vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:36

Bo_Y schreef:
Precies Sees!
Respect voor elkaar wat je keuze ook is

:*

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:42

Jis_ schreef:
Enige verschil is dat je vaak al ziek bent als je voor medicijnen gaat. Een nieuw medicijn wordt snel aangenomen, ook daar is wel verandering in gekomen want mensen worden wantrouwiger, heel soms terecht, Desdochters, terwijl een “nieuw”, zo nieuw is hij niet, vaccin in twijfel wordt getrokken. Ik snap de reden voor niet willen nemen niet.

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken en in mijn geval was het vaak terecht dat ik mijn twijfels had bij een conclusie van een arts, geldt ook voor DA's trouwens. Ik denk ook dat er niets mis is met kritisch denken en op onderzoek uit gaan. Maar als mensen blind vertrouwen op de medici, ook prima hè. Ik steek alleen wat anders in elkaar en ook dat zou oké moeten zijn :).

Dat mag uiteraard, ik snap andersom maar in heel weinig gevallen waarom mensen het wel doen maar ik respecteer hun keuze wel. Zolang ze mij maar niet gaan dwingen :D.
Laatst bijgewerkt door Sees op 12-01-22 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:42

Sizzle schreef:
Ik ben een G7+1+3+2-1 vaxxer……of zo :=

:D Sizzle 2.0 :')

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:50

Ik heb ook, helaas door eigen ervaring, een gezond wantrouwen tegenover de medici. Maar na goed alles over deze vaccins te lezen en wij waren ook nog eens AZ klanten, toch die vaccins en nu ook de booster genomen. Kritisch zijn is niks mis mee, alleen kritisch zijn omdat je omgeving bvb het ook is is wel wat mis mee maar dat is mijn mening.

Keandra
Berichten: 1173
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:56

Een medicijn neem je niet altijd om beter te worden.
hoeveel vrouwen nemen geen anticonceptiepil dagelijks.
Daar is meer risico aan (en wordt ook zo hard niet uitgespeeld) als de risico's bij het vaccin.
De pil niet nemen ga je niet dood aan, maar daar zijn andere gevolgen aan (die al dan niet (zeker die niet vergeten vele mensen) goed zijn).

Sees, op je vraag hoeveel mensen die we kennen die in het ziekenhuis opgenomen geweest zijn.
Meerdere. En eentje is op 1,5 jaar tijd, mede dankzij 3,5 week IC, nog steeds niet de oude. Ze zal altijd kine nodig hebben. Van een actieve net gepensioneerde dame, naar een oudje dat niets meer kan op een paar weken tijd.

Dank je Levita, ge raakt de nagel op de kop.
Maar dat willen de meeste die niet achter vaccinaties staan niet in zien.

Trouwens, paar jaar terug is er in Antwerpen nog maar een kindje van 4 dood gegaan aan een keelontsteking. Zeldzaam bacterietje dat een leuk toxine produceert.
Had het kind gevaccineerd geweest, had het kind nog gespeeld en naar school gegaan.
Maar nee, de ouders wouden het niet en zijn hun dochter kwijt.

Echt stap naar een IC afdeling of naar een afdeling materniteit naar alle zwangere covid patiënten, die dreigen een prematuur te krijgen wegens het vaccin niet te willen om hun kind te beschermen .....

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:13

bigone schreef:
Ik heb ook, helaas door eigen ervaring, een gezond wantrouwen tegenover de medici. Maar na goed alles over deze vaccins te lezen en wij waren ook nog eens AZ klanten, toch die vaccins en nu ook de booster genomen. Kritisch zijn is niks mis mee, alleen kritisch zijn omdat je omgeving bvb het ook is is wel wat mis mee maar dat is mijn mening.

