Nepnagels bij nagelbijten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 22:20

:wave:

Al sinds ik me kan heugen bijt ik mijn nagels af. Het is een uiterst hardnekkige gewoonte die ik al op een aantal manieren heb geprobeerd af te leren -O-
Tot nu toe is mijn verstandskiezen laten trekken het meest effectief, simpelweg omdat het niet prettig is om te doen dan en kauwen op zichzelf al lastig is :')
Nu ik afgelopen vrijdag voor de 2de keer 2 verstandskiezen heb laten trekken en mijn nagels al snel gegroeid zijn, dacht ik nu is het moment om nep nagels te laten zetten :+

Alleen dan ga je op zoek naar een nagelsalon en zie je een hoop verschillende soorten nagels en sommige bieden ook nagelbijt behandelingen aan. Deze behandelingen zijn echter best prijzig (rond de 200€) en je moet een aantal keer terugkomen. Daarom vroeg ik me af, is het perse nodig om dat te doen of kan ik ook kiezen voor acryl/gel iets anders en gewoon van start gaan met een paar? Wat raden jullie aan voor soort nagels? Mijn nagelriemen zijn ook niet in de beste staat denk ik zomaar, weet niet of dat misschien meespeelt bij de keuze.
Ik rij wel paard en fitness, ik wil ze dus wel echt 'kort' en functioneel zegmaar :Y)

Misschien zijn er mensen die hun ervaringen kunnen delen :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:24


Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:28

Bij mij hielp ook het zelf netjes lakken van m’n nagels. Zonde om die mooi verzorgde ‘lange’ nagels af te bijten. Heb dat het eerste half jaar trouw gedaan en ook goed bijhouden zodat ze er mooi uit blijven zien.
Heeft echt geholpen, terwijl ik ook altijd al op m’n nagels beet!
Dus kan me voorstellen dat een simpele set nep nagels of een mooie manicure ook goed helpen :)

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:32

Ik heb sinds kort acryl nagels en ik ben genezen van het nagelbijten. Simpelweg omdat het nu gewoon niet meer lukt. Enige nadeel vind ik dat je er echt aan vast zit. En eenmaal aan begonnen zou ik ook eigenlijk niet meer zonder willen, omdat het zo mooi is maar ook omdat mijn eigen nagels nu zo dun zijn geworden dat ik niet weet hoe ik ga functioneren zonder acryl nagels

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:33

Ik ben mijn hele leven al een nagelbijter en het enige wat mij er van af hielp waren gel nagels. Helaas werk ik in de zorg dus dat is niet toegestaan, maar hiervoor heb ik ze 4 jaar niet op gehad en was ik er helemaal van af. Ik ging ‘gewoon’ naar iemand thuis, ik betaalde toen voor een nieuwe set 40€ en eens in de 3 weken bijwerken (in het begin 2 weken voor nagel bijters) en dat koste mij volgens mij 25€.

Inmiddels weer volledig nagel/vel bijter en kan momenteel amper typen omdat mijn duim zo kapot gebeten is gebeten en ontstoken is. :')

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:34

Mijn ervaring met gelnagels bij nagelbijten is heel goed. Ik gebruik zelf ook geen verlenging of tips omdat ik aan crossfit doe. Vroeger gebruikte ik de producten van Sensationail en nu Alessandro. Dat is net zo eenvoudig als nagellak aanbrengen, het neemt alleen iets meer tijd in beslag maar houd dan ook weer twee weken.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:34

Is nagelbijten niet een vorm van stress? Is het daarom niet beter om te werken aan je stress ipv je nagels? :P Straks ga je net zoals Giolli aan je nagelriemen bijten, dan ben je verder van huis.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:35

Misschien is enkel een biab laagje al voldoende? Maakt het niet langer, wel sterker waardoor nagelbijten niet lukt.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:36

Acryl nagels had ik er ook binnen 24 uur af, deed wel zeer maar nagelbijten was te hardnekkig.

Zodra er een klein plekje was waar lucht onder kwam waren ze zo weg.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:39

Earth schreef:
Is nagelbijten niet een vorm van stress? Is het daarom niet beter om te werken aan je stress ipv je nagels? :P Straks ga je net zoals Giolli aan je nagelriemen bijten, dan ben je verder van huis.



Ik sta gelukkig niet mijn hele leven al onder zodanige druk dat ik mijn nagels kapot bijt. _O- Ik vrees dat het ook gewoon een slechte gewoonte is en het is echt heel lastig om permanent te stoppen. Ik heb veel periodes gehad dat ik minder beet, maar helemaal gestopt voor altijd lijkt wel onmogelijk.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:42

Gellac is bij mij de truc. :j

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:45

Giolli schreef:
Earth schreef:
Is nagelbijten niet een vorm van stress? Is het daarom niet beter om te werken aan je stress ipv je nagels? :P Straks ga je net zoals Giolli aan je nagelriemen bijten, dan ben je verder van huis.



