Tennisarm en CTS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nelflobo

Tennisarm en CTS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 11:04

Ik heb mijn 3 paarden aan huis staan en woon tegenwoordig alleen. Dus doe de verzorging 2 x daags ook alleen.
Nu kreeg ik ongeveer 3 maanden geleden links een tennisarm, vermoedelijk door uitmesten en dergelijke (de beweging met de poopscooper, slepen met hooinetten o.a.).
Daardoor ben ik mijn rechterarm gaan overbelasten met als gevolg eerst een ontstoken pees in mijn schouder, en nu ook nog carpaal tunnel syndroom waardoor ik dus altijd pijn heb zowel aan mijn linker- als aan mijn rechterarm.
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik werk fulltime en heb me niet ziek gemeld. Bewegen lijkt me juist goed. En rondom mijn werk ben ik dus gewoon zoals altijd bezig met mijn paarden. Dat maakt me gelukkig.
Ik werk niet op kantoor of zo, heb werk waarbij ik gelukkig ook veel beweeg. En het werk is leuk .

Maar de pijn sloopt me zolangzamerhand. Ben echt moe aan het worden.

Zijn er hier bokkers die me kunnen vertellen wat ze wel of juist niet doen met soortgelijke klachten? Behalve fysiotherapie en in het geval van CTS een spuit laten zetten?
Ben benieuwd naar hoe andere mensen met paarden aan huis hiermee omgaan..!

genja

Re: Tennisarm en CTS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:20

Ben zelf ook nog al gevoelig voor dat soort aandoeningen. Tennisarm is bij mij over gegaan door acupunctuur. Heb zelf links en rechts CPS
en nu 2x een injectie gehad maar heb begint toch weer terug te komen.
Vaker injectie zetten doen ze niet ivm slecht voor de pezen. Dus volgende optie is operatie maar daar vind ik het nu nog niet erg genoeg voor .
Schouder zal toch fysio worden die evt ook
Dryneelding doet dat helpt soms ook erg goed .

En denk dat het toch verstandig is om te kijken hoe je de werkzaamheden anders kan aanpakken of verdelen of evt voor de zwaardere klusjes iemand zoeken om te helpen .
Dit zijn wel duidelijk naast aanleg overbelasting klachten en als je niks veranderd zal het alleen erger worden .

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:54

Ik heb 2 paarden aan huis, die ik volledig zelf verzorg en helaas rechts een tennis en golfarm.

Wat helpt is het dragen van een Brace. Ik heb hem via een thuiszorgwinkel, maar online kan ook.
Verder heb ik s nachts vaak de elleboogbeschermer van Back on Track om.

Ik ben net begonnen met high laser therapie. Vandaag de 2e behandeling van de ca. 8 behandelingen die nodig zijn.

Ik kan er dus nog weinig van zeggen, behalve dat mijn arm na de 1e behandeling een dag wat rustiger voelde.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:00

Hier ook ervaring met tennisarmen als gevolg van het uitmesten. Bij mij heeft acupunctuur geholpen en een behandeling met een soort radiogolven. Daarnaast droeg ik ook de Back on track elleboogband. Lang geleden heb ik er een injectie in laten zetten. Nadat ik een keer van nabij meemaakte dat dit tot verklevingen leidde heb ik daar niet meer voor gekozen.