Waarom is het erg om kritisch te zijn omdat de omgeving kritisch is? Er zijn toch ook zat mensen die wel het vaccin nemen omdat de omgeving dat doet?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:19

Keandra schreef:
Een medicijn neem je niet altijd om beter te worden.
hoeveel vrouwen nemen geen anticonceptiepil dagelijks.
Daar is meer risico aan (en wordt ook zo hard niet uitgespeeld) als de risico's bij het vaccin.
De pil niet nemen ga je niet dood aan, maar daar zijn andere gevolgen aan (die al dan niet (zeker die niet vergeten vele mensen) goed zijn).

Sees, op je vraag hoeveel mensen die we kennen die in het ziekenhuis opgenomen geweest zijn.
Meerdere. En eentje is op 1,5 jaar tijd, mede dankzij 3,5 week IC, nog steeds niet de oude. Ze zal altijd kine nodig hebben. Van een actieve net gepensioneerde dame, naar een oudje dat niets meer kan op een paar weken tijd.

Dank je Levita, ge raakt de nagel op de kop.
Maar dat willen de meeste die niet achter vaccinaties staan niet in zien.

Trouwens, paar jaar terug is er in Antwerpen nog maar een kindje van 4 dood gegaan aan een keelontsteking. Zeldzaam bacterietje dat een leuk toxine produceert.
Had het kind gevaccineerd geweest, had het kind nog gespeeld en naar school gegaan.
Maar nee, de ouders wouden het niet en zijn hun dochter kwijt.

Echt stap naar een IC afdeling of naar een afdeling materniteit naar alle zwangere covid patiënten, die dreigen een prematuur te krijgen wegens het vaccin niet te willen om hun kind te beschermen .....


Ik vraag me af welke post je van Levita precies bedoelt waarmee jij het zo eens bent?

Overigens is het voor iedereen die schade overhoudt na een Covid-infectie uiteraard naar. Dat betwist ik niet. Dat is het voor iedereen die nevenschade overhoudt aan wat voor ziekte, medicijn of prik dan ook.

Het dikgedrukte stuk wéét je niet. Ook vaccinaties kunnen schade berokkenen. Deze ouders zullen het wellicht betreuren dat ze er voor gekozen hebben de vaccinatie niet te laten zetten. Zo zijn er uiteraard ook genoeg verhalen van mensen die spijt hebben van een vaccinatie nadat ze daar bijwerkingen van hebben gekregen. Er zitten altijd twee kanten aan een medaille.

Er zijn ook genoeg mensen die de 22 weken kinkhoest vaccinatie bij zwangeren in twijfel trekken omdat er een verband zou kunnen zijn met vroeggeboorte.

Proves my point again; niemand heeft de waarheid in pacht. Wel vaccineren, niet vaccineren, overal is wat voor te zeggen. Laat de keuze aan de mensen zelf.

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:49

Sees schreef:
bigone schreef:
Ik heb ook, helaas door eigen ervaring, een gezond wantrouwen tegenover de medici. Maar na goed alles over deze vaccins te lezen en wij waren ook nog eens AZ klanten, toch die vaccins en nu ook de booster genomen. Kritisch zijn is niks mis mee, alleen kritisch zijn omdat je omgeving bvb het ook is is wel wat mis mee maar dat is mijn mening.

Waarom is het erg om kritisch te zijn omdat de omgeving kritisch is? Er zijn toch ook zat mensen die wel het vaccin nemen omdat de omgeving dat doet?

Omdat ik vind dat wanneer bvb mijn buurvrouw tegen mijn dochter zou zeggen: Geen vaccin of booster nemen want dan word je niet meer zwanger. Die buurvrouw noemt zichzelf kritisch maar slaat de plank volkomen mis.
Op dit moment is bvb 50 % van de zwangeren niet gevaccineerd omdat ze denken dat het gevaarlijk voor hun kind is.
Wanneer ze naar de verloskundige en gynaecoloog zouden luisteren waren ze wel gevaccineerd.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:11

bigone schreef:
Omdat ik vind dat wanneer bvb mijn buurvrouw tegen mijn dochter zou zeggen: Geen vaccin of booster nemen want dan word je niet meer zwanger. Die buurvrouw noemt zichzelf kritisch maar slaat de plank volkomen mis.
Op dit moment is bvb 50 % van de zwangeren niet gevaccineerd omdat ze denken dat het gevaarlijk voor hun kind is.
Wanneer ze naar de verloskundige en gynaecoloog zouden luisteren waren ze wel gevaccineerd.