Ik sta gelukkig niet mijn hele leven al onder zodanige druk dat ik mijn nagels kapot bijt. _O- Ik vrees dat het ook gewoon een slechte gewoonte is en het is echt heel lastig om permanent te stoppen. Ik heb veel periodes gehad dat ik minder beet, maar helemaal gestopt voor altijd lijkt wel onmogelijk.


Hahah ik wilde inderdaad net reageren. Nagelbijten is gewoon een slechte gewoonte/verslaving, die inderdaad erger kan worden met stress. Maar ook zonder stress, deed ik het :')

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 22:53

@Art_Ificious
Ik heb vies smakend spul al eens geprobeerd, echter probeer ik het alsnog en door speeksel is het vaak ook snel weer weg, het weerhoudt me niet echt :')

@Dispar_Vulgo: lakken helpt helaas niet, ik knaag het er gewoon af :+ en omdat ze zo kort zijn vind ik het ook lelijk als het gelakt is en dan trekt het meer aandacht dus doe ik dat al niet O:)

N_B_N schreef:
Ik heb sinds kort acryl nagels en ik ben genezen van het nagelbijten. Simpelweg omdat het nu gewoon niet meer lukt. Enige nadeel vind ik dat je er echt aan vast zit. En eenmaal aan begonnen zou ik ook eigenlijk niet meer zonder willen, omdat het zo mooi is maar ook omdat mijn eigen nagels nu zo dun zijn geworden dat ik niet weet hoe ik ga functioneren zonder acryl nagels


Dat hoop ik dus!
Tot nu toe werkte voor mij alleen als ik geen 'toegang' had. Dus als ik een wondje had op een vinger en een pleister droeg dan stopte het.
Ik heb een periode heel bewust iets in mn handen gehad tijdens bijv tv kijken en dat werkte echt wel. Dan friemelde ik daarmee ipv dat ik mijn nagels bijt. Maar het is zo'n gewoonte dat ik me er echt bewust van moet zijn.

@Giolli
Ah wat balen zeg dat dat niet mag met werk. Dat is wel een mooie prijs wat je zegt, zoiets vind ik wel acceptabel :j
Wel zonde dat het nu weer kapot is :knuffel: Zo kapot maak ik het eigenlijk niet, heel soms te kort dat het zeer doet/minimaal bloed maar dat komt niet vaak voor.

@Lara_Silver
Bedankt voor de tip!


Earth schreef:
Is nagelbijten niet een vorm van stress? Is het daarom niet beter om te werken aan je stress ipv je nagels? :P Straks ga je net zoals Giolli aan je nagelriemen bijten, dan ben je verder van huis.

Haha, ik snap je vraag wel :P Maar ik doe het puur op momenten dat ik niks om handen heb... Bijvoorbeeld tv kijken, lezen. Op een drukke dag doe ik het niet. Dan gebeurt het pas als ik avonds op de bank ga zitten en tv kijk. Dus ik denk wel echt gewoonte, al kan het best zo zijn dat ik het iets meer doe als ik stress ervaar. Maar het is niet afwezig zonder stress. Ik doe het ook al sinds ik een jaar of 7 was, ik heb nooit een moment in mn leven lange nagels gehad :+

@Kana Biab klinkt ook goed!

@Michelle_: Oh jeetje dat lijkt me pijnlijk := Ik ben wel snel 'bang' voor pijn dus denk niet dat ik zo ver zou gaan.

Verschillende ervaringen dus! Biab, gel en acryl klinken allemaal goed. Ik ga er eens verder naar Google :j
Mochten mensen nog goede nagelsalons weten in Groningen centrum, hoor ik het graag :D

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:57

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben ook fervent knager. Als ik toegang heb. :j
Inmiddels al een jaar of 3 aan de gellac en dan blijf ik eraf.

Nu met de lockdown zijn m'n nagels een puinzooi en had ik weer de neiging om ze 'zelf bij te werken' (lees: knagen) dus ben blij dat ik weer bijna mag zodat ze weer zo mooi worden als hierboven. :j
(Zijn m'n echte nagels trouwens, geen nep :D )

Ladygiroc

Berichten: 5087
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:59

Michelle_ schreef:
Acryl nagels had ik er ook binnen 24 uur af, deed wel zeer maar nagelbijten was te hardnekkig.

Zodra er een klein plekje was waar lucht onder kwam waren ze zo weg.


Bij een goeie salon krijg je er geen lucht onder. Ik heb acryl en bijt niet meer, wel nog velletjes maargoed je kan niet alles perfect doen :+

Vorig jaar met de lockdown waren de salons dicht en toen begon ik weer heerlijk te knauwen.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 23:05

Roosch schreef:
[ [url=m/5S9sjF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jGRre2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben ook fervent knager. Als ik toegang heb. :j
Inmiddels al een jaar of 3 aan de gellac en dan blijf ik eraf.

