Zelfbeschadiging, doood willen, autisme en pmdd, ptss

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Deugenietje

Zelfbeschadiging, doood willen, autisme en pmdd, ptss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 20:56

Hallo allemaal.

Ik moet het van me af schrijven.

Elke maand weer heb ik last van een zeer dalende lijn in de put.

Ik wil dan dood en begin vaak eerst met snijden en als ik me niet sterk genoeg ben dan
wil ik nog een overdosis nemen.
Momenteel is dit niet meer mogelijk omdat medicatie inn beheer is van begeleiding.
Ik zou zelf pillen kunnen kopen, maar dat gaan we niet doen.

Heb me vandaag weer gesneden en moest weer naar ziekenhuis voor hechtingen.

Ik vecht al jaren tegen mijn autisme. Kan het maar niet accepteren. Altijd druk in mijn hoofd. Mensen niet goed begrijpen, situaties niet kunnen inschatten. Niet tegen veranderingen kunnen, niet tegen nieuwe dingen kunnen.

Wordt gek van mezelf.

Ik weet nu al dat het vannacht geen slapen wordt.

Kan maar geen rust vinden in die poedersuiker kop van mij.

Trauma's niet mij achter volgen.

Ik moest even mijn ei kwijt.

Sorry voor het heftig verhaal.

Lieffiefi

Re: Zelfbeschadiging, doood willen, autisme en pmdd, ptss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:58

Wat heftig.
Krijg je wel hulp? Alsin professionele hulp?

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:01

Je zal de eerste niet zijn die beter functioneerd als semi-kluizenaar.

Beheer, dus hulp, beschermd wonen oid? Mensen te dichtbij en te vaak interactie met anderen moeten?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:05

Ik heb ASS en ADD.
Heb je medicatie voor de drukte in je hoofd? Moet die misschien aangepast worden?
En die dalende lijn: gebeurd dat soms rond /richting je menstruatie?

Ik merk dat ik rond menstruatie echt richting een dal ga. Ook een tijd gehad dat ik dood wilde. Achteraf gezien zat er een patroon in. Steeds dezelfde periode van de maand. Onder invloed van hormonen..
Ook bleek mijn vitamine d te laag. Is die van jouw wel eens getest?
Laag vit d kan een effect hebben op je psyche. Een laag vit d geeft een verhoogde kans op depressie, stress, burn-out enz
Sinds m'n vit d op orde is ben ik psygisch veel stabieler en heb ik niet meer maandelijks diepe dalen!
Ik merk het snel wanneer m'n vit d te laat wordt. Dan wordt ik psygisch instabieler en somber.

En heb verder iets van psycho educatie? Cognitieve gedragstherapie of een autisme coach?

Slapen: als je nu al gaat zeggen dat slapen niet gaat lukken dan lukt het ook niet...
Door slaaptekort raak je ook uit balans en ben je de volgende dag drukker in je hoofd.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 21:43

Ik woon op een beschermde woonvorm met genoeg mensen om me heen qua afleiding enzo.

Maar laatste tijd is er een man die heel dicht bij kwam en daar had ik last van.

En heb 2 vriendinnen/huisgenoten, die onbewust veel van mijn vergen.

En het niet alleen kunnen zijn. Veel leunen op begeleiding.

Ik slik standaard vitamin D, zo 1 die je elke week moet slikken.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 21:44

EN heb zware concentratie problemen.

Wil nu graag computeren maar dat lukt voor geen meter.

