Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
scrabbel schreef:Ik zie dat er verwarring is tussen meldplicht en meldcode. De meldcode is niet meer dan een 5 stappen plan waarin het kind niet eens betrokken wordt. Meldplicht geldt alleen voor sexueelmisbruik. https://www.schoolenveiligheid.nl/kenni ... eldplicht/
scrabbel schreef:Ik zie dat er verwarring is tussen meldplicht en meldcode. De meldcode is niet meer dan een 5 stappen plan waarin het kind niet eens betrokken wordt. Meldplicht geldt alleen voor sexueelmisbruik. https://www.schoolenveiligheid.nl/kenni ... eldplicht/
Moestuin schreef:Het is spijtig om te zien hoeveel mensen zo dicht tegen de waarheid aan hebben gezeten en niemand er verder wat met heeft gedaan. Ik snap het ook totaal niet…
scrabbel schreef:Ik weet dat jullie deze vraag niet voor mij kunnen beantwoorden. Het is dus denk ik ook meer een stukje van mij afschrijven.
Tot het moment dat media erbij betrokken raakt of een kind dood is, lijkt het ons allemaal niet te interesseren. In Nederland geld geen meldplicht voor artsen, docenten, psychologen etc. Zij hoeven dus geen actie te ondernemen als ze dit vaststellen. Er staat zelfs letterlijk op de site van de overheid dat ze dit niet willen omdat ze bang zijn dat het systeem anders overbelast raakt. In andere woorden het is prima, doe er maar niks aan anders krijgen we het druk. Laat die kinderen maar lijden het is niet ons probleem.
Zelf ben ik opgegroeid in een extreem geweldig huishouden (lees als mijn vader vond dat je verkeerd keek was dat reden om finaal los te gaan). Ondanks dat ik zelfs op turnen zat en de blauwe plekken dus echt wel zichtbaar waren heeft NOOIT iemand mij iets gevraagd. Zelfs toen ik weggelopen was van huis is mij niks gevraagd.
Hetzelfde zag je met de zoon van Ruinerwold. Hij heeft het hele verhaal gedaan en wordt thuis weer afgeleverd. Daarbij had hij nog geluk dat ze hem niet rechtstreeks aan zijn vader hebben overhandigd.
Hoe kan het dat in een land waarin we welvaart kennen, zeggen dat de kinderen de toekomst zijn, het ons tegelijk niks uitmaakt.
Het nummer dat mij nog steeds heel erg raakt is; Allysa Lies van Jason.
Vooral de harde waarheid wat veel mensen denk ik niet horen als ze het nummer luisteren. Op een duur zingt hij I Didn't know how much MY little girl was hurt. Dus niet het kind dat de klappen kreeg, alleen dat zijn dochter er kennis van had genomen vond hij verschikkelijk.
scrabbel schreef:Tot het moment dat media erbij betrokken raakt of een kind dood is, lijkt het ons allemaal niet te interesseren. In Nederland geld geen meldplicht voor artsen, docenten, psychologen etc. Zij hoeven dus geen actie te ondernemen als ze dit vaststellen.