Ineens enorme pijn in m’n nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Ineens enorme pijn in m’n nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 06:22

Door hoesten :')

Ik werd net wakker door een hoestbui waarna er ineens een spier linksboven in m’n nek, helemaal “bevroor” en me nu enorme pijn geeft.
Hoesten doe ik al 2 maanden flink dus heb al aardig last van m’n ribbenkast.

Nu lig ik dus wakker en kan ik onmogelijk een fijne houding vinden, ik had nog een tramadol liggen dus ben net met veel moeite opgestaan om die in te nemen. Nu wachten tot die werkt. Moet eigenlijk even m’n pittenzak zoeken maar kan m’n hoofd niet bewegen :=

Ben in twijfel om zo de huisarts even te bellen, waarschijnlijk kan die ook niet zoveel maar man dit doet pijn :oo heb natuurlijk wel eens vaker een spiertje verrekt enzo maar nu is het wel heel erg!

Help :')

Lay_D

Re: Ineens enorme pijn in m’n nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 06:39

Heb je iets van tijgerbalsem?
Dat kan je erop smeren ( de rode is het beste,maar de witte kan ook prima) dat wordt lekker warm namelijk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 06:50

Nee helaas geen tijgerbalsem in huis, wel biofreeze… dus dat er nu opgedaan. Kan straks wel even proberen tijgerbalsem te halen als ik m’n bed uit kan komen :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 07:39

even een hete douche in je nek helpt ook goed en naast de tramadol ook wat paracetamol innemen.
Ik ben hier helaas ook mee bekend...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:38

Irritant is dat ja…
Gaat vanzelf weer over maar duurt altijd wel een paar weken voordat het helemaal weg is.
Wel blijven bewegen met je nek en lichaam :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:42

Oh killing. Vooral warmhouden, masseren en voorzichtig bewegen. Hier is t gelukkig al even geleden. Sinds ik magnesium bij slik veeel minder last van dit soort grapjes.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:57

Ik heb een aantal jaar geleden een auto ongeluk gehad en toen is aan mijn rechterkant in m’n nek m’n spier helemaal vast gegaan .. maar ook heel veel pijn bij de aanhechting aan m’n schedel ( ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ) mijn Fysio gaf mij als oefening… ja knikken in een beweging die je maakt van naar rechts kijkend tot naar links kijkend die heeft mij heel veel baat gegeven .. als ik maar even last krijg ( doordat ik bijvoorbeeld ergens niet recht voor zit en m’n hoofd een aantal minuten niet recht heb ) gebruik ik hem nog steeds.
Ik hoop voor je dat het snel beter wordt.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:33

Oei toevallig iets soortgelijks gehad een paar weken terug. Ik lag te slapen en draai mijn hoofd en voel en hoor heel hard knak. En toen kon ik m’n nek niet meer bewegen, althans, niet als ik niet door de grond wilde gaan van de pijn.
Was met een paar dagen en best wat paracetamol weer over gegaan.
Sterkte ermee ts

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 09:41

@mellamoshan ja zo is het hier ook ongeveer gegaan, ik hoorde alleen de knak niet door m’n eigen oorverdovende gehoest :')

@moniek21 Ja het is bij mij ook bij de aanhechting van m’n schedel! Na een auto ongeluk is helemaal klote, dat is nog wel een stukje heftiger en pijnlijker. Bedankt voor de tip van de oefeningen!

De rest ook heel erg bedankt voor de tips <3 ik ga straks even tijgerbalsem halen.

Voel me echt sneu, ik heb namelijk ook omdat ik zo aan het hoesten ben een puffertje gekregen met een voorzetkamer maar ik krijg er enorme bloedneuzen van. Dus toen ik net sliep werd ik wakker van een *drip drip drip* geluid en dat was dus een bloedneus. En de nacht geëindigd met een verrekte nek. Dokter maar weer gebeld, ik zie hem op het moment om de twee weken ivm dat hoesten, maar hij had me op het hart gedrukt om te bellen als er iets is.
Vanmiddag mag ik even terug bellen of hij nog iets voor me kan betekenen qua nek pijn en of ik een andere astma puffer krijg.