Ik denk dat dus persoonlijk juist weer niet :). Wie zegt dat ze zich dan wel hadden laten vaccineren? Het is misschien wel een heel bewuste keuze? Ik zit op dit momentje een beetje in een babyboom en die vriendinnen hebben zich bewust niet laten vaccineren ondanks wat de VK zegt (wil overigens niet zeggen dat ze daarna niet alsnog de vaccinaties laten zetten hoor). Ik heb me ook bewust 2x niet laten vaccineren ondanks wat de vk zei over de 22 weken prik. Ik heb me goed laten informeren en ingelezen en bewust er voor gekozen om het niet te doen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:16

bigone schreef:
Omdat ik vind dat wanneer bvb mijn buurvrouw tegen mijn dochter zou zeggen: Geen vaccin of booster nemen want dan word je niet meer zwanger. Die buurvrouw noemt zichzelf kritisch maar slaat de plank volkomen mis.
Op dit moment is bvb 50 % van de zwangeren niet gevaccineerd omdat ze denken dat het gevaarlijk voor hun kind is.
Wanneer ze naar de verloskundige en gynaecoloog zouden luisteren waren ze wel gevaccineerd.


Dat is niet waar
Ik ken 4 zwangeren/onlangs bevallen die toen ze net zwanger waren het dringende advies hebben gekregen NIET te vaccineren. En alle 4 door andere VK/z'n/arts/andere plaats in het land

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:01

Ja want de gemiddelde verloskundige is goed geïnformeerd en diep geschoold in deze materie... :=

Die krijgen ook maar gewoon de hapklare brokken aangeleverd, aan welke protocollen ze zich moeten houden en welke adviezen ze moeten geven.

En bovendien zijn dat ook maar net mensen, die, als ze de ruimte hebben om nog hun eigen mening te geven, ook best hun twijfels kunnen overdragen als ze die hebben en dan eerlijk zouden kunnen zeggen dat ze het zelf liever niet zouden doen vanwege de onzekerheid op langere termijn.

Wat me overigens ook een prima advies lijkt MITS ze er wel het verhaal bij vertellen van de zwangeren die aan het kortste eindje trekken en die liggen te creperen / van wie de baby eerder gehaald wordt enzo :(:)

Dat lijkt me het meest zuiver: beide standpunten goed belichten en de zwangere zo een eigen keuze laten maken.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:11

Er zijn ook berichten van de andere kant hé... Miskramen bijvoorbeeld na vaccinatie
En geloof me, als je al heel lang in een traject loopt is elke optie slecht, het is kiezen tussen 2 risico's die je beide niet wil

Maar dit is weer typisch zo'n punt 'ik draag alleen de ene kant uit en ik sta niet open voor ervaringen en verhalen van de andere kant', zoals met heel veel punten is dit hele gedoe

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:13

Bayja schreef:
Wij hebben 2 kids van 6 en 3. Zijn pro vaccinaties en allebei gevaccineerd en geboosterd en ook wij twijfelen en wachten eerst even af. Niet omdat we het vaccin niet vertrouwen maar meer ook omdat wij het gevoel krijgen dat de kinderen geprikt moeten worden om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen. Ik denk dat daarin eerder andere mensen eerst aan de beurt zijn.

De vaccinatie en booster heb ik genomen voor mezelf en mijn naasten die ook allen zijn gevaccineerd, ik beschouw mezelf toch wel als verhoogd risico en neem hem voor mezelf en mijn omgeving, en als tweede om uiteindelijk weer aan een draaiende maatschappij zonder overbelaste zorg bij te dragen.

