Fibromyalgie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 12:14

Zijn er hier bokkers die fibromyalgie hebben en toch de paarden aan huis? Ik heb het hoogstwaarschijnlijk en zag mijn droom om de paarden ooit aan huis te hebben al in het water vallen, maar toen dacht ik: waarom eigenlijk niet? Dat zou toch moeten kunnen lukken. Ik lees graag ervaringen!

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:30

Ik heb onder andere fybromyalgie, en wij hebben ze dan niet aan huis maar we hebben wel een eigen stuk land waar we ze in eigen beheer hebben. Ik doe dit samen met mijn ouders. In mijn eentje red ik het nooit heb ik wel geleerd nu we alles zelf moeten doen. Voor mij persoonlijk zou ik het nooit helemaal in mijn eentje kunnen doen zonder hulp helaas.

Nu verschilt dat natuurlijk per persoon want iedereen met fybro is weer anders.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:02

Fibro komt in zoveel vormen en gradaties dat hier moeilijk iets van te zeggen is. Ik heb veel baat bij het slikken van magnesium. Wel in hoge mate, maar dat houdt het hier goed onder controle.

Malenka

Berichten: 7569
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:39

Ik heb fibromyalgie en de paarden aan huis. Zolang alles er strak bij ligt gaat het goed. Zodra er een kruiwagen stuk is, we modder hebben of ik geblesseerd ben dan raak ik achter op schema en dan loopt het voor geen meter meer. Dan ben ik weken of zelfs maanden bezig om alles weer bij te werken.

Ik kom hierdoor ook niet toe aan het trainen. Inmiddels heb ik besloten om mensen te zoeken die me willen helpen. Ik heb een aantal leuke reacties gekregen. Dus ik moet kennismakingen in gaan plannen. Maar ik merk dat zelfs dat me nu eigenlijk te veel is.

Ik ben wel heel erg blij dat ze aan huis staan en ik gewoon kan genieten van het uitzicht op de paarden, even wat gras voor ze plukken en de momentjes dat ik ze verzorg. Ik heb nu weer echt mijn paard. En dat had ik de laatste periode in pension niet omdat ik toen al geluk had als ik het voor elkaar kreeg er een keer in de week te zijn (auto rijden ging niet meer).

Muronia

Berichten: 19569
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:00

Ik heb fibromyalgie (en artrose en een hernia) en ik heb 5 paarden aan huis. Ik heb verzorgsters voor de paarden en deze meiden helpen mee met de stallen en soms voeren als ik aan het werk ben. Ik heb mijn wedstrijdambities wel op een laag pitje gezet omdat ik niet meer de energie heb om op hoog niveau te trainen zoals vroeger, maar ik ben heel blij dat ik op deze manier toch mijn passie mag houden. Ik heb in periodes meer en minder pijn aan de fibro, dus soms is het alleen voeren en stallen doen, soms heb ik periodes dat ik zelf meer rij.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 15:48

Dank voor de reacties. Overal zijn gelukkig oplossingen voor. Sterkte allemaal en zoveel mogelijk genieten van jullie paardjes.