De assistente dropte nog even dat ik beter even geen ibuprofen en aanverwanten kan slikken vanwege astmatische klachten. Ik slikte al 4x 2 paracetamol omdat ik m’n borstbeen gekneusd heb door inmiddels dus al 8 weken heel erg te hoesten.

Maargoed, ik heb een pittenzak opgewarmd, m’n hondje ligt lekker tegen me aan, ik heb een mandarijntje geschild en ga nu nog even m’n ogen dichtdoen. Als ik de pijn weg denk is het best wel gezellig lekker knus zo :D

Baal wel want heb een weekje vakantie en zou vandaag met een vriendin gaan wandelen met onze hondjes, in een natuurgebied waar ik met de auto heen moet. Dat gaan we dus even niet doen. Vanmiddag maar een rondje park wandelen Otje. Gelukkig heeft ze manieren en trekt ze niet, anders had ik een probleem haha.

Thank god voor Bokt en jullie verdraagzaamheid naar dit soort klaag topics _O- lucht enorm op :))

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:09

Ik heb dit ook heel vaak jammer genoeg. Erg pijnlijk. Warm houden, pijnstillers innemen zodat je niet nog verder gaan verkrampen en dan gaat het langzaam weer beter. ik gebruik soms ook een dunne sjaal
Om steun aan mijn nek te geven op die acute momenten. Dat helpt me ook om de boel te ontlasten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:15

Is de oorzaak van je hoesten bekend?

(ik wordt altijd door borstbeenpijn door hoesten getriggerd, sinds mijn broer dit heeft gehad en hartklachten bleek te hebben ipv pijn aan het borstbeen, leve een oplettende huisarts)

Ik heb een fijne manueel therapeut waar ik terecht kan met dit soort klachten.
Lost niet gelijk alles op, maar de eerste en ergste pijn wordt er draagbaar van. Kan jij niet ergens terecht?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:15

Je zou Aleve Select kunnen nemen, 2 pilletjes tegelijk om de pijn te minderen. Anders word het helemaal zo een stijve boel
Ik doe dat altijd als ik pijn in m’n rug heb en dat helpt goed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:19

Ik herken het hoesten, deze is echt naar met de griep en duurt echt lang......
Hier ook aan de puffer maar met een voorzetkamer die niet over je neus gaat.

Wat bij mij het beste helpt is enkel alleen de puffer en eventueel Fluimacil om het slijm beter op te lossen zodat je het beter/makkelijker kan ophoesten. Er zijn ook goedkopere neppers te koop (bv eigenmerk Kruidvat) maar werken echt beduidend minder goed.
Voor het slapen gaan of bij een erge hoestbui een kopje thee. Voor de kriebelhoest een slokje met prik drinken (ik pak zelf altijd spa rood).

En verder is het echt uitzingen, ben er ook al weken zoet mee.

Voor je nek. Warmhouden, eventueel paracetamol, en hoe pijnlijk het is, toch proberen te blijven bewegen. Niet forceren en echt op geleiden van de pijn.
Heel veel sterkte

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:20

Aleve Select is gewoon Naproxennatrium, veel goedkoper om het product zonder merknaam te halen ipv met.
Wel eens met dat dit goed werkt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:22

Klopt, heb je gelijk in.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:23

Mijn man had dat ook eens en die kreeg Diazepam en Diclofenac en dat hielp.
Hij kon toen amper nog knipperen zo’n pijn had hij.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 10:30

Ik weet alleen niet of ik dat mag nu :\ zal het vanmiddag even vragen! Gezien ibuprofen ook niet mag.

@kiki1976 ja ik ook al weken zoet ermee, heb begin november longontsteking gehad en daarvoor hoestte ik al :roll: fluimicil doet niet zoveel, bisolvon bijvoorbeeld ook niet echt. Heb salbutamol en budesonide puffers. Die twee lijken nog enigszins te helpen alleen heb ik dus steeds bloedneuzen (net ook weer) ervan.

