Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RianneP schreef:Mijn klachten gingen de hele dag door, maakt niet uit of ik had gegeten of niet. Niet op één plek maar mijn hele buik deed zeer, vooral in de maag streek een zeurende pijn.
De pijn kan ook komen door dat je weer in beweging bent dan kan het wat verschuiven is me verteld.
Qimm schreef:Worden bij het bloedonderzoek je leverwaarden niet gecheckt?
Flower033 schreef:Als de steentjes redelijk snel passeren, hoeven je leverwaarden niet verhoogd te zijn.
Was bij mij pas zo nadat er een steentje vast kwam te zitten en ik daar een paar dagen mee rondgelopen had. Ik dacht namelijk dat ik me aanstelde.
Wat je zegt over de pijn die opeens weg is, dat herken ik. Dat maakt ook dat je kan gaan twijfelen aan jezelf.
Vayo schreef:Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar mensen die last hebben gehad van galstenen en op welke tijdstippen ze galsteenaanvallen hadden.
Op een echo zijn er bij mij galstenen aangetroffen, maar de chirurg vind het tijdstip van de pijnklachten niet heel typisch te linken aan de galstenen.
Hij geeft aan dat het vaak heel kort na het avondeten is, maar bij mij begint de pijn pas vroeg in de nacht rond 1:00. De pijn zit in mijn bovenbuik, een beetje links van de maag. Dit was ook raar, omdat de galblaas rechts zit.
De pijn is enorm intens, qua intensiteit/pijnscore net zo pijnlijk als mijn bevallingen. Ik kan dan niet meer zitten of liggen en voorover gebogen staan of rondjes lopen is het minst vervelen, maar alsnog lastig vol te houden. Het trekt enorm door naar mijn rug, tussen mijn schouderbladen. Iets hards duwen tegen die plek in mijn rug geeft wat verlichting. Normale pijnstilling doet niets.
En net zo acuut als dat het kwam, verdwijnt het weer na ongeveer 5 uur. Als de pijn dan weg is, ben ik helemaal pijnvrij.
Bij vetter eten heb ik het vaker, maar bij gewoon normaal eten (niet vet, niet gekruid) kan ik het ook gewoon hebben. Dit speelt al vanaf 2018, alleen kwam het toen niet frequent. Van toen een keer per paar maanden is het gegaan naar maandelijks en nu wekelijks.
Ik heb nu hoge dosering maagbeschermers mee voor 2 weken, bloed laten prikken en ze gaan controleren op de heliobacter pylori (maagvliesontsteking/maagzweer). Maar als ik lees wat daar de symptomen van zijn dan kan ik dat niet echt linken aan mijn koliekachtige aanvallen.
Ik loop dus bij een arts, maar ik ken verder niemand die last gehad heeft van galstenen. Ik vraag me dus af of die koliekpijnen altijd kort na het avondeten zijn en altijd duidelijk rechts in de bovenbuik en niet wat links van de maag (ook bovenbuik)?
ruitje schreef:Wat een onzin, ik had de hele dag door op random momenten galstenen. Ik wist nooit wanneer het kwam, ik zat te huilen van de pijn en kon niks meer. Enige wat hielp was morfine. Ik vond het echt gruwelijke pijn, net zo pijnlijk of pijnlijker dan mijn bevalling denk ik. Snap niet dat je geen zware pijnstilling heb.
Maar misschien heb ik de pijngrens van een eekhoorn ....
chanicha schreef:Ik vind het apart dat ze niet een echo gemaakt hebben, is zo gebeurd en ze zien gelijk of er stenen zitten.
Ik had toen 1 hele grote, soort zwerfkei, dus gelijk op de lijst voor de ok.
Het is een vreselijke rotpijn dat weet ik nog wel.
Sterkte ermee!