Zodra het lijkt dat er een gevaarlijke variant is voor kinderen heroverwegen we direct. Daarnaast zou ik wel nog wat meer wetenschappelijke onderbouwing willen zien, wat is bv het kans percentage van besmetting door kinderen met of zonder vaccinatie. Is dat bv 15% minder kans op doorgeven van het virus of is dat na vaccinatie 70%? Dat vind ik wel een essentieel verschil, mijn collega legt die vraag ook neer bij de medisch microbioloog. Wellicht dat die ons meer kan vertellen.

Wij zeggen dus niet pertinent nee maar voor nu missen wij voor ons gevoel teveel informatie en is het ziekteverloop bij kinderen “gelukkig” meestal mild waardoor we het hem niet willen opdringen terwijl hij nu nog pertinent niet wil (en dat komt uiteraard omdat de prikken pijn doen volgens hem :D )

Ik sluit me volledig bij jou aan.
Zou je het willen laten weten als je antwoord hebt?

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:07

Joanne1987 schreef:
bigone schreef:
Omdat ik vind dat wanneer bvb mijn buurvrouw tegen mijn dochter zou zeggen: Geen vaccin of booster nemen want dan word je niet meer zwanger. Die buurvrouw noemt zichzelf kritisch maar slaat de plank volkomen mis.
Op dit moment is bvb 50 % van de zwangeren niet gevaccineerd omdat ze denken dat het gevaarlijk voor hun kind is.
Wanneer ze naar de verloskundige en gynaecoloog zouden luisteren waren ze wel gevaccineerd.


Dat is niet waar
Ik ken 4 zwangeren/onlangs bevallen die toen ze net zwanger waren het dringende advies hebben gekregen NIET te vaccineren. En alle 4 door andere VK/z'n/arts/andere plaats in het land


Ik heb inderdaad dat advies ook nog recent gehad van mijn gynaecoloog. Dat was dan vooral omdat veel mensen koorts krijgen na het vaccineren en dat is schadelijk voor het kind.

Maar ik ben jong en gezond, en woon vrij afgelegen. Dat advies had wellicht anders geweest als ik bovenstaande niet was.

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:44

Levita schreef:
Sees schreef:
Ik vind dat antivaxxers met veel gemak weggezet worden als wappies, meelopers, doemdenkers etc. De term antivaxxer heeft een hele negatieve conotatie gekregen.

In mijn omgeving heel veel. Meer dan mensen die zich daadwerkelijk verdiepen in de vaccins, het hoe en waarom. Kijk, als iemand zich laat vaccineren om weer op vakantie te kunnen, ook prima maar als iemand zich uit angst laat vaccineren, dat vind ik heel kwalijk. Dat zou niet moeten mogen. Dat iemand zich gedwongen voelt, denkt geen keuze meer te hebben.

Waarom die tweedeling? Waarom mogen mensen niet gewoon zelf beslissen? Zonder beperkingen opgelegd te krijgen?

Het zal mij worst wezen dat ik niet meer naar de Action kan maar het is wèl erg dat je je eigen kinderen niet meer mag begeleiden op zwemles. En ik ben inmiddels van mening dat er hele nieuwe groepen mensen beschermd moeten worden. Je kunt niet alleen maar meer kijken naar de zwakkeren in de samenleving of de zorg. Er zijn ook heel veel groepen die getroffen worden door de maatregelen omtrent Corona, is die groep onderhand niet groter?


De ziekenhuizen lopen over. En dat is echt een serieus probleem. Want stel je wordt aangereden op de snelweg, je moet met spoed naar het ziekenhuis maar er is geen bed voor jou. Dan ben je mooi het haasje hoor. Of je krijgt een herseninfarct en je kan niet geholpen worden omdat er geen plek is, dan heb je een probleem. Ik kan zo wel even doorgaan.