@MarliesV nou ik heb dus longontsteking gehad en ben daarna blijven hoesten en zo eigenhandig m’n borstbeen gekneusd. Opzich dus wel een aanwijsbare oorzaak gelukkig! Heftig zeg van je broer! Is het allemaal wel goed gekomen?

@chanica zo voel ik me nou ook! Het wordt een soort Russisch roulette; elke beweging is weer een verrassing; doet m’n nek of borstbeen pijn of krijg ik een bloedneus? :') :') :')

Ik heb ook een hele fijne osteopaat die ook manueel therapeut is, ben daar afgelopen week geweest en heb volgende week weer een afspraak staan. Kan wel bellen of ik eerder kan maar die man is altijd zo knetter druk := terecht wel hoor, daar niet van.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:36

Warboel, fuimacil doet idd niet veel voor het hoesten is echt voor het slijm.
Heb je de duo-resp erbij. Die doet hier ook niets. Sabutalmol ook niet.
Beste hier is de Atrovent
Vraag aan de huisarts een andere voorzetkamer, bv deze
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 10:45

Ja ik heb zo’n voorzetkamer :j
Ik heb ook fluticason neusspray, denk dat dat de boosdoener van de bloedneuzen is.
Salbutamol doet een beeetje wat als ik het erg benauwd heb na het hoesten! Ik zal eens vragen voor die atrovent.
Duo-resp niet, denk ik? Weet niet wat dat is :Y)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:48

Duo-resp is ook een puffer maar op basis van poeder en op basis van budesonide.
De bloedneuzen komen idd van de neusspray. Mijn dochter heeft ook een neusspray met budesonide, als ze verkeerd sprayt dan idd bloedneuzen ervan. Volgens de ha komt dit omdat je tegen de zijkant sprayt ipv goed omhoog. Maar kan ook wennen zijn, dus even dubbel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:58

Ibiprufen en naproxen zijn beiden van de categorie 'nsaid'.

Mbt je nek bewegen: er is een oefening die ik ken onder de bijnaam 'het wedstrijdje'.

Oefen het principe eerst met een armspier ofzoiets, en als je het met je nek gaat doen: millimeter en milligram...!!!

1) Maak de beweging waarmee je aan de slag wil, dwz een keer 'op' en daarna 'neer'. (Millimeters, maar het gaat om de richting.)
2) Ga naar het uitgangspunt van de beweging en zet bij een nekspier een hand op je voorhoofd.
Bij een armspier doe je bijv. een hand op je bovenarm als de beweging is je elleboog opzij omhoog van je zij brengen.
Doel is, dat je hand de beweging kan tegenhouden. (Milligram...!!!)
3) Dan komt 'het wedstrijdje' : je maakt de beweging
... millimeters voor je zere nek!
terwijl je hand een heel klein beetje tegenhoudt,
je nek wint de wedstrijd!
Doel van het wedstrijdje is een betere doorbloeding van de spier. Dat helpt bij herstel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:18

Geen ibuprofen bij astmatische klachten?? Dat wist ik niet. Heb zelf astma en Bronchiestacien. Als ik me beroerd voelde ging er gewoon ibu in combi met paracetamol in. Nooit gemerkt of mijn astma e.d daar slechter door werden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:58

Popstra schreef:
Geen ibuprofen bij astmatische klachten?? Dat wist ik niet. Heb zelf astma en Bronchiestacien. Als ik me beroerd voelde ging er gewoon ibu in combi met paracetamol in. Nooit gemerkt of mijn astma e.d daar slechter door werden.

Niet iedereen is daar gevoelig voor hoor, als je er geen last van hebt kun je ze gewoon gebruiken. Maar andere pijnstillers/ontstekingsremmers hebben wel de voorkeur.
Citaat:
Medicijnen
Sommige mensen met astma worden benauwd van medicijnen, bijvoorbeeld van bepaalde pijnstillers (NSAID's), zoals ibuprofen, naproxen en diclofenac.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 15:25

Ja omdat ik nog zo hoest en snel benauwd ben heeft de dokter het nu liever niet. Normaliter kan ik wel gewoon ibuprofen slikken.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:30

Had je nog tramadol? Fijn tegen de pijn en werkt ook hoestprikkeldempend