Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 12:18

Hi allemaal,

lekker gênant topic, maar ik ben vrijdag naar de kapper geweest en ik ben echt niet blij met hoe het is uitgevallen. Nu vraag ik me af of ik me aanstel of dat ik een punt heb. De behandeling heeft me ook nog eens 260!! euro gekost, dus echt helemaal zuur.
Heb zelf geen verstand van haar en ze zeiden wel dat het een behoorlijk proces was wat ik wilde, maar als het niet kon hadden ze dat mijns inziens moeten zeggen. Ik wilde een asblonde balayage en heb de volgende plaatjes laten zien:
Afbeelding

Afbeelding

En dit is het eindresultaat:
Afbeelding

Afbeelding
Ik vind het blonde wel mooi overigens, maar de overgang van donker naar blond echt heel lelijk ;(

Ik heb de kapper gebeld en dat is al heel wat voor mij, de meest conflictvermijdende persoon op aarde, maar die 260 euro, echt huilen! Nu wil ze morgen wel kijken wat er aan te doen is, maar ze gaf me wel een beetje het gevoel van 'ja, dit is wat jij wilde en ik zei al dat het lastig was, maar goed we kijken morgen wel even'.
Wat vindt bokt?

Amado

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:20

Snap dat je er niet heel blij mee bent! Bedenk wel dat zulke voorbeeld foto’s vaak nog bewerkt zijn. Maar dit is met een betere overloop en goede grijze toner prima op te lossen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:20

Zo op de laatste foto lijkt de overgang nog best netjes?
Maar die vanaf de zijkant is idd niet mooi.
260 euro :wow: :oo Ik zou terug gaan en het haar voorleggen.
Zelf ben ik ook conflict vermijdend, maar dit heeft een hoop geld gekost en dan moet het ook naar je zin zijn.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:22

Asblond lukt vaak niet in 1x, zeker niet bij zo’n donkere ondergrond. Heeft ze Olaplex gebruikt? Doordat dit zo goed beschermt, kan je vaak al blonder bereiken.

Wat nu: eerst een toner erop. Daarna elke keer dat je je haar wast zilvershampoo lang laten intrekken op het meest gele van je haar. Ik vermoed dat je opnieuw moet, en dan zorgen dat je aanzet (daar waar het ‘t witste is, NIET opnieuw ingezet wordt).
Laatst bijgewerkt door laliz op 14-12-21 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 12:24

Het blonde wat niet helemaal as/grijs is vind ik niet het probleem, het hoefde voor mij niet totaal grijs. Dus dat klopt. Het gaat mij echt om de overgang. Ik dacht dat bij balayage er meer verloop tussen de kleuren zat. Als ik m'n haar nu in een staart doe heb ik van voren zwart en van achter wit haar...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:29

Ik denk dat de kapper de techniek van balayage niet kent. Is geen ramp maar dan moet je de klant ook niet zeggen dat je het kan. Ik betwijfel ook of deze kapper dit ook kan gaan oplossen. Denk dat je beter kunt kijken of je wat geld terug kunt krijgen en dan een kapper opzoeken die wel deze techniek goed kan en kijken wat hun voor je zouden kunnen betekenen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 14-12-21 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:31

Jeetje die heeft helemaal niet gewerkt met iets van blenden.

Zelf geen kapper, wel haarmodel, en mijn kapper blendt ALTIJD het haar. Ze kamt de verf altijd door het haar zodat de overgang natuurlijker wordt.

Je kan werken met een toner om het wat assiger te maken.
Succes!

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:33

Ik zou zeker teruggaan. Als het niet mogelijk was dan had ze dat inderdaad aan moeten geven. Voor zo'n bedrag zou ik niet accepteren dat het niet helemaal naar wens is.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:35

Oei, dat is inderdaad niet professioneel gedaan! :n Ik zou echt terug gaan en het resultaat laten zien, met daarnaast nogmaals de voorbeeldfoto's. Hier zou ik ook niet blij mee zijn... Het lijkt meer op een grote uitgroei.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:36

Ik ben geen kapper maar ik vind de overgang ook inderdaad erg hard. Het hele idee van een balayage is juist dat je een zachte overgang hebt.
Wel goed dat je de kapper hebt gebeld, wel zou ik opletten wat ze zegt dat ze eraan kunnen doen. Ik zou wat huiverig zijn om het door dezelfde kapper te laten oplossen. Misschien beheerst ze de techniek gewoon niet zo goed en dan zou ik eerder naar een andere kapper gaan (maar goed dan heb je kans dat je weer een zwik geld kwijt bent).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:37

Ik zou niet zelf met een toner of iets aan de gang gaan, maar echt terug naar je kapster.
Dan geef je haar ook de gelegenheid om het te corrigeren.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:38

Ik zou ook terug gaan, wat je nu hebt is geen balayage. bedenk wel dat op die voorbeeldfoto's het haar gekruld is, waardoor je een eventuele slechtere blend wat kan verbloemen. Dus misschien ook voorbeeldfoto's met stijl haar zoeken en meenemen? Dit is niet 260 euro waard in elk geval.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:39

Oh nee ik heb er weinig verstand van, maar dit moet een niet zo ervaren kleur-kapper zijn geweest. Die van mij deed de balayage heel netjes met een vloeiende overgang. Zoals het er bij jou uitziet hoort echt niet. Ik zou zeker teruggaan!
Laatst bijgewerkt door Prima2Donna op 14-12-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:41

Voor 260 euro mag je absoluut top resultaat verwachten, dat betaal ik ook bij zeer goed aangeschreven kappers. Dan mag je haar er niet zo uit zien, ik vind ook het blonde achterop gelig lijken. :n