Dus prima dat je geen prik wilt, moet je inderdaad helemaal zelf weten. Maar als je dan corona krijgt. Is de kans gewoon groter dat je in een ziekenhuis opgenomen moet worden. En iedereen reageert anders op het virus, dus je kan niet van te voren weten hoe zoiets uitpakt.

Ik vraag mij altijd af als je ziek wordt neem je dan wel medicijnen? Of doe je dat ook niet?


Maar waarom zou een corona patiënt wel in het ziekenhuis mogen liggen, maar een verkeersslachtoffer niet?

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:47

Bo_Y schreef:
OleJon schreef:
Ik snap sowieso niet waarom je je zou laten vaccineren met experimenteel vaccin. En al helemaal niet bij kinderen. Gisteren bij rtl nieuws raade een immunoloog het ook ten strengste af.


En een kinderarts bij het NOS-nieuws raadde het aan.


Omdat NOS = fake news

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:01

Kunnen we alsjeblieft terug naar het vaccineren van kinderen en hoe ouders daarin staan voor hun kinderen?

Dit verzandt helaas weer in de discussie over vaccineren en wat wel en niet echt is. Daarvoor zijn legio andere topics.

Bedankt :-)

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:09

Joanne1987 schreef:
bigone schreef:
Omdat ik vind dat wanneer bvb mijn buurvrouw tegen mijn dochter zou zeggen: Geen vaccin of booster nemen want dan word je niet meer zwanger. Die buurvrouw noemt zichzelf kritisch maar slaat de plank volkomen mis.
Op dit moment is bvb 50 % van de zwangeren niet gevaccineerd omdat ze denken dat het gevaarlijk voor hun kind is.
Wanneer ze naar de verloskundige en gynaecoloog zouden luisteren waren ze wel gevaccineerd.


Dat is niet waar
Ik ken 4 zwangeren/onlangs bevallen die toen ze net zwanger waren het dringende advies hebben gekregen NIET te vaccineren. En alle 4 door andere VK/z'n/arts/andere plaats in het land

Joanne toen deze vrouwen net zwanger waren was er nog onvoldoende bekend over zwangerschap/vaccinatie. Inmiddels is het advies zeker vaccineren, als het kan voor de zwangerschap en zeker tijdens de zwangerschap, het liefst in het tweede trimester en ook de booster halen.
Er zijn in Nederland met de Delta variant 1000 zwangeren in het ziekenhuis opgenomen waarvan 200 op de ic. Corona zorgde voor vroeggeboortes , spoed keizersnede waarbij de moeder soms weken later haar kindje zag wanneer ze uit coma kwam. Dat is zeldzaam , net als de ene jonge moeder die is overleden.
Corona veroorzaakt soms aandoeningen van de placenta die dan zijn werk niet voldoende meer kan doen, ook al bij een lichte besmetting waarvoor helemaal geen behandeling nodig is, onderzoek uit Rotterdam staat wel online.
Vaccinatie kan dit gewoon voorkomen, daarnaast is het inderdaad te hopen dat Omikron dit niet doet maar ook dat is absoluut geen griepje.
Ook niet voor alle kinderen.

GabberGill

Berichten: 5858
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:52

bigone schreef:
Omdat ik vind dat wanneer bvb mijn buurvrouw tegen mijn dochter zou zeggen: Geen vaccin of booster nemen want dan word je niet meer zwanger. Die buurvrouw noemt zichzelf kritisch maar slaat de plank volkomen mis.
Op dit moment is bvb 50 % van de zwangeren niet gevaccineerd omdat ze denken dat het gevaarlijk voor hun kind is.
Wanneer ze naar de verloskundige en gynaecoloog zouden luisteren waren ze wel gevaccineerd.


Dat is niet helemaal waar. Er zijn genoeg verloskundigen en gynaecologen die dit ten strengste afraden. Ik ken genoeg mensen die zich op aanraden van verloskundige of gynaecoloog niet hebben laten vaccineren.