Straks als accu vol is wil ik even gaan fietsen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:55

Heb je dit allemaal gedeeld met je begeleider?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:07

Sterkte TS, dat is niet niks waar je mee hebt te dealen. Hopelijk helpt het fietsen je hoofd weer wat rustiger te maken.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 12 [PR 198,5] Z1 + 1
Mooie Anky jas...https://www.vinted.nl/member/153098379-1308elb

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:27

Voor een autist is interactie met mensen vaak hard werken. Kan leuk zijn, maar dat kan niemand 24/7 volhouden.
Als ik je goed begrijp heb je geen goede mogelijkheid om op te laden / emmertje leeg te gooien en dan plof je door implosie aka schade aan jezelf als enige controlemogelijkheid. Waarom heeft je begeleiding dat niet door?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:59

Lieve ts,
Elke maand, heb je gedacht dat dit ook een (groot) stuk met hormonen te maken kan hebben? Een tipje is om eens een dagboek bij te houden met hoe je je voelde, evt. op drie verschillende momenten op een dag. Zoals hoe de ochtenden zijn voor jouw om op te staan of de middag met mensen interactie en 's avonds, als je in je eigen veilige omgeving zit zonder teveel impulsen.
Snijden is een resultaat van te lang over je grenzen gaan, je schrijft dat je niet wil accepteren dat je autisme hebt, ook ik heb hier ontzettend veel moeite mee, maar hard gezegd gaat het erdoor niet weg en wordt het erdoor niet minder. Je kunt niet vechten tegen autisme, je hebt het. Het is aan jou om jouw energie te geven aan het vechten, of aan het (leren) leven met deze beperking. Negatief denken werkt echt als een spiraal, een vicieuze cirkel als het ware, met veel oefening en tijd kun je dit echt doorbreken, okal voelt het voor jou misschien niet zo.
Je schrijft dat jouw vriendinnen erg veel van jou vergen, zij zullen dit inderdaad niet weten dus aan jou om dit aan te kaarten, te zeggen wanneer je liever een dag, week of maand voor jezelf neemt.
Snijden is geen oplossing ts, je lost het al mooi op door een stukje te fietsen, probeer eens een nieuwe (zelfstandige) sport, en jawel, daadwerkelijk gezond eten ipv vitamine pillen werkt echt. Steek tijd in jezelf, ga hobby's doen, slaap wanneer je moe bent, sluit de wereld af als je hier behoefte aan hebt.
Heel veel sterkte ts...

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 01:03

Ten eerste, veel sterkte. Ik heb zelf ADHD, ass, ptss en chronische depressie, dus ik snap hoe moeilijk je het hebt.

Die drukte in je hoofd en concentrate problem en doet mij denken dat je waarschijnlijk ook ADHD hebt.
Heb je buiten je begeleiding ook psycholoische hulp? Dan Zou ik hen op de hoogt brengen van die mogelijke ADHD. Die medicatie Zou je Al heel veel rust kunnen brengen.

Verder kan het mogelijke zijn dat je extra meltdowns hebt net omdat je je verzet tegen die ass diagnose. Hoe meer stress, hoe erger het wordt.
Het omarmen is zeker niet makkelijk, maar je kan best beginnen met de hulpmiddelen een kans geven.
Vraag aan je begeleiding of ze je oordopjes of een noise canceling hoofdtelefoon kunnen geven. Neem afstand van je huisgenoten. Niet perse door alleen te zijn, maar door bv te vragen of ze in dezelfde kamer willen zijn terwijl ze zich met andere dingen beaig zijn, liefst zonder te veel lawaai.
Of sluit je even weg van de wereld door Onder je dekens te Gaan liggen. Even geen licht, geen geluid.
Het klinkt mij namelijk heel erg alsof je extreem overprikkeld bent.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:37

Heel veel sterkte TS! Helaas is het wel herkenbaar allemaal -O-
Hier ook ASS, PTSS en chronische depressie. Die ups en enorme downs zijn zo herkenbaar. Heel rot. Ik heb een koophuis, een baan en een hond dus voor buitenstaanders lijkt het heel “normaal” ook allemaal. Ben net na 2 jaar de ziektewet uit en werk nu nog 24 uur. Dat gaat nu redelijk goed. Binnenkort start ik met m’n hond met de opleiding tot psychosociale hulphond.

Weet dat je iig niet de enige bent! Heel veel sterkte :(:)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:23

Ik zet dit topic tijdelijk op slot vanwege de gevoelige inhoud.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten