Ik heb kort geleden bloed laten prikken omdat ik mezelf graag eens extra wilde checken. Ik voelde me regelmatig moe en had snel hoofdpijn. Ik werk achter een laptop, het is winter, eventuele corona-nasleep.. genoeg redenen waar het aan zou kunnen liggen, maar eventuele tekorten in het bloed wilde ik even uitsluiten.
In de resultaten komt naar voren dat mijn ijzergehalte goed is (22.0), maar mijn ferritinegehalte laag (16.0, terwijl 15.0 het minimum is en 250.0 het maximum). Google bracht mij geen antwoord: die zegt namelijk constant dat als het ferritinegehalte laag is, het ijzergehalte ook laag moet zijn. Maar dat is dus niet zo in mijn geval.
Weet één van jullie meer-medisch-onderlegde Bokkers toevallig of dit schadelijk is, of het klachten kan veroorzaken, en wat ik kan doen om de waarde te verbeteren? Thanks in advance

FYI: ik ben vegetariër maar eet wel vis af en toe (pescetariër noemt men dat volgens mij) en ik ben bloeddonor, weet niet of dat relevant is maar vermeldt het er maar even bij.