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:24

GabberGill schreef:
bigone schreef:
Omdat ik vind dat wanneer bvb mijn buurvrouw tegen mijn dochter zou zeggen: Geen vaccin of booster nemen want dan word je niet meer zwanger. Die buurvrouw noemt zichzelf kritisch maar slaat de plank volkomen mis.
Op dit moment is bvb 50 % van de zwangeren niet gevaccineerd omdat ze denken dat het gevaarlijk voor hun kind is.
Wanneer ze naar de verloskundige en gynaecoloog zouden luisteren waren ze wel gevaccineerd.


Dat is niet helemaal waar. Er zijn genoeg verloskundigen en gynaecologen die dit ten strengste afraden. Ik ken genoeg mensen die zich op aanraden van verloskundige of gynaecoloog niet hebben laten vaccineren.

Jij hebt een zeer bijzondere kennissenkring. Soms gebruiken mensen dit ook om zich niet te hoeven verantwoorden, zogenaamd heeft de verloskundige/gyneacoloog het gezegd.
Wanneer je als zwangere goed nadenkt, dus weet dat je immuunsysteem zich tijdens de zwangerschap koest houd omdat er met je kindje ook vreemde cellen in je lichaam zitten, namelijk van de vader, dan kun je een en een bij elkaar optellen wanneer corona voorbij komt. Dan loop je gewoon veel meer risico omdat ook dan je immuunsysteem niet aanslaat. Want dat zou de dood van je kind betekenen.

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:59

Voor wel of niet prikken bij zwangeren is toch een ander topic? Zie nu dezelfde mensen dezelfde discussie voeren als in oa het algemene coronatopic.

Zou graag weer lezen over meningen van mensen met kinderen en waarom wel of niet vaccineren.....


Ik wacht er nog mee. Kinderen worden amper ziek .

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:04

Je hebt gelijk, excuus.

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:05

Was vooral in de war , welk topic ik nu aan t lezen was :D

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:27

bigone schreef:
Jij hebt een zeer bijzondere kennissenkring. Soms gebruiken mensen dit ook om zich niet te hoeven verantwoorden, zogenaamd heeft de verloskundige/gyneacoloog het gezegd.
Wanneer je als zwangere goed nadenkt, dus weet dat je immuunsysteem zich tijdens de zwangerschap koest houd omdat er met je kindje ook vreemde cellen in je lichaam zitten, namelijk van de vader, dan kun je een en een bij elkaar optellen wanneer corona voorbij komt. Dan loop je gewoon veel meer risico omdat ook dan je immuunsysteem niet aanslaat. Want dat zou de dood van je kind betekenen.


Maar dan zou een vaccin toch ook niet aanslaan, als je immuunsysteem niet aanslaat en zich koest houdt?

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:36

Aan de andere kant kan je in die gedachtegang verder gaan, en bedenken, dat als de natuur dat immuunsysteem koest wil houden, het wellicht verstandig is om dat te respecteren en het niet te dwingen om tòch actie te ondernemen.

Want behalve prikken of in het ZH terechtkomen, is er natuurlijk ook nog een hele grote mogelijkheid dat je nauwelijks ziek wordt of zelfs niet eens besmet raakt. En geen prik + niet ziek worden, lijkt mij persoonlijk de optie die de voorkeur heeft en ik kan me goed voorstellen dat een zwangere die optie graag open wil houden :)

Zelfde met het wel of niet vaccineren van een kind.
Daar zijn er dezelfde opties, het is niet alleen maar prikken of je komt in het ZH terecht.

Natuurlijk kan je jezelf wel voor je kop slaan als je de pech hebt dat je (kind) die ene is die in het ZH terechtkomt door een besmetting, met de wetenschap dat dat misschien niet zover gekomen zou zijn als je die prik(ken) gehaald had.

Maar je hoopt dat je bij die veel grotere groep zal zitten: die gewoon zonder drama en zonder prik(ken) een babietje mogen krijgen en zich dan erg prettig voelen bij het idee dat het kindje niet onder de invloed van dergelijke middelen heeft gestaan :)