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:45

Nymeria schreef:
Het blonde wat niet helemaal as/grijs is vind ik niet het probleem, het hoefde voor mij niet totaal grijs. Dus dat klopt. Het gaat mij echt om de overgang. Ik dacht dat bij balayage er meer verloop tussen de kleuren zat. Als ik m'n haar nu in een staart doe heb ik van voren zwart en van achter wit haar...

als je ook goed kijkt naar je voorbeeldplaatsjes, zie je dat de aanzet bij het voorhoofd veel korter is. het asblonde grijs begint al veel sneller. daarna wordt de aanzet steeds langer. bij jou is de aanzet over je gehele hoofd gelijk.

als ze dit kan aanpassen zal het denk al een groot verschil maken.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 12:45

Pantykous schreef:
Voor 260 euro mag je absoluut top resultaat verwachten, dat betaal ik ook bij zeer goed aangeschreven kappers. Dan mag je haar er niet zo uit zien, ik vind ook het blonde achterop gelig lijken. :n

Ja, klopt ook nog.. met het uitspoelen van het donkere namen mijn punten blijkbaar al het grijze op, waardoor ze er weer iets overheen moest zetten en het dus weer warmer werd. Zo was er steeds iets aan de hand wat ze dan weer moest oplossen, dus ik vreesde al een beetje. Als ik een foto van voren maak is het wel oke, maar bovenop en als mn haar vast zit gewoon echt niet. Ik had ook even nodig om aan mezelf toe te geven dat ik toch echt niet blij ben ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:46

Nou dat ziet eruit als prutserij in ieder geval, al ben ik geen kapper.
Wat voor kleur was het? Want ik weet wel dat asblond een moeilijke kleur is en dat een balayage voor de meeste kappers sowieso een uitdaging is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:47

Wat is je eigen haarkleur?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 12:48

Ik ben van mezelf 'gewoon' blond, niet zo superlicht als dit. Ik wilde dus een stuk lichter onderaan, maar niet dat ik van heel donker haar af kom of zo.

Afbeelding
Dit is een recente foto van afgelopen voorjaar.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:53

Even iets controversieels, maar je voorbeeldplaatjes zijn beide ook erg verschillend. Bij de tweede is de aanzet net zo donker als dat van jou nu is. Op de eerste is die veeeel lichter grijs.

Afbeelding

Mee eens dat het verloop wat meer had mogen zijn en het gele kan echt niet. Maar ik denk dat je ook wel een beetje onrealistisch beeld hebt gehad bij de kapper. Zo'n krulfoto lijkt altijd beter geblend. Je mag sowieso terug gaan en vragen om een beter verloop en toner. Ik zou kijken of je het donkere wat kan oplichten om meer richting je eerste voorbeeldfoto te gaan
Laatst bijgewerkt door Aight op 14-12-21 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:53

Dat scheelt idd wel een flinke slag met het donkere haar van de foto's in je openingspost.
Lijkt me een lastige klus voor de kapster, maar dan had ze je dat ook moeten vertellen als ze denkt dat ze het niet kan.
Voor dit geld ging ik in ieder geval niet akkoord met dit resultaat. Ik hoop dat ze het kan fixen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:55

Ik ben geen kapper maar die blend is gewoon niet mooi gezet. De wat hardere kleur en het nog wat gelige blond is niet zo gek (dat kan idd niet altijd in een keer naar de gewenste kleur). Maar de overgang van kleuren kan veel netter en een paar highlights door het hele haar ipv alleen boven op. Goed dat je terug gaat! Om zelf de kleur te verbeteren voor de volgende behandeling (dus niet de fix van de blend); fudge shampoo is echt fantastisch! Bij zulk blond haar alleen niet te lang laten inzitten want dan wordt het blauw/ paars :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:56

Aight schreef:
Even iets controversieels, maar je voorbeeldplaatjes zijn beide ook erg verschillend. Bij de tweede is de aanzet net zo donker als dat van jou nu is. Op de eerste is die veeeel lichter grijs.

[ [url=m/27EkMm.png]Afbeelding[/url] ]

Mee eens dat het verloop wat meer had mogen zijn en het gele kan echt niet. Maar ik denk dat je ook wel een beetje onrealistisch beeld hebt gehad bij de kapper. Zo'n krulfoto lijkt altijd beter geblend. Je mag sowieso terug gaan en vragen om een beter verloop en toner. Ik zou kijken of je het donkere wat kan oplichten om meer richting je eerste voorbeeldfoto te gaan

TS dr haar gaat van zwart naar geel. Dat vind ik wel een wezenlijk verschil met het voorbeeld plaatje. Als je als kapper iets niet kunt moet je dat ook gewoon zeggen. Zeker voor 260 euro.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:47

Dat gele stak mij ook moet ik zeggen!
Ik ben asblond, ben er 1.5 jr mee bezig geweest om van bruin naar asblond te gaan en het is een kleur die veel onderhoud eist.

Maar bij jou lijkt het idd niet goed ingezet te zijn bovenop, en daarnaast hadden ze idd een toner of silvershot moeten gebruiken, zeker in de punten.
Dat gelige is ook niet zo gelig bedoeld, althans, vind ik moeilijk te geloven.

Mijn kapper heeft een tevredenheidagarantie. Als ik er niet blij mee ben lossen ze het kosteloos op.
Daarmee voorkomt ze ook negatieve reclame en dat klanten weglopen.

Geef ze idd de kans om het op te lossen, desnoods vraag je om een andere kapster...

Maar, ik zou me ook een beetje treurig voelen. Dus ik snap je helemaal.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:51

Oef dit is wel erg. Ik heb een kapper die echt een kunstwerk maakt van blond haar. Maar dit is echt niet goed gegaan. Ik zou weinig vertrouwen hebben in een poging tot herstel