Dicht oor door verkoudheid, iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Dicht oor door verkoudheid, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 17:13

Gek wordt ik ervan, ben al 3 weken verkouden. En nu is de verkoudheid bijna weg, af en toe nog wat kriebelhoest.

Maar mijn oor blijft maar dichtzitten.
En met beweging zoals bukken en overeind komen, gaat ie steeds ietsje open en daarna weer dicht.

Stomen en neusspray met xylometazoline helpt niet.

Wordt er onderhand echt hopeloos van. En morgen heb ik een vergadering. Nou dat wordt wat..

Iemand nog tips wat helpt?

zonnebloem18

Re: Dicht oor door verkoudheid, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:22

Ik heb er maanden mee gelopen, speciale neusspray voor gekregen, maar uiteindelijk ging het wel vanzelf over.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:24

Heb je al olie geprobeert?
Misschien zit er verdikt oorsmeer in?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:52

Super vervelend dit. Mijn man heeft het een paar maanden geleden ook gehad, die is half doof geweest en dat duurde bijna 4 weken. Hij heeft toen de huisarts gebeld en die hadden aangegeven dat hij eerst 14 dagen neusspray met zoutoplossing moest gebruiken en als het nog niet over was 7 dagen de xylo. Dat heeft allemaal niets geholpen, hij heeft een paar dagen elke avond 20 minuten gestoomd en toen is het uiteindelijk langzaam open gegaan. Sterkte TS, ik denk dat je het gewoon een beetje moet uitzitten. :(:)

Ik verplaats je topic trouwens even naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport omdat het daar beter past.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:54

Moderatoropmerking:
bericht verwijderd omdat de inhoud in strijd is met de bokt-regels

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:22

Hoi ts,

Ervaringsdeskundige ondertussen hier :+ . Jammer genoeg want ik haat het!

Wat bij mij keigoed werkt, is goed veel zoutspray erin, en dan (niet lachen :') ), met je hoofd ondersteboven uit de zetel/bed gaan hangen, én scheef richting het dichte oor (een dikke 5 min).
Desnoods ook met neusspray zo proberen. Maar met zoutspray werkt dat bij mij fantastisch :D.
Het ziet er stop uit ma kom, tis voor een goed doel }>

Voor het beste resultaat, effe neus dicht en blazen. Maar zachtjes want met die zoutspray gaat het snel open.

Meestal gaat het in het begin dan wel weer dicht, maar gewoon blijven herhalen tot het uiteindelijk open blijft.

Zeker proberen want dat is echt hét enigste wat werkt bij mij...

Succes! +:)+

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 18:25

Giolli schreef:
Super vervelend dit. Mijn man heeft het een paar maanden geleden ook gehad, die is half doof geweest en dat duurde bijna 4 weken. Hij heeft toen de huisarts gebeld en die hadden aangegeven dat hij eerst 14 dagen neusspray met zoutoplossing moest gebruiken en als het nog niet over was 7 dagen de xylo. Dat heeft allemaal niets geholpen, hij heeft een paar dagen elke avond 20 minuten gestoomd en toen is het uiteindelijk langzaam open gegaan. Sterkte TS, ik denk dat je het gewoon een beetje moet uitzitten. :(:)

Ik verplaats je topic trouwens even naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport omdat het daar beter past.

Ik denk dat ik dan als ik dit lees vaker en langer moet gaan stomen, heb dat 2x iets van 15 minuten gedaan maar merkte geen verschil.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:28

Tipje: bij de action heb je voor 5€ een stoom apparaat voor je gezicht. :)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:33

Stomen doet het tegenovergestelde bij mij :x . De boel gaat juist nog véél dichter zitten hier :roll:

Romy0405

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:56

Zo'n neusdouche (Rhino horn) een paar keer per dag gebruiken met lauw water en zout er in. Helpt bij mij elke keer bij verkoudheid en dichte oren daardoor. Je moet even de handigheid krijgen maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het zo gedaan! Zo spoel je je holtes goed schoon en kom je er voor mijn gevoel sneller vanaf.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 17:57

Omany schreef:
Hoi ts,

Ervaringsdeskundige ondertussen hier :+ . Jammer genoeg want ik haat het!

Wat bij mij keigoed werkt, is goed veel zoutspray erin, en dan (niet lachen :') ), met je hoofd ondersteboven uit de zetel/bed gaan hangen, én scheef richting het dichte oor (een dikke 5 min).
Desnoods ook met neusspray zo proberen. Maar met zoutspray werkt dat bij mij fantastisch :D.
Het ziet er stop uit ma kom, tis voor een goed doel }>

Voor het beste resultaat, effe neus dicht en blazen. Maar zachtjes want met die zoutspray gaat het snel open.

Meestal gaat het in het begin dan wel weer dicht, maar gewoon blijven herhalen tot het uiteindelijk open blijft.

Zeker proberen want dat is echt hét enigste wat werkt bij mij...

Succes! +:)+

Heb dit trucje nu geprobeerd. Het lijkt iets te helpen,ben iig van het druk gevoel af. Echt een opluchting.
Heb neusspray zoutoplossing gebruikt (denk dat je dat bedoelde met zoutspray ?) hoeveel pufjes gebruik jij in 1x?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:51

Bij mij kwam dat toen door vocht in de gehoorgang. Is uiteindelijk met een buisje opgelost.
(medische)neussprays hielpen bij mij allemaal niet.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:42

Aha super,ik doe het met de strafste physiomer (Sinus), en dan goed sprayen (mag voldoende zijn, kan je geen kwaad mee doen) en ondersteboven gaan hangen :)) . In het begin zal het terug dicht gaan, maar blijven herhalen en het gaat steeds langer open blijven. Hoe meer het klakt bij het slikken, hoe beter!

Ik duim!! +:)+

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:43

.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:04

Ik heb een tijd een rinohoorn gekocht. Dit lijkt ook wat te doen.
Is een heel gek gevoel als je oren ermee open gaan.
Verder kijk ik ook of ik soms mijn oren moet laten uit spuiten bij de huisarts.
Succes

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 21:42

M'n oor is eindelijk weer open!

Hoe het gelukt is:

Eenmaal thuis van een lange wandeling met de hond, een kom gevuld met kokend water en een paar druppels pepermunt olie. 15 minuten gestoomd en toen neusgat dicht houden en uit de andere hard snuiten