Ervaringen theragun / massage gun?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen theragun / massage gun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:23

Al sinds mensenheugenis zitten mijn rug/schouders/nek vaak vast. Ik kom regelmatig bij de fysio, die maakt het weer los, maar na verloop van tijd komt het weer terug.
Dit heeft een lichamelijke oorzaak, adviezen over stressreductie of voldoende water drinken kunnen achterwege worden gelaten.

Laatst had onze personal trainer een theragun bij zich;
Afbeelding

Echt onwijs fijn. Ze heeft een kwartiertje rond m'n SI gewrichten gedrild met dat apparaat en ik voelde het warm worden en werd er wat losser en soepeler van.
Nu dacht ik natuurlijk meteen, die wil ik hebben! Maar eenmaal thuis zoekend op internet blijkt dit apparaat €300 te kosten. Dat vind ik best veel geld.

Daarom vraag ik mij af of er mensen zijn die ervaringen hebben met bijvoorbeeld de massage gun van Medisana, of een andere, goedkopere massage gun. Of specifieke ervaringen met de theragun.
Misschien is ie z'n geld gewoon waard, maar ik ben toch benieuwd of eentje van bijvoorbeeld €100 ook volstaat.

Ineke2

Re: Ervaringen theragun / massage gun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:47

Ah thanks! Ik kon het niet vinden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:00

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:02

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:56

Corelli schreef:
Wij hebben deze https://www.bol.com/nl/nl/p/massage-gun ... 117952717/

Prettig! Ik vind het alleen wel veel fijner als iemand anders het bij je doet, om zelf te gebruiken een beetje onhandig en minder ontspannend

Ik heb met deze ook een positieve ervaring!
Het is natuurlijk niet hetzelfde als een fysio behandeling, maar ik vind dat problemen met (beginnende) spierspanning echt wel verminderd worden door deze massagegun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:19

Oh fijn om te lezen! Ik ga me even verder verdiepen in bovengenoemde opties. In ieder geval al fijn om te lezen dat ik niet perse 300 euro uit hoef te geven om resultaat te boeken :')
Vervanging van de fysio ben ik ook echt niet naar op zoek, het is alleen al fijn om het af en toe een beetje los te kunnen maken :j Mijn vriend smeert me nu af en toe al in met SRL gelei, dus ik denk dat hij het prima vindt om af en toe dit apparaat ter hand te nemen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:36

Ik twijfel nog een beetje om de massagegun aan te schaffen omdat er ook best veel slechte ervaringen onder staan. Ik ga nu elke 2 weken naar de Thaise massage maar het zou ook lekker zijn als ik zelf thuis mijn spieren kan losmasseren.