Een half jaar geleden raakte ik zwanger. Iets sneller dan gepland maar ontzettend welkom. Helaas ging het mis in week 8 waardoor ik week 11 een miskraam heb gehad.
Je houdt er ergens wel rekening mee, maar in week 11 en met een goede echo in week 8 ga je er eigenlijk al niet echt meer vanuit.
Het was ontzettend naar. Vooral het gevoel dat er iets 'doods' in je lichaam zit en dat je moet wachten tot het eruit komt. Dat gebeurde gelukkig wel snel. De dag na de echo kwam het vruchtzakje er in zijn geheel uit. Ik heb dit zakje nog even open gemaakt om het goed te kunnen bekijken. Ik zag een heel klein baby'tje, ter grootte van een stuiver. Toen was het voor mij ook goed en heb ik het doorgespoeld.
Ik heb niet het gevoel dat ik een kind ben kwijtgeraakt, maar ik mis het zwanger zijn ontzettend. Het steekt nog wel als ik hoor dat anderen zwanger zijn (ineens een dikke babyboom in onze vriendenkring haha) en ik vraag er iets minder naar dan normaal, dat vind ik nog wel een beetje moeilijk. Hoewel ik wel ontzettend blij voor anderen ben natuurlijk. En onze tijd komt wel weer

Achteraf gezien schijnt een miskraam ontzettend veel voor te komen (1 op de 4 vrouwen krijgt te maken met een miskraam), maar je hoort het eigenlijk heel weinig, of pas wanneer het bij jezelf mis is gegaan. Vanuit de verloskundige hoor je daar eigenlijk ook weinig over (misschien om onnodige stress te voorkomen?). Ik had heel graag van tevoren willen weten dat het veel vaker voorkomt dan je denkt.
Daarom wilde ik dit topic openen. Niet alleen om zelf mijn verhaal kwijt te kunnen, maar ook om van anderen te horen hoe het bij hen is gegaan. En misschien maken wij het zo misschien wat minder 'taboe'

Edit; even mijn informatie aangepast