vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:36

bigone schreef:
Laat mensen zich aub op de hoogte stellen van de juiste info, los van het feit of jij of je kinderen nu wel of niet vaccineert. Want het valt gewoon op dat mensen die er serieus goed over nadenken prima afwegingen kunnen maken en de antivaxxers achter Malone, Ikle , Bossche Engel, Bonte en nog meer van die charlatans aanlopen. Daar win je het niet mee, kom je alleen dieper in de fuik van desinformatie.


Toen ik, ruim een half jaar geleden, voor het eerst over Robert Malone hoorde, was er nog niks negatiefs over deze man te vinden. Het is gewoon verdacht dat wetenschappers die een kritisch tegengeluid geven binnen de kortste keren weg worden gezet alsof ze er geen verstand van hebben. En Marc van Ranst word nog wel geloofd. De vader van mijn beste vriendin is in het ziekenhuis gekomen door het vaccin en heeft ook op de IC gelegen. Er werd ook eerlijk toe gegeven dat het door het vaccin komt. En wetenschappers die precies verklaren wat er met die man is gebeurd zouden er ineens geen verstand van hebben? Heel typisch. Er zijn trouwens nog 2 mensen uit mijn omgeving met precies dezelfde verschijnselen in het ziekenhuis op genomen. Alleen bij die 2 werd er niet verteld dat het van het vaccin komt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:37

Elke keuze heeft zijn gevolgen en concequenties , die kunnen positief of negatief zijn. Als je achter je keuze staat, dan heb je daar geen problemen mee.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:40


Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:44

dromertje2 schreef:
Elke keuze heeft zijn gevolgen en concequenties , die kunnen positief of negatief zijn. Als je achter je keuze staat, dan heb je daar geen problemen mee.

Hmm nee dit is imo te simpel gedacht. Zoals gezegd, als ik nooit meer op vakantie kan.. soit. Als ik nooit meer de Action binnen mag... tant pis. Die gevolgen accepteer ik inderdaad. Mocht het ooit zo ver komen dat er een plicht komt, accepteer ik dat niet. Of dat mijn kinderen niet meer naar school zouden mogen zonder vaccinatie. Hoe zit het dan met de leerplicht? Ik hou ze wel thuis hoor, maar nee dat mag dan nou net weer niet. Dus ik denk niet dat het zo simpel is.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:49

Waar zeg ik dat het simpel is?

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:54

Wat betreft het neerhalen van wetenschappers / dokters e.d. die kritisch zijn op medicatie die men graag wil pushen (en dat kan prima met oprecht de beste bedoelingen zijn) bij het volk:

Ik vind dat een lastige zaak. Want ja de farma en beleidsmakers kunnen deze mensen gericht onderuit proberen te halen, maar dat ze dat doen kan ook nog steeds met de beste bedoelingen zijn. De ellende is dat je als leek niet weet of deze mensen "klein gemaakt worden" omdat ze inderdaad onbekwaam zijn en dus onterecht de volksgezondheid in gevaar brengen zeg maar.

Of worden die mensen alleen maar klein gemaakt omdat ze de plannen / verdienmodel in de weg staan.
Het aanvallen van kritische elementen an sich zegt niet zoveel over de intenties die er achter zitten.

Diegene die kritisch is kan dat ook doen vanuit verschillende motieven. Omdat ze oprecht bezorgd zijn en mensen willen waarschuwen, maar ook omdat ze een wrok koesteren, graag in de spotlights staan en volgens achter zich vergaren en hen geld uit de zak kloppen "voor de strijd om de goede zaak".

En iemand die oprecht bezorgd is en mensen wil waarschuwen, daar zijn naam / reputatie / carrière voor op het spel zet....die kan het ook nog steeds gewoon mis hebben :(:)

Je weet het vaak gewoon niet hoe het nou precies zit.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:02

dromertje2 schreef:
Waar zeg ik dat het simpel is?

Dat zeg je niet, dat is waar. Zo komt het op mij over, als simpel alleen is het dat niet voor mijn gevoel.

