Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sandy1103 schreef:Shin plints is vaak combinatie van of een van de volgende punten:
afwijkend looppatroon, onvoldoende goede schoenen/zooltjes, slechte looptechniek, lage belastbaarheid(in combi met hoge belasting).
Zeker goed om de podoloog en sportarts mee te laten kijken. Maar zoek ook een goede fysiotherapeut op.
De combi met Osgood schlatter bestaat zeker maar komt voornamelijk voor bij kinderen/pubers (jongens meer dan meisjes) in de groei. Gezien de fanatieke wandelingen en de plannen van ts, denk ik dat die leeftijd al even gepasseerd is
FelineNanet schreef:Ik kan je in ieder geval ook van harte shin splint stop aanraden![]()
Ik heb er alleen last van met hardlopen, nooit gehad bij lange wandelingen (10+ km) maar loop wel langzamer dan jij. Uiteindelijk als "goed voornemen" bij hun een afspraak gemaakt. Een beetje skeptisch dat wel, want ze zeggen dat je met 4 behandelingen pijnvrij bent. Ik ben nu eigenlijk compleet pijnvrij, heb een hoger belastingsniveau (meer x pw hardlopen) en daar ook een check gehad van hoe ik loop (en ook oefeningen gekregen om 1 puntje te verbeteren). Kan het dus van harte aanraden
Suzanne F. schreef:Hm lastig. Ik wilde inderdaad eerst roepen: podoloog voor zooltjes, sportarts, goede schoenen en daarna wilde ik fysio roepen. Shin splints gaan vaak samen met Osgood Schlatter in de knie. Misschien valt er met het juist rek en strek werk en wat spieroefeningen van de bovenbenen al veel winst te behalen. Dit samen met medical taping geeft vaak goede resultaten. Als je een goede fysio treft die hier ervaring mee heeft dan scheelt dat enorm. Die zal je oefeningen geven om die trekkracht op die pezen te verminderen en je leren hoe te tapen.
Nature93 schreef:FelineNanet schreef:Ik kan je in ieder geval ook van harte shin splint stop aanraden![]()
Ik heb er alleen last van met hardlopen, nooit gehad bij lange wandelingen (10+ km) maar loop wel langzamer dan jij. Uiteindelijk als "goed voornemen" bij hun een afspraak gemaakt. Een beetje skeptisch dat wel, want ze zeggen dat je met 4 behandelingen pijnvrij bent. Ik ben nu eigenlijk compleet pijnvrij, heb een hoger belastingsniveau (meer x pw hardlopen) en daar ook een check gehad van hoe ik loop (en ook oefeningen gekregen om 1 puntje te verbeteren). Kan het dus van harte aanraden
Ik heb ze al een poosje terug gemaild. Nog geen reactie ontvangen helaas. Ik zal het eens aankaarten bij de sportarts.
Mag ik vragen wat ze precies doen?
Lukasje schreef:Ongelijke benen kan pas echt dmv RX vastgesteld worden. Het wordt vaak geroepen maar is daarom niet zo, tenzij je een gigantisch verschil hebt tussen de 2 benen wat haast niet voorkomt.
Suzanne F. schreef:Lukasje schreef:Ongelijke benen kan pas echt dmv RX vastgesteld worden. Het wordt vaak geroepen maar is daarom niet zo, tenzij je een gigantisch verschil hebt tussen de 2 benen wat haast niet voorkomt.
Maar je kan toch gewoon zien of 1 been langer is dan de ander? De fysio kijkt hier ook altijd naar. Vaak zie je dit vanachter als je naar de knieholtes kijkt.
janderegelaa schreef:Suzanne F. schreef:
Maar je kan toch gewoon zien of 1 been langer is dan de ander? De fysio kijkt hier ook altijd naar. Vaak zie je dit vanachter als je naar de knieholtes kijkt.
Je kunt het zien omdat het bekken scheef staat.
Gebruikers op dit forum: Lara_, lennie, Mitch_Beauty, Poldermenner, Ufurio4e, Wieke en 37 bezoekers