Gezichtsmasker allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Gezichtsmasker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 18:24

Maandag ga ik iemand ontmoeten die ik al een tijdje heel erg leuk vindt, ik ga dan niet alleen maar we gaan allebei met wat vrienden. Toch wilde ik er goed uit zien. Ik dacht een gezichtsmasker is wel een goed idee, maar nu krijg ik dus een allergische reactie. Het begint een beetje bont te worden en het jeukt. Het was niet helemaal mijn bedoeling om er als tomaatje uit te zien. :') Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen om het te verhelpen?

LoveGlove

Re: Gezichtsmasker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:41

Pff das lastig. Mijn allergie zit in bijna alle huidproducten. Het maakt niet uit voor welk huidtype het is, wat voor product het is, wanneer ik het op moet doen, waar het voor is, noem maar op. Ik krijg van alles puistjes. Behalve, de producten die op natuurlijke basis zijn gemaakt.

Ik heb een merk gevonden wat veel gezichtsproducten op natuurbasis maakt. Dus zo min mogelijk tot geen chemicalien. Het merk heet Dr Hauska. Het is geen goedkoop merk. Een dagcreme kost mij al 26 euro :=
Maar het is het enige wat mijn huid toelaat. Ik heb dan van iemand die bij mijn moeder accupunctuur doet een creme/zalf gekregen wat iets dikker is, sinds ik ook allergisch ben voor paarden. Ook van puur natuurlijke producten. Dat houdt de allergie echt bijna helemaal weg. Maar ik weet niet wat ze er in doet helaas.

Ik zou zeggen, als je je huid wilt verhelpen, ga naar natuurlijke producten die je huid kunnen helpen kalmeren. Anders, laat je huid zelf zijn werk doen en was her gewoon elke dag even mer lauwwarm water. En ja, tot die afspraak even geen make up dragen :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:44

Hooikoortspilletjes halen bij de kruitvat en je gezicht goed schoonmaken en daarna vettig houden. Vooral proberen niet te krabben, want dan krijg je natuurlijk korstjes.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 19:16

@LoveGlove bedankt voor je reactie, ik zal daar in vervolg op letten!

@Annetje goeie tip, ik heb nog wat hooikoorts pilletjes in de kast liggen dus ik zal daar even eentje van innemen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:34

Zoveel mogelijk er weer af wassen en veel water drinken.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:43

Is het goedgekomen TS?
Ik heb het bij maskers waar aloë vere in zit, misschien heb jij dezelfde allergie?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:30

Ik heb dit ook vaak bij maskers, niet bij alle gelukkig.
Als ik de de masker dan na 10 min af doe, zie je precies door de roodheid waar die gezeten heeft :')
Helpt vaak bij mij om dan toch mijn gezicht te wassen en een laag(je) dag/nacht creme erop te smeren.
Dag erna sla ik het wassen over in de ochtend omdat ik toch merk dat dat too much is voor mijn huid.
2e dag zie je er vaak niks meer van :) hopelijk ook bij jou!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 00:35

Ja gelukkig is het weer weg gezakt! Vooral met lauw water schoonmaken nu!