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:02

De risico-analyse voor een volwassene <40 (inclusief mensen met onderliggend lijden en/of te hoog BMI) was 0,3% kans op ziekenhuisopname ongevaccineerd met de klassieke, alpha en delta variant. Dat zal met Omikron nog wat lager worden. Na vaccinatie 0,1%. Voor een kind zou je dit ook kunnen uitrekenen, dan kom je nog later uit.
Laatst bijgewerkt door veerledec op 12-01-22 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:02

bigone schreef:
Dan is het wel toevallig dat Malone door fact-checking van Twitter is gegooid en van Ranst niet en Twitter heeft geen enkele binding met welke overheid dan ook.
https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... hsS1SlYC9A

Tuurlijk heeft twitter wel binding met tenminste de Amerikaanse overheid. Wat een rare bewering om te suggereren dat ze volledig onafhankelijk zijn. Ik zou zelfs zeggen dat ze voornamelijk binding hebben met een bepaalde kant van de amerikaanse politiek, dezelfde kant die nu aan de macht is.

Of iemand van twitter is verwijderd zegt weinig, dat is een combinatie van het aantal volgers en het tijdstip wanneer je de tweet plaatst. Een jaar geleden was je je account kwijt als je suggereerde dat covid uit een lab kwam of een link naar het Hunter laptop verhaal deelde, nu is beide toegestaan want "de feiten" zijn veranderd.

Was het trouwens niet gisteren dat Project Varitas documenten deelde betreffende DARPA, EcoHealth, en de herkomst van covid-19? Die zijn hun account inmiddels ook kwijt. Dat zal zeker ook wel toeval zijn?

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:04

Ach Enzino, nog steeds verbolgen omdat Trump van Twitter is gegooid wegens desinformatie over de verkiezingen? Dus daarom zou Twitter binding hebben met de Democraten?
Tuurlijk joh.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:10

bigone schreef:
Dan is het wel toevallig dat Malone door fact-checking van Twitter is gegooid en van Ranst niet en Twitter heeft geen enkele binding met welke overheid dan ook.
https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... hsS1SlYC9A


Dus vanwege de fact checkers van twitter moet ik iemand gaan geloven die dus lachend verteld hoe hij mensen een vaccin voor de Mexicaanse griep aansmeert waarvan hij weet dat die mensen het niet nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:20

bigone schreef:
Ach Enzino, nog steeds verbolgen omdat Trump van Twitter is gegooid wegens desinformatie over de verkiezingen? Dus daarom zou Twitter binding hebben met de Democraten?
Tuurlijk joh.

Ach bigone, als je geen inhoudelijk antwoord hebt dan kan je het misschien beter gewoon negeren.

De linkse bias op social media, inclusief twitter, is al voldoende onderzocht door wetenschappers. De linkse bias bij werknemers van de grote social media bedrijven, inclusief twitter, trouwens ook. Dat lijkt mij een hele logische verklaring voor de binding van twitter met de democraten.

Inoterry schreef:
Dus vanwege de fact checkers van twitter moet ik iemand gaan geloven die dus lachend verteld hoe hij mensen een vaccin voor de Mexicaanse griep aansmeert waarvan hij weet dat die mensen het niet nodig hebben.

Als je hoofd in het zand zit, zou je inderdaad blind Twitter en haar fact checkers geloven. Tenminste, zo lang wat ze beweren precies in je straatje past. Want waarom zou je dan kritisch zijn?

Anoniem

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:28

Meer ontopic: hier ook geen plannen om de kinderen te laten vaccineren. Eigenlijk om 2 redenen: ten eerste lopen ze nauwelijks risico met covid, niet hier ter plekke en niet gebaseerd op hun leeftijd, en ten tweede is er simpelweg teveel onbekend wat de lange-termijn gevolgen zijn van de vaccinatie.

