Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Justme_Lisaa schreef:Je berekening met in quarantaine klopt niet helemaal. Ik zit sinds een week hierin en zodra een huisgenoot positief is getest, mag je als je geen klachten hebt na vijf dagen een PCR test bij de ggd doen en dan mag je eruit. Mocht je wél klachten hebben, dan geld die regel van 7 dagen en dan 24 uur klachtenvrij.
Het gaat er verder om dat je in contact bent geweest met een positief persoon, ongeacht of je thuis of bij je ouders doet, zal je in quarantaine moeten. Bel even de bond zou ik zeggen of het juridisch loket voor advies.
Justme_Lisaa schreef:Je berekening met in quarantaine klopt niet helemaal. Ik zit sinds een week hierin en zodra een huisgenoot positief is getest, mag je als je geen klachten hebt na vijf dagen een PCR test bij de ggd doen en dan mag je eruit.
Nala schreef:Justme_Lisaa schreef:Je berekening met in quarantaine klopt niet helemaal. Ik zit sinds een week hierin en zodra een huisgenoot positief is getest, mag je als je geen klachten hebt na vijf dagen een PCR test bij de ggd doen en dan mag je eruit. Mocht je wél klachten hebben, dan geld die regel van 7 dagen en dan 24 uur klachtenvrij.
Het gaat er verder om dat je in contact bent geweest met een positief persoon, ongeacht of je thuis of bij je ouders doet, zal je in quarantaine moeten. Bel even de bond zou ik zeggen of het juridisch loket voor advies.
6 dagen na het laatste contact, maar omdat mijn schoonmoeder niet in quarantaine gaat is er dus iedere dag contact. Ik heb de GGD al gebeld, en zij gaven deze berekening aan.
Ik kan bij mij thuis wel in isolatie, maar dit is nog steeds een groter risico voor mijn ouders dan dat ik er gewoon helemaal niet ben. En bij mijn vriend thuis is er helaas geen kamer 'over' waar mijn schoonmoeder niet komt.
Kiki, geen eigen douche en toilet, ze zouden mij dan gewoon mijn eten op mijn kamer brengen en halen.
Nala schreef:Dan zou ik vrijdag of zaterdag kunnen testen zodat ik zondag bij een negatieve test gewoon volgens de planning kan werken.
Ik hang op dit moment in de wacht bij het juridisch loket, en dat sluit om 17:00, dus ik ben bang dat ik er dan uitgegooid wordt.