Ik heb ontzettend lieve buren van in de 80. Ze wonen zelfstandig en redden zichzelf naar omstandigheden nog behoorlijk goed. Mijn buurman heeft iets onder leden wat er voor zorgt dat hij soms uit het niets valt. Het is lang goed gegaan, maar van de week was het helaas mis. Hij zet altijd, super lief, de vuilnisbakken van mij en onze andere buurvrouw langs de weg en toen hij dat wilde doen is hij heel lelijk en door glas heen gevallen. De arme man is behoorlijk gehavend aan zijn handen en gezicht. Op het moment dat dit gebeurde was ik zelf niet thuis, maar de volgende dag stond mijn buurvrouw voor de deur met enkel de boodschap 'dat glas wordt gemaakt hoor!'. Pas daarna zag ik de buurman en hoorde ik wat er gebeurd was. Malle mensen, dat glas zal me toch een zorg zijn

Omdat ze altijd voor me klaar staan en we zo'n fijn contact hebben zou ik hen (samen met onze andere buurvrouw) iets willen geven of iets voor hen willen doen om hem sterkte te wensen en door deze narigheid te helpen. Ik vind het alleen heel lastig om hier iets voor te verzinnen..
De buurman heeft minimaal zicht, dus iets lezen of te puzzelen is onhandig. Hij is gek van muziek en plaatjes draaien. Ik zat zelf te denken of ik hem bijvoorbeeld een maandabonnement voor Storytel kan geven. Ze zijn echter aardig digibeet. Ze hebben een smartphone en een tablet en ik kan ze natuurlijk uitleggen hoe dit werkt, maar dan is de buurvrouw wel altijd nodig om hem te helpen omdat hij het zelf niet kan zien.
Mijn andere buurvrouw heeft al wat fruit gebracht als gebaar. Uiteraard weten ze (en heb ik nogmaals benadrukt) dat ik met alles kan helpen als ze iets nodig hebben (boodschappen, wassen etc.), maar ze zullen dat niet snel uit zichzelf vragen. Ik check wel met enige regelmaat hoe het met ze is.
Hebben jullie een idee wat we voor hem kunnen doen?