Voor mezelf was die keuze makkelijker, gezien mijn leeftijd loop ik meer risico, gezien het werk van mijn vrouw lopen we meer risico en gezien ik al voldoende kinderen heb hoef ik me geen zorgen meer te maken om voortplanting. Ik heb mijn 2 injecties gehad, de derde twijfel ik nu over want omicron is mogelijk de manier om uit de huidige situatie te komen.

miccamaaike

Berichten: 8686
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:55

veerledec schreef:
De risico-analyse voor een volwassene <40 (inclusief mensen met onderliggend lijden en/of te hoog BMI) was 0,3% kans op ziekenhuisopname ongevaccineerd met de klassieke, alpha en delta variant. Dat zal met Omikron nog wat lager worden. Na vaccinatie 0,1%. Voor een kind zou je dit ook kunnen uitrekenen, dan kom je nog later uit.


Jonge mensen komen misschien niet zo vaak in het ziekenhuis terecht, maar dat betekent niet dat ze niet heftig ziek kunnen worden. Mijn zus heeft nog dagelijks last van een besmetting uit okt 2020. Moet er niet aan denken dat mijn zoontje dat zou krijgen op die manier. Maakt mij ook wel weer aan het twijfelen over wel/niet vaccineren van kinderen. Ik vind het maar lastig is mijn conclusie.

Jis_

Berichten: 11674
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:16

Joanne1987 schreef:
Dat slaat echt kant nog wal want medicijnen neem je om beter te WORDEN, een vaccin niet


Ik slik medicijnen maar beter word ik nooit, doe ik het beter op het medicijn wat ik nu heb, ja. Is de kans groter dat ik minder ziek ben door Corona na het nemen van een vaccin, ja. Daar is inmiddels wel bewijs voor geleverd. Geldt ook voor gezonde mensen, DNA/genen gunstig bij Corona of niet.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:46

miccamaaike schreef:
Jonge mensen komen misschien niet zo vaak in het ziekenhuis terecht, maar dat betekent niet dat ze niet heftig ziek kunnen worden. Mijn zus heeft nog dagelijks last van een besmetting uit okt 2020. Moet er niet aan denken dat mijn zoontje dat zou krijgen op die manier. Maakt mij ook wel weer aan het twijfelen over wel/niet vaccineren van kinderen. Ik vind het maar lastig is mijn conclusie.

Hoe de ziekte verloopt per persoon is zó enorm verschillend. En zo moeilijk te voorspellen inderdaad. En niet iedereen in een huishouden wordt ziek. En zo maakt iedereen voor zichzelf (laten we hopen dat we de vrije keuze blijven houden) voor zichzelf een keuze. Ik wens eenieder veel wijsheid toe bij het maken van een keuze, wat de uitkomst ook zal zijn.

Matheno

Berichten: 7957
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:54

Levita schreef:
En hoe noem je jezelf dan als je geen vaccinaties neemt?


Gewoon, een mens? Of je naam?
Waarom zou er perse een label aan iemands keuze gehangen moeten worden?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:03

Jis_ schreef:
Ik slik medicijnen maar beter word ik nooit, doe ik het beter op het medicijn wat ik nu heb, ja. Is de kans groter dat ik minder ziek ben door Corona na het nemen van een vaccin, ja. Daar is inmiddels wel bewijs voor geleverd. Geldt ook voor gezonde mensen, DNA/genen gunstig bij Corona of niet.


Joanna heeft natuurlijk wel gelijk dat vaccinaties niet gelijk staan aan medicijnen en die vraag die gesteld wordt is dan in mijn ogen ook raar.

Ook qua het minder ziek worden na vaccinatie vind ik het allemaal maar twijfelachtig. Ik denk dat ook daar geen pijl op te trekken is of iig, ik zie in mijn omgeving van alles. Ongevaccineerde mensen die alleen een beetje hoofdpijn hebben, gevaccineerde mensen die maandenlang last van concentratieproblemen blijven houden. (On)gevaccineerden die de besmetting niet oplopen hoe vaak ze ook in aanraking komen met positief geteste mensen. Mensen met obesitas morbide die de besmetting fluitend doorlopen en sporters op hoog niveau die hondsberoerd zijn. Mensen die na hun booster ziek worden en mensen die niet gevaccineerd zijn en longcovid overhouden aan een besmetting. Het lijkt zo willekeurig...

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:04

Matheno schreef:
Levita schreef:
En hoe noem je jezelf dan als je geen vaccinaties neemt?


