Ervaringen met heated shirts (verwarmd dmv accu)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sakura789

Ervaringen met heated shirts (verwarmd dmv accu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 14:47

Zijn er mensen op bokt die ervaring hebben met shirts met warmte elementen?

Na heel veel proberen met verschillende lagen en materialen, ben ik toch verder aan het kijken naar verwarmde shirts. Na het sporten in het voor- en najaar krijg ik toch te snel kou op mijn spieren en trekt dit vanuit mijn schouders/bovenrug alles stijf. Waardoor ik een paar dagen van lichte stijfheid tot extreme pijn ervaar (type stijve nek).

Ik drink genoeg water, leef gezond en beweeg veel. Ook laat ik mij regelmatig behandelen door een osteopaat/fysio.

Ik heb het snel warm, maar de spieren op mijn rug koelen ergens toch te snel af. Graag zou ik deze permanent willen verwarmen met dit soort shirts:
https://www.comfort-producten.nl/en/ber ... t-pro.html

Helemaal top zou dit zijn:
https://polarseal.me/tops.html
Maar alles is out of stock en de recensies zijn niet top.

Zijn er mensen op bokt die ervaring hebben met heated shirts? Wat zijn de voor- en nadelen? Welke merken zijn er? Waar moet je op letten?

germie

Re: Ervaringen met heated shirts (verwarmd dmv accu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:47

Ja, ik heb er ervaring mee met duiken. En dan vooral als ik na het duiken nog ga paardrijden. Want dan ben ik al koud voordat ik begin zeg maar.

Een bodywarmer van de anwb heeft te weinig power, merk ik niets van.
Mijn Ursuit setje had al binnen 20 duiken een kabelbreuk en was zeker fijn na het duiken (onder water merkte ik het niet). Maar veel te snel stuk dus. Geen aanrader.

Er zijn ook veel mensen tevreden met Heizteufel (www.heitzteufel.de)

Of met de set van Thermulation.

Je kunt ook kijken naar verwarmde motorkleding. Gerbing wordt ook wel door duikers gebruikt.

Wat ik zelf fijn vind en wat bij mij helpt is een simpel neopreen bodywarmertje wat ik over een tshirt draag en onder een trui. Hier komt enorm veel warmte van af. Gewoon 1mm dik neopreen en ik heb met en zonder speciaal steentjes die warmte extra weerkaatsen. Gekocht bij Ali. Dus geen batterij, geen verwarming, maar wel iets wat extra warmte geeft en kan niet kapot gaan.

Gediplomeerd instructeur en ook bevoegd om instructeurs op te leiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus.
Meest meelevende bokker die je je kunt voorstellen. Ook de leukste bokker, altijd eerlijk, vriendelijk, en haat achter de rug om praten.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 19:59

Ah dank! Weer wat nieuwe merken die mij niet bekend zijn. Daar ga ik eens op zoeken.

Grappig, zag veel info inderdaad onder motorrijders en sneeuwsporters, maar helemaal niet stil gestaan dat het ook handig is voor duikers.

Neopreen ga ik ook even opzoeken, ik bestel liever niet bij Ali, maar die zullen er ook wel zijn van andere merken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:50

Sakura789 schreef:
Ah dank! Weer wat nieuwe merken die mij niet bekend zijn. Daar ga ik eens op zoeken.

Grappig, zag veel info inderdaad onder motorrijders en sneeuwsporters, maar helemaal niet stil gestaan dat het ook handig is voor duikers.

Neopreen ga ik ook even opzoeken, ik bestel liever niet bij Ali, maar die zullen er ook wel zijn van andere merken.

Ja, de Decathlon heeft een shirt waarvan de body van neopreen is en de mouwen van lycra, kost iets van 25 euro en doet hetzelfde. Kleur vind ik persoonlijk niet mooi, maar ach, dat zie je toch niet.

Gediplomeerd instructeur en ook bevoegd om instructeurs op te leiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus.
Meest meelevende bokker die je je kunt voorstellen. Ook de leukste bokker, altijd eerlijk, vriendelijk, en haat achter de rug om praten.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 22:19

Is dat die turquoise? Er gaat sowieso een shirt of iets overheen. Hartje zomer heb ik nergens last van. Het zijn echt die overgangsweken van kou naar warm en andersom.

Ik heb diverse materialen aangehad, maar neopreen heb ik nog niet geprobeerd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:37

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie