wat voor arts zoek ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

wat voor arts zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 09:25

ik heb sinds 2 jaar diverse lichamelijke klachten die in elkaar lijken over te lopen.
volgens de huisarts heb ik de pech dat mijn lichaam erg reactie gevoelig is op bestaande klachten, waardoor nieuwe klachten ontstaan. (kip-ei verhaal)
bloedonderzoek leverde niks op (fysio dacht misschien aan iets reumatisch)
röntgen en scan en echo gehad van de schouder: frozen shoulder/afstaand schouderblad/lichte verkalking, ook injectie gehad, fysio, getaped, gekraakt, dry needling. klachten aan de schouder zijn niet weg, maar zijn nu dragelijk en niet zo beperkend meer.

het begon dus met enorme belemmerende schouder en nekpijn links, tijdens die klachten ontstonden voetklachten aan beide voeten (pijn onder de voeten) zooltjes van de podo gekregen ter correctie verkeerde stand en ongelijkheid in de benen (rechts korter), toen achillespeesklachten rechts (echo gaf veel slecht weefsel en vocht aan), waarvoor ik nog steeds shockwave krijg, gaat steeds iets beter, nu al sinds een paar maanden klachten aan de rechterheup. begon met een ploppend gevoel, nu constant zeurend en slaap er slecht van. kan er niet op liggen.

ik kan natuurlijk voor de heup ook naar de fysio blijven gaan, maar heb nu eerst de podo gemaild voor een afspraak. mogelijk komen de heupklachten door de zooltjes?

ik vermoed dat er ergens een scheefstand in mijn lijf is. nu weet ik dat er artsen zijn die naar het geheel kijken en daar ook iets mee kunnen, ipv steeds symptoombestrijding bij de fysio, welke arts is dat en wat kan die doen? wordt er een beetje moedeloos van. straks is de AP beter (links is ook niet 100% goed, maar geen pijn aan) nu de heup weer, en wat daarna.....

Dispar_Vulgo

Re: wat voor arts zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:57

Weet niet of je daar al geweest bent, maar osteopaat kijkt wel naar het gehele lichaam ipv alleen je heup.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:06

Herkenbaar verhaal!
Zo te lezen heb je dus een been lengte verschil die ook al in je heup en misschien ruggenwervelkolom zit.

Ik heb 1 cm verschil, een scoliose in mijn rug en dus ook mijn heup staat scheef.
Tijdens de groei heb ik wel met een zooltje gelopen, in de hoop dat dat erger voorkwam.

Je lichaam gaat zelf die scheefheid compenseren, en ik denk dus dat door dragen van zo’n zooltje ineens dat balans echt eruit haalt. Ik draag het dus zelf niet.

Ik heb ook terugkomende schouderklachten. Enige wat echt werkt is consistent trainen trainen en nog eens trainen.
De manueel fysio maakt het los, en dan mijn taak om die schoudergordel weer te versterken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:16

Ik zou ook een goede osteopaat aanraden, wie weet kan die de scheefheid die aan de grondslag van het hele probleem lijkt te liggen en wie-weet-waar vandaan komt, wel corrigeren :)

Heb je ook enig idee waar je schouder- / nekpijn vandaan komt?
Belast je het teveel? Zit je teveel in een bepaalde houding, of slaap je met je arm omhoog ofzo?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 10:51

Schouder pijn geen idee. Zomaar opeens zonder belasting een vreselijk pijn achter het schouderblad en een vastzittende nek. Kon me nauwelijksmeer bewegen van de pijn, ondanks zware pijnstilling. Van daaruit is destijds verder onderzoek en behandeling gestart. Geen duidelijke oorzaak gevonden. Ik ga eens kijken naar een osteopaat!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:56

Klinkt als dat alle klachten die je hebt elkaar beïnvloeden dus inderdaad kijken naar het geheel. Sport je ook? Dat kan ook veel helpen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:15

Je schrijft lichte verkalking, TS. Mijn man had een flinke kalkhaard en heeft tweemaal barbotage hiervoor gehad. Sindsdien nergens meer last van, ook niet door de rest van zijn lijf als gevolg hiervan. Misschien zou dit voor jou ook kunnen helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:18

Ik zou naar de HA gaan en een doorverwijzing vragen naar een orthopeed om te beginnen. Die kan je dan intern doorverwijzen naar bijvoorbeeld een reumatoloog of zelfs een revalidatiegroep (revalidatiearts, fysiotherapeuten, ergotherapeuten etc) die nauw samenwerkt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:30

Heb je veel stress die al langere tijd aansleept ?
Dit kan echt heel veel doen met een lijf en meestal komen er bij reguliere onderzoeken dan ook geen dingen naar boven die een verklaring geven voor de klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:38

Cranio sacraal en yoga?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:41

Shenavallie schreef:
Je schrijft lichte verkalking, TS. Mijn man had een flinke kalkhaard en heeft tweemaal barbotage hiervoor gehad. Sindsdien nergens meer last van, ook niet door de rest van zijn lijf als gevolg hiervan. Misschien zou dit voor jou ook kunnen helpen?

Dat klinkt heel positief. Ik heb momenteel ook kalk in mijn pees en als gevolg daarvan een secundaire blessure. Het lijf gaat compenseren, ik denk dat dat bij ts ook het geval is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:44

veneri schreef:
Schouder pijn geen idee. Zomaar opeens zonder belasting een vreselijk pijn achter het schouderblad en een vastzittende nek. Kon me nauwelijksmeer bewegen van de pijn, ondanks zware pijnstilling. Van daaruit is destijds verder onderzoek en behandeling gestart. Geen duidelijke oorzaak gevonden. Ik ga eens kijken naar een osteopaat!

Dit wat jij hebt met je schouder en nek heb ik ook gehad. Het heet Amyotrofe Schouder Neuralgie. Ik heb een filmpje van de neuroloog in het Radboud die hier expert in is. Kijk het eens. De arts zegt in het filmpje dat als je deze aandoening hebt, je dit verhaal herkent.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:07

Methode Sickesz/ orthomanule arts, kan zinnig zijn.

'Ongelijke benen' is vaak een 'gewrongen' bekken.
In beide SI gewrichten zit iets van beweging - dat hoort zo.
Maar soms komt een 'verdraaiing' vast te staan, bijvoorbeeld
linker heup uitsteeksel iets naar voor,
linkerzitbot iets naar achter,
rechterheup uitsteeksel naar achter,
rechter zitbot iets naar voor.
Dat is relatief makkelijk te verhelpen.

Mbt je rechterheup: mijn heupkop wil nog wel eens net niet perfect in de kom zitten, ivm artrose.
Ook dat is relatief makkelijk te verhelpen, maar jouw pijn kan uiteraard door allerlei andere dingen worden veroorzaakt.
(De artrose zit er inmiddels plm 25 jaar maar geeft niet/soms een klein beetje pijn.)

Mbt je schouder: bij wie pech heeft, kan 'het er opeens inschieten'. Sommige mensen hebben het in hun nek, anderen krijgen spit (onderrug), en jij kreeg het in je schouder.
Mijn man kreeg een frozen shoulder na een keer verkeerd tillen met zijn arm.
Tip: er gaan verhalen mbt frozen shoulder en B12. Vraag gewoon eens om een test mbt vitamine B 12.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 27-12-21 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:15

Ik zou naar je rug laten kijken. Van daaruit kan er heel veel uitstralen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:16

Ik ben geboren met scheve heupen is toen door een beugel gecorrigeerd en helemaal goed gekomen. Nooit last van gehad tot een paar jaar geleden toen ik in de horeca werkte en aardig wat uurtjes aan het lopen ( lees rennen) was.
Begon ook met pijn in de heupen , knieën bovenbenen en voeten. Ik heb hier best een tijdje meer rondgelopen omdat ik ook niet echt tussendoor een paar dagen kon rusten.

Ooit eens bij de huisarts geweest voor plekken op mijn voet en toen zei de huisarts direct maar even dat ik ook platvoeten heb :')

Paar jaar terug van mijn paard gevallen en toen kreeg ik ook enorme pijn in mij nek. Toen maar eens aan de bel getrokken bij de fysio. Het bleek niet aan mij nek te liggen maar aan een scheve ruggenwervel wat dus ook wel logisch is dat dat naar beneden trekt.

Eigenlijk hebben goede schoenen en een baan waarbij je niet 11 uur hoeft te lopen het beste. Sinds ik ben over gegaan op New balance schoenen heb ik veel minder last van met name de heupen, knieën en voeten. Kan er ook een hele dag op lopen zonder pijn te hebben.

Ik heb nooit pijn gehad aan mijn rug. Wel is er ook hyperventilatie bij mij vastgesteld iets wat ik al jaren dacht maar ze konden het zien aan mijn bovenste rugspieren. Sindsdien gaat het ook beter omdat ik een antwoord heb gekregen op veel klachten.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:03

Janneke2 schreef:
Methode Sickesz/ orthomanule arts, kan zinnig zijn.

Dit kan ik ook echt aanraden. Jaren lopen kwakkelen met mijn heup. Leer er maar mee leven is uiteindelijk waar je mee naar huis wordt gestuurd. Maar uiteindelijk toch de pijn waar hij toen zat weg kunnen krijgen. Wil niet zeggen dat het weg blijft maar heeft mij veel verlichting gegeven.

Cranio_APS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:49

Cranio sacraal therapie is zeker de moeite waard om te proberen. Door blokkades in het fasciale systeem kunnen er allerlei klachten ontstaan. Een cranio sacraal therapeut behandeld het hoofd ook mee. Dit is heel belangrijk als je veel (emotionele) stress hebt gehad. Niet alleen voor paarden boekt deze therapie goede resultaten, maar ook bij mensen. En voor mensen wordt het vergoed als je aanvullend verzekerd bent.