Morgen al de booster halen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Morgen al de booster halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 16:46

Vanuit mijn huisartsenpost is het bericht gekomen dat iedereen 18+ die wat wil de booster morgen al kan halen. Ik heb mijn tweede prik begin augustus gehad en zit in de jongeren risico groep. Ik wil de prik heel graag morgen al halen alleen ik zit vrijdag nog met een deadline van school.

Bij beide prikken heb ik hoofdpijn gehad de volgende dag en in de vakantie kon ik lekker rustig aan doen de dag erna. Maar ik heb vrijdagavond nog een deadline van school staan en als ik dus donderdag avond de booster haal ben ik bang dat ik de vrijdag op bed lig met hoofdpijn. Ook van de gewone griepinenting ben ik super ziek geweest dit jaar waardoor ik een week school heb gemist.

Aan de ene kant wil ik hem morgen graag halen, dan ben ik er ook vanaf want ik heb ook prikangst. Maar aan de andere kant vrees ik dus dat ik vrijdag mijn deadline van school er niet door haal. Nu nog voorwerken ga ik niet halen met mijn studieplanning die al veel te krap was. Ik ben ook bang dat als ik hem morgen niet haal anders weer lang zou moeten wachten voor ik de booster kan krijgen.

Wat zouden jullie doen? Ik stel specifiek de vraag aan mensen die open staan voor boosterprikken en deze ook willen halen. Antivaxxers kunnen zich ergens anders in een topic melden, voor die discussie heb ik nu geen tijd.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:48

Er vanuit gaande dat je Pfizer krijgt: doen! Ik heb 15-12 mijn booster gehad en kon eigenlijk alles doen wat ik wilde. Alleen wat hoofdpijn na de prik zelf maar prima te behandelen met paracetamol. Na de eerste en tweede had ik meer last.

Stel jezelf de vraag: wil ik als risico patiënt morgen een booster halen voor een virusmutatie die vermoedelijk met 2 weken dominant is, en ik dan dus de maximaal mogelijke bescherming daartegen heb of wacht ik tot eind januari en loop ik een paar weken onbeschermd (want 2 prikken doen weinig) rond?
Laatst bijgewerkt door Choiix op 22-12-21 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 16:48

Choiix schreef:
Er vanuit gaande dat je Pfizer krijgt: doen! Ik heb 15-12 mijn booster gehad en kon eigenlijk alles doen wat ik wilde. Alleen wat hoofdpijn na de prik zelf maar prima te behandelen met paracetamol. Na de eerste en tweede had ik meer last.

Oke fijn om te horen. Inderdaad Pfizer.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:53

Ik heb vanochtend Pfizer booster gehad, nergens last van voor alsnog. Wat ik hoor van mensen is dat 2 paracetamol een half uurtje van tevoren schijnt te helpen. Ik heb het niet gedaan en heb alsnog nergens last van.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:54

ik heb vorige week dinsdag 'savonds mijn booster gehaald en ben woensdag om 11.30 met koude rillingen naar huis vertrokken. Heb vervolgens tot vrijdagochtend koorts gehad, verder alleen geen eetlust maar geen andere bijwerkingen. De koorts was met paracetamol redelijk te onderdrukken alleen 1,5u voor ik nieuwe pcm mocht nemen kreeg ik alweer rillingen waarbij ik dan ook echt wel weer onder een dekentje wilde gaan liggen.

Desalniettemin zou ik de booster halen, ik werk ook in de zorg en loop gewoon teveel risico om besmet te raken

Overigens was ik de enige van het hele team (allen pfizer) met klachten, de rest van het team had alleen een zere arm :roll:

Charlottemv

Re: Morgen al de booster halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:58

Ik hoor van veel collega’s dat de meeste mensen die er last van hebben ook dit jaar Corona hebben gehad. Ik heb overigens nergens last van gehad en ik heb vorig jaar eind van het jaar Corona gehad.
Misschien dat dat dus ook invloed heeft op hoe sterk je reageert erop?

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:59

ik ben nu denk ik ong 2,5 week geleden om mijn bootster(pfizer)geweest en heb nergens last van gehad.zelfs geen hoofdpijn.
zoals al wordt gezegd kan een paracetamol inderdaad helpen,maar dat zal voor iedereen anders zijn.
persoonlijk zou ik erom gaan,ook omdat je zegt prikangst te hebben.maar je moet je gevoel volgen hierin.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:00

Je hebt als het goed is veel minder last van de booster omdat je immuunsysteem de inhoud van de booster al 'kent'. Je hoeft dus niet weer van voren af aan te beginnen met weerstand ertegen opbouwen. Ik zou gewoon gaan!

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 17:00

Polly schreef:
ik heb vorige week dinsdag 'savonds mijn booster gehaald en ben woensdag om 11.30 met koude rillingen naar huis vertrokken. Heb vervolgens tot vrijdagochtend koorts gehad, verder alleen geen eetlust maar geen andere bijwerkingen. De koorts was met paracetamol redelijk te onderdrukken alleen 1,5u voor ik nieuwe pcm mocht nemen kreeg ik alweer rillingen waarbij ik dan ook echt wel weer onder een dekentje wilde gaan liggen.

Desalniettemin zou ik de booster halen, ik werk ook in de zorg en loop gewoon teveel risico om besmet te raken

Overigens was ik de enige van het hele team (allen pfizer) met klachten, de rest van het team had alleen een zere arm :roll:

Hmm ja ik hoor van familieleden die de booster al hebben gehad ook verschillende verhalen, opa en oma hadden nergens last van maar een paar die in de zorg werkte waren wel ook ziek.

