apotheek of drogist. Ik weet niet wat kippenwit is of filet de Saks (Saksische leverworst?) maar het klinkt als zwaar beleg. Als het een buikvirus is kun je het beste vaak, kleine, magere porties eten. Als kind kreeg ik van mijn moeder geroosterd brood of beschuit met een beetje poedersuiker, slappe thee en kippenbouillon. En als het iets beter ging brood met geprakte banaan :D Dat eet ik nu nog steeds als mijn buik van slag is. Hopelijk knap je snel op!

Kippenwit en filet de sax (Belg hierzo) is heel mager vlees, dus zou normaal wel moeten mogen. Maar ik ondervind er wel last van -O-
Ik drink idd vooral slappe thee, af en toe een green tea om eens iets fris te kunnen drinken :j
Bah, banaan vind ik niet zo heel lekker haha! Als kind kreeg ik van mijn moeder garnalen haha, maar dat lijkt me nu helaas geen geweldig idee. Of rijstwafels, maar daar smeerde mijn vader dan choco op :')

AnnemiekvM ik ben even gaan Googlen: campylobacterinfectie heet het beestje. De ernst van de klachten varieert van dunne ontlasting tot hevige waterige of bloederige diarree (tot meer dan tien keer per dag). Ja, dat klopt wel haha, gelukkig geen bloederig gedoe hier.

Ik bel morgen de dokter maar denk ik!
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 13-02-22 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:00

Veel beterschap!

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:36

Je kan idd even kijken naar ORS, daarmee vul je evt tekorten aan die je nu snel verliest

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:11

Van een flinke buikgriep kun je echt goed ziek zijn hoor. Was echt geen lolletje mijn laatste keer. Was zeker wel 2 weken uit de running. Ik heb ook een keer een bacterie gehad en daar had ik een flinke antibiotica kuur voor nodig. Als het aanhoudt zou ik dat ook zeker niet uitsluiten.

With The Rider In Mind - Voor paardeneigenaren die de balans in hun drukke leven terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl
https://www.instagram.com/withtheriderinmind

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:32

Heb je getest op corona? Ik weet van een aantal mensen dat zij geen verkoudheidssymptomen hadden maar wat jij omschrijft.
Veel sterkte en lijkt me niet dat je zo kunt gaan werken

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-22 15:35

Celebi schreef:
Van een flinke buikgriep kun je echt goed ziek zijn hoor. Was echt geen lolletje mijn laatste keer. Was zeker wel 2 weken uit de running. Ik heb ook een keer een bacterie gehad en daar had ik een flinke antibiotica kuur voor nodig. Als het aanhoudt zou ik dat ook zeker niet uitsluiten.

Ik bel morgen sowieso de dokter. Ik ben erg slap, maar dat lijkt me logisch - ik eet amper, en wat ik eet komt er meteen weer uit.

Mijn vader is heel gevoelig voor voedselvergiftigingen, en die man kan daar echt heel erg van afzien. Heeft zo eens een week op de wc gewoond na het eten van zwan-worstjes. En ik heb hem ook érg ziek geweten na het eten van slechte frikandellen (stom hoor - ik en mijn broer proefden dat er iets mee mis was, hij geloofde ons niet en at ze allemaal op).

Daarom ging er dus maar van uit dat ik een voedselvergiftiging heb, want ik eet dus wel preparé op warme toast. En rauw gehakt, mmm. Maar ik ga morgen maar terug langs de dokter, dat lijkt me het beste.

@Tokedri: nee, geen coronatest gedaan, het lijken me geen symptomen daarvan, mijn dokter dacht daar ook niet meteen aan. Maar ik hou het in gedachten.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:27

Jeetje Ts, dat klinkt niet fijn. Maar even rustig aan doen tot je weer helemaal op krachten bent en dus nog even niet werken.
Let inderdaad goed op dat je voldoende vocht binnenkrijgt en -houdt!

Corona zou kunnen. Ik had vorige week een afspraak in het academisch ziekenhuis en moest van tevoren een covid-vragenlijst invullen. Een van de vragen was of ik last had van diarree. Dus een test is zeker geen gek idee.
Bij mijn buurvrouw dachten ze anderhalf jaar geleden dat ze het noro-virus had (buikgriep), maar bleek uiteindelijk toch covid te zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:36

Zou sowieso ORS halen en drinken en Aquarius, dat werd mij aangeraden toen ik uitgedroogd was.
Beterschap.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:48

Corona geeft ook deze klachten.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:52

chanicha schreef:
Moet bij jou niet je ontlasting nagekeken worden op voedselvergiftiging?
Ik moest toen voor mijn een potje wegbrengen maar pas nadat hij het ernstig goed verpakt had :')

Dat hoeft echt niet bij elke infectie. Als je 10+ dagen diarree hebt zou je daaraan kunnen denken, maar het meeste gaat vanzelf weer over gelukkig.

Beterschap TS! Nog een site met tips: https://www.thuisarts.nl/diarree/ik-heb-diarree