Ik ben een tijdje niet actief geweest. Ik zit dus met een issue en ik merk dat het even kwijt moet. Misschien dat mensen dezelfde ervaring herkennen of advies kunnen geven.
Ik ben al een paar maanden niet ongesteld geworden.
Anderhalve week geleden toch maar besloten om de huisarts te bellen en dit probleem voor te leggen. De doktersassistente begon al gelijk: "nou hier hoef je niet voor naar het spreekuur te komen." Ik voelde mij gelijk al serieus genomen.. uh NOT. Ik heb uitgelegd dat ik ook andere klachten ervaar. Terwijl ik aan het bellen was, moest ze en telefoon van de huisarts opnemen

Nu heb ik de afgelopen twee weken steeds meer last van buikpijn, misselijkheid en een opgezwollen gevoel. Vanmorgen heb ik toch alle moed verzamelt om weer de doktersassistent op te bellen. Ik sta een tijd in de wacht, is ook niet erg want ik werk zelf in de zorg en het is inderdaad druk. Vervolgens hoor ik niks aan de andere kant van de lijn. Opeens hoor ik haar tegen haar collega zeggen:""ik heb een patiënt die slechthorend is, die wilt een verwijzing voor de KNO". Ze drukt mij zo weg. Het voelde naar mij gericht. Sorry of het nou naar mij gericht is of niet, je praat niet over patiënten en helemaal niet als je iemand aan de telefoon hebt. Ik merk dat ik gewoon boos werd en ik dacht als ik nu ga bellen dan zeg ik waarschijnlijk dingen die niet aardig zijn.
Ik ga maandag weer bellen en proberen vriendelijk noch dringend haar duidelijk te maken dat ik een afspraak bij de huisarts wil. Mijn vervolgstap is toch om een andere huisarts te zoeken (deze dokterassistente is er altijd en verbonden aan huisarts en praktijk). Ik heb al twee andere huisartsenpraktijken geprobeerd, maar ze nemen geen nieuwe patiënten aan.
Wat zouden jullie doen? Het nog een kans geven en maandag aangeven dat je graag serieus genomen wordt of gewoon wegwezen...