Ik heb wel nu ook niks waarvoor ik naar buiten moet tot in februari mijn minor begint. Maar ik kan er ook niet zeker van zijn dan ik hem eind januari dan wel heb.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:04

Je hebt natuurlijk hoofdpijn en hoofdpijn. Als je van te voren twee Paracetamol slikt en dan elke 6 uur, blijft het dan niet behapbaar denk je?

Want ik zou als je nu de kans hebt, die aangrijpen maar snap best dat je daar ook je deadline niet voor kan laten schieten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:12

Is dit enkel morgen mogelijk? Kan je niet vrijdag na je presentatie of eventueel maandag de prik door je HAP laten zetten? Dan kun je toch probleemloos je presentatie voorbereiden en heb je alsnog snel je booster binnen.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 17:16

Narcissa schreef:
Is dit enkel morgen mogelijk? Kan je niet vrijdag na je presentatie of eventueel maandag de prik door je HAP laten zetten? Dan kun je toch probleemloos je presentatie voorbereiden en heb je alsnog snel je booster binnen.

Ik ga sowieso nu nog snel contact opnemen met de huisartsenpost, kijken wat mogelijk is.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 17:20

Plop1997 schreef:
Narcissa schreef:

Ik ga sowieso nu nog snel contact opnemen met de huisartsenpost, kijken wat mogelijk is.

Heb gebeld net maar het is echt een eenmalige kans morgen dat ze al die prikken krijgen. Anders moet ik wachten op de reguliere ggd afspraak. Wanneer die zal komen is nog onbekend.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:02

Tgoh, lastige keuze ts. Ik werd vandaag ook plots opgeroepen omdat er plaatsen waren vrijgekomen....

Ik heb ook even getwijfeld omdat ik geen zin had om kerstavond in mijn bed te liggen :roll: .

Maar ik ben hem toch gaan halen en voorlopig voel ik nog niks. Maar is natuurlijk nog vroeg hè..

De eerste 2 keren trouwens ook pfizer gehad, en bij de 2 de 3 dagen mijn bed niet uitgeweest :x .

Maar ik heb het er mij opgewaagd, want de centra sluit vandaag voor 2 weken.... Dus het was een buitenkans en ik heb ze dan ook gegrepen.

Succes met je beslissing! +:)+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:03

Ik heb hem gister gehad en heb alleen vannacht mega spierpijn gehad, verder nergens last van.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:27

mercurie schreef:
ik ben nu denk ik ong 2,5 week geleden om mijn bootster(pfizer)geweest en heb nergens last van gehad.zelfs geen hoofdpijn.
zoals al wordt gezegd kan een paracetamol inderdaad helpen,maar dat zal voor iedereen anders zijn.
persoonlijk zou ik erom gaan,ook omdat je zegt prikangst te hebben.maar je moet je gevoel volgen hierin.

Je mag nooit voor een vaccinatie paracetamol nemen. dat vermindert het aantal antistoffen. Paracetamol pas nemen als je klachten krijgt.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:34

Ik heb begin december mijn booster gehad en ook nergens last van gehad. Alleen een beurs gevoel in mijn arm maar dat is het ook.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:40

Ik probeer hemel en aarde te bewegen om mn booster te halen (risicopatient) maar krijg hem dus niet en moet wachten tot mijn geboortejaar (88) aan de beurt is. Is dat alleen bij jullie in de buurt dat je hem morgen kan halen als je 18+ bent?

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:43

Ik heb gister mijn booster gehad tegelijk met mijn vader en wij hebben beide eigenlijk nergens last van. Ik heb alleen lichte spierpijn als ik op de plek druk.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 19:01

Kimberley_ schreef:
Ik probeer hemel en aarde te bewegen om mn booster te halen (risicopatient) maar krijg hem dus niet en moet wachten tot mijn geboortejaar (88) aan de beurt is. Is dat alleen bij jullie in de buurt dat je hem morgen kan halen als je 18+ bent?

Ja is alleen voor mensen die bij onze huisartsenpraktijk zitten. Denk toch ook omdat ik in een omgeving zit met veel ouderen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:07

Ze zullen wel iets over hebben van hun niet-mobiele patiënten, verwacht ik. Ik zou hem halen. Als je covid krijgt mis je meer dan 1 deadline....

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 19:19

Lalidan schreef:
Ze zullen wel iets over hebben van hun niet-mobiele patiënten, verwacht ik. Ik zou hem halen. Als je covid krijgt mis je meer dan 1 deadline....

Ja dit zei mijn opa ook inderdaad. Ik ga hem morgen gewoon halen en dan als ik hoofdpijn krijg dan wordt het paracetamol slikken. Ik ga vanavond zo veel mogelijk aftikken, wellicht werk ik dan tot in de nacht door maar dan is het ook gedaan.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:56

Kimberley_ schreef:

Viel je ook niet in de griepprik groep? Dan zou je toch deze week een sms kunnen verwachten?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:08

xx_Irisje schreef:
Kimberley_ schreef:

Viel je ook niet in de griepprik groep? Dan zou je toch deze week een sms kunnen verwachten?

Ik heb wel de griepprik gehad.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:12

Ik heb de booster vrijdag gehad. Nergens last van gehad. Griepprik had in november al gehad.
Ik zou dus zeker gaan als ik jou was!