Gewoon, een mens? Of je naam?
Waarom zou er perse een label aan iemands keuze gehangen moeten worden?

Nou ja inderdaad. Of als je 'm omdraait, ben je dan een prikpositieveling? Een vaccinatiefanatiekeling? Een pro-prikker? Hoe noem je jezelf dan?

Bo_Y

Berichten: 4585
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:14

OleJon schreef:
Ik snap sowieso niet waarom je je zou laten vaccineren met experimenteel vaccin. En al helemaal niet bij kinderen. Gisteren bij rtl nieuws raade een immunoloog het ook ten strengste af.


En een kinderarts bij het NOS-nieuws raadde het aan.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:15

Levita schreef:
De ziekenhuizen lopen over. En dat is echt een serieus probleem. Want stel je wordt aangereden op de snelweg, je moet met spoed naar het ziekenhuis maar er is geen bed voor jou. Dan ben je mooi het haasje hoor. Of je krijgt een herseninfarct en je kan niet geholpen worden omdat er geen plek is, dan heb je een probleem. Ik kan zo wel even doorgaan.


Was het dan niet de taak van de overheid om 2 jaar geleden de zorg op te schalen.
Ipv alleen maar te bezuinigen?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:24

Bo_Y schreef:
OleJon schreef:
Ik snap sowieso niet waarom je je zou laten vaccineren met experimenteel vaccin. En al helemaal niet bij kinderen. Gisteren bij rtl nieuws raade een immunoloog het ook ten strengste af.


En een kinderarts bij het NOS-nieuws raadde het aan.


Dat bedoel ik, iedereen spreekt elkaar tegen en als de zogenoemde/zogenaamde experts het niet eens weten/eens worden, hoe moeten wij dat als leken dan? En daarom is het ook niet erg dat de een het wel wil en de ander niet. Als iedereen elkaar nou gewoon zelf liet beslissen en respect zou hebben voor die keuze.

Bo_Y

Berichten: 4585
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:26

Precies Sees!
Respect voor elkaar wat je keuze ook is

Jis_

Berichten: 11674
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:33

Sees schreef:
Jis_ schreef:
Ik slik medicijnen maar beter word ik nooit, doe ik het beter op het medicijn wat ik nu heb, ja. Is de kans groter dat ik minder ziek ben door Corona na het nemen van een vaccin, ja. Daar is inmiddels wel bewijs voor geleverd. Geldt ook voor gezonde mensen, DNA/genen gunstig bij Corona of niet.


Joanna heeft natuurlijk wel gelijk dat vaccinaties niet gelijk staan aan medicijnen en die vraag die gesteld wordt is dan in mijn ogen ook raar.

Ook qua het minder ziek worden na vaccinatie vind ik het allemaal maar twijfelachtig. Ik denk dat ook daar geen pijl op te trekken is of iig, ik zie in mijn omgeving van alles. Ongevaccineerde mensen die alleen een beetje hoofdpijn hebben, gevaccineerde mensen die maandenlang last van concentratieproblemen blijven houden. (On)gevaccineerden die de besmetting niet oplopen hoe vaak ze ook in aanraking komen met positief geteste mensen. Mensen met obesitas morbide die de besmetting fluitend doorlopen en sporters op hoog niveau die hondsberoerd zijn. Mensen die na hun booster ziek worden en mensen die niet gevaccineerd zijn en longcovid overhouden aan een besmetting. Het lijkt zo willekeurig...


Enige verschil is dat je vaak al ziek bent als je voor medicijnen gaat. Een nieuw medicijn wordt snel aangenomen, ook daar is wel verandering in gekomen want mensen worden wantrouwiger, heel soms terecht, Desdochters, terwijl een “nieuw”, zo nieuw is hij niet, vaccin in twijfel wordt getrokken. Ik snap de reden voor niet willen nemen niet.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 12-01-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:34

Matheno schreef:
Levita schreef:
En hoe noem je jezelf dan als je geen vaccinaties neemt?


Gewoon, een mens? Of je naam?
Waarom zou er perse een label aan iemands keuze gehangen moeten worden?


Ik ben een G7+1+3+2-1 vaxxer……of zo :=