Nu met de lockdown zijn m'n nagels een puinzooi en had ik weer de neiging om ze 'zelf bij te werken' (lees: knagen) dus ben blij dat ik weer bijna mag zodat ze weer zo mooi worden als hierboven. :j
(Zijn m'n echte nagels trouwens, geen nep :D )


Mooi zeg :D

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:06

Afbeelding

Ik ben een mega-nagelbijter, zelfs mijn acrylnagels probeer ik afentoe uit automatische in te bijten. Mijn eigen nagels zijn ook niet heel sterk, en 1 haakje eraan betekend dat ik er niet af kan blijven.
Ik ben blij dat ze netjes blijven. Ze zijn wel kort en werkbaar, iets langer zou ik mooier vinden, maar dat is niet praktisch. Ook heb ik echt acryl nodig, gel is te zacht en breekt te makkelijk.

Zodra ik een nagel verlies bijt ik wel weer! Nu na de sluiting was ik ze even alle 10 kwijt, en ik beet gelijk.

Overigens heeft een anti-bijt pakket er meer mee te maken dat je in het begin wat vaker terug kan komen. Als je stompjes hebt kun je niet opeens naar lang, dan kun je niets meer.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 18-01-22 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:07

Van Dr Vogel urticalcin en silicea d6 gaan gebruiken, dit geeft goede resultaten bij/tegen nagelbijten.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:35

Ik was sinds mijn 3 jaar een grote nagelbijter.
Paar jaar geleden had mijn collega mij nog een gelnagels gezet.
En toen ben ik het zelf beginnen onderhouden met gellak.( ik had een aantal jaar dervoor wel een opleiding gedaan)
Afbeelding

Afbeelding
En ondertussen zijn dit mijn eigen nagels.
Voor je nagelriemen: olie olie en nog eens olie.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 23:41

Mooi Utixo! :D

@Kmbrly ook mooie nagels, wat voor olie is het beste? Zie dat Hema bijvoorbeeld nagelriemolie verkoopt maar er zijn ook duurdere. Maakt dat uit?

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:59

Ik heb sinds een jaar of 10/12 eigenlijk continue gelnagels gehad. Ik vrat alles eraf. Nagels, nagelriemen. Als t maar aan m'n vinger zat haha.
Ook met gelnagels kreeg ik het voor elkaar om mijn eigen nagel daaronder af/kort te bijten.
Ik ben nu 31 en een paar maanden geleden kon ik door omstandigheden niet naar de salon en ergens heb ik de knop omgezet en heb besloten niet meer te gaan nagelbijten. Een tijdje met nagellak gedaan, maar dat blijft maar kort zitten. Dus nu gebruik ik gellac voor het mooie en een beetje voor de versteviging. Afbeelding

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:19

N_B_N schreef:
Ik heb sinds kort acryl nagels en ik ben genezen van het nagelbijten. Simpelweg omdat het nu gewoon niet meer lukt. Enige nadeel vind ik dat je er echt aan vast zit. En eenmaal aan begonnen zou ik ook eigenlijk niet meer zonder willen, omdat het zo mooi is maar ook omdat mijn eigen nagels nu zo dun zijn geworden dat ik niet weet hoe ik ga functioneren zonder acryl nagels


Dan vijlen ze jouw nagels machinaal? Als ze nagels netjes zetten hoeft dit niet. Ik heb al 20 jaar kunstnagels ivm nagelbijten en ze zijn nog steeds gezond en stevig.

TS, Ik zou met een setje acryl beginnen en later overstappen op gellak.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 01:05

Wacht effe, 200,- om korte/afgebeten nagels te behandelen? >;) ook als dat voor meerdere behandelingen is vind ik het een gek bedrag. Is dat niet voor een medische manicure ofzo?

Ik weet niet hoe erg je nagels afgekloven zijn, maar met een setje biab à 50,- en 1 of 2 keer opvullen à 40,- per keer heb je waarschijnlijk al lang een ‘gezonde’ lengte. Er zijn ook wel gecertificeerde meiden die het voor nog minder doen maar check wel dat je iemand hebt die weet wat ie doet. Als je er een e-manicure bij neemt ben je ook gelijk van die velletjes af die zo heerlijk zijn om aan te pulken :))

Ik ben zelf ook altijd een nagelbijter geweest en acryl was de oplossing voor mij, is gewoon veel minder leuk om op te knagen. Ben inmiddels overgestapt op buildergel en doe het nu zelf (uit de hand gelopen corona-hobby) en ik ben zelf verbaasd over hoe netjes ik ze houd. Alleen zodra er een klein randje een beetje begint te brokkelen is dat wel weer erg leuk om aan de pulken. Maar dat wil je echt niet doen, als je dat er af gaat lopen trekken beschadig je je nagel plaat enorm.

Mijn huidige setje; clear met blauwe chrome <3

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 08:28

Ik knaag niet ;) maar heb wel acrylnagels, omdat mijn eigen nagels zo ontzettend slap zijn dat alles breekt of scheurt. Bij de salon waar ik kom zijn best wel wat vrouwen die nagelbijten en inderdaad daarom acryl laten zetten. 200 euro is echt idioot trouwens! Hoe durven ze dat te vragen? Om te proberen kun je dan beter een keer gellak of acryl laten zetten, een stuk goedkoper :D

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 08:37

Ik zou eerder beginnen met biab dan met acryl. Beter voor het herstel van je eigen nagels :j