Van de week dacht ik eventjes snel een nieuwe ombouw om mijn radiator te installeren, alleen toen ik een stukje plaatstaal wegbrak schoot het onder mijn duimnagel. Nu heb ik een een flinke scheur in mijn nagel zitten, ongeveer halverwege, tot midden op mijn duim.
Ik heb er direct een pleister omheen gegooid, en het grootste gedeelte zit wel weer vast, maar aan de rand steekt er nog een klein hoekje omhoog. Ik ben doodsbang dat dat hoekje ergens achter blijft haken en dat ik echt mn halve nagel eraf trek.
Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Want om nou met pleisters om mijn duim te blijven lopen tot het er over een paar maanden uit gegroeid is lijkt me ook niet echt wat...
daantjuhhh
Geplaatst: 18-12-21 12:30
Je kunt naar een pedicure gaan? (Heet dat ook zo voor je hand, of alleen voor je voeten?) Zij kunnen je probleem denk ik wel verhelpen
Wat ik doe in zo'n geval is een 'nepnagel' creëren met pleistertape en blanke nagellak. Uit de tape knip ik de vorm van mijn nagel en die plak ik er op. Daarna meerdere lagen nagellak over de tape. Dat wordt hard genoeg om verder scheuren te voorkomen. Wel ook zorgen dat je nagel zo kort mogelijk is ivm stoten.
Ik doe meestal bij scheuren dat stof van een theezakje er op, met secondelijm er over. Tot het er uit is gegroeid. Moet ik af en toe opnieuw er op doen maar ik werk dan ook veel met mijn handen.
Hoekje wat omhoog staat knippen en daarna vijlen. En idd een van de hierboven genoemde opties
Vjestagirl
Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-21 15:30
Polly schreef:
Hoekje wat omhoog staat knippen en daarna vijlen. En idd een van de hierboven genoemde opties
Ja, dat kan ik niet knippen. Het zit ergens halverwege m'n vinger, aan m'n dominante hand, dus ik heb nooit genoeg precisie om zo'n klein flapje goed af te knippen zonder ook t leven te raken
Ik heb recent met acryl of gel (met zo een blauwe lamp?) over&langs mijn twee tegelijkertijd diep ingescheurd duimnagels heen laten bouwen en ben echt tevreden kan alles weer