Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 08:49

xxxmh schreef:
@purny komt die booster ook goed op je qr code in het buitenland? Want heb ook mensen gezien en gehoord die geprikt zijn in het buitenland en in NL geen qr code krijgen enzo.

Die derde heeft geen invloed op je qr code.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:04

purny schreef:
xxxmh schreef:
@purny komt die booster ook goed op je qr code in het buitenland? Want heb ook mensen gezien en gehoord die geprikt zijn in het buitenland en in NL geen qr code krijgen enzo.

Die derde heeft geen invloed op je qr code.

Vrij reizen in Europa zonder booster? De Europese Commissie kijkt ernaar - https://nos.nl/l/2406620#UPDATE-container-57472533

Nog niet maar je weet maar nooit

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:18

Rivendell schreef:
moonsparkle schreef:
Ik werk in de zorg, maar nog geen bericht gehad?


Ze beginnen met de risico groepen en de 80+

Ja, én mensen in de zorg dus. Geen idee waarom de ene zorginstelling sneller is met uitnodigingen dan de ander, maar genoeg zorgmedewerkers die hem sinds deze week al hebben gekregen/krijgen.

tienus63 schreef:
madeliefw schreef:
Ik wacht met smart op de booster, maar neem hem alleen als het pfizer is. Heb Janssen gehad vanwege werk in de zorg, 2 maanden hoofdpijn van gehad. Die neem ik niet meer. Helaas horen we op ons werk dat nu alleen de patiënten de booster krijgen. Wel raar, de vorige x personeel ook en nu nog niets hierover gehoord.

Ik data niet gecheckt; maar dit gold sowieso in oktober wbt 1e of 2e vaccinatie.
Maar misschien zetten de ggd regio’s op dit moment geen prikbussen in.
https://www.ggdijsselland.nl/mobiele-va ... elocaties/

Edit; regio Ijsselland zet de mobiele priklocaties nog steeds in.

Janssen wordt gezien als volledig gevaccineerd. Dus "prik 1+2 ineen". Dus ondanks dat je er daar maar 1 van gehad hebt, kun je dus niet ineens een "2e" van bijv. Pfizer laten zetten. Alleen als je 1 prik van AZ, Pfizer of Moderna hebt gehad, kun je een 2e prik krijgen. Janssen valt daar buiten.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:20

Zodra het kan, zal ik ook laten prikken met de booster. Maar voor mij is dat niet eerder dan januari/februari, verwacht ik. Ik heb mijn 2e prik pas in juli gehad. Dus voorlopig nog niet aan de beurt.

En eerlijk is eerlijk, ik heb mezelf niet laten prikken omdat ik nou zo nodig de rest van de bevolking wil beschermen, maar omdat ik mijn werk 9weer normaal wil uitvoeren en nog eens naar het buitenland wil kunnen enzo. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:27

Ik vond het trouwens wel weer veelzeggend dat NL net als met de start van het vaccineren Europees gezien met de boosterprikken weer achteraan hobbelt. Uiteindelijk is dat ook wel weer goed gekomen. Maar je zou verwachten dat ze gedurende de pandemie wel beter leren anticiperen hier. Dat zie ik zelf nog niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:40

SusanH schreef:
Ik vond het trouwens wel weer veelzeggend dat NL net als met de start van het vaccineren Europees gezien met de boosterprikken weer achteraan hobbelt. Uiteindelijk is dat ook wel weer goed gekomen. Maar je zou verwachten dat ze gedurende de pandemie wel beter leren anticiperen hier. Dat zie ik zelf nog niet zo.


Goedgekomen? Waar dan.. Ze hadden alle 80+-ers en zorgmedewerkers allang gevaccineerd moeten hebben. Ik snap niet waarom dit allemaal weer zo lang moest duren, idd anticiperen moeten ze echt gaan leren.

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:47

Blacky94 schreef:
Janssen wordt gezien als volledig gevaccineerd. Dus "prik 1+2 ineen". Dus ondanks dat je er daar maar 1 van gehad hebt, kun je dus niet ineens een "2e" van bijv. Pfizer laten zetten. Alleen als je 1 prik van AZ, Pfizer of Moderna hebt gehad, kun je een 2e prik krijgen. Janssen valt daar buiten.


Iedereen krijgt als Booster Pfizer of Moderna , ook mensen die de eerste keer Janssen hebben gehad.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:48

ze moeten overleggen, nog eens overleggen, dan nog eens overleggen.
Bedenken hoe ze een maatregel kunnen invoeren zonder dat de relschoppers weer uit hun plaat gaan...dat gaat niet, dus nog meer overleggen in hoe dan weer verder.
Niet doorpakken. Relschoppers in de ME bus stoppen en in april pas weer los.

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:56

Eleeke schreef:
Blacky94 schreef:
Janssen wordt gezien als volledig gevaccineerd. Dus "prik 1+2 ineen". Dus ondanks dat je er daar maar 1 van gehad hebt, kun je dus niet ineens een "2e" van bijv. Pfizer laten zetten. Alleen als je 1 prik van AZ, Pfizer of Moderna hebt gehad, kun je een 2e prik krijgen. Janssen valt daar buiten.


Iedereen krijgt als Booster Pfizer of Moderna , ook mensen die de eerste keer Janssen hebben gehad.


Staat dit echt al vast ? Want er zullen best mensen zijn die bewust voor Janssen hebben gekozen. En die dan liever een tweede Jansen nemen.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:00

purny schreef:
xxxmh schreef:
@purny komt die booster ook goed op je qr code in het buitenland? Want heb ook mensen gezien en gehoord die geprikt zijn in het buitenland en in NL geen qr code krijgen enzo.

Die derde heeft geen invloed op je qr code.


Het is wel te hopen, in iedergeval voor mensen die naar Oostenrijk willen.

Ik ben heel benieuwd hoe de EU daar mee om gaat.
Als dadelijk ieder land een ander schema hanteert dan wordt het een puinhoop. Dan mag je ineens vanuit je vakantie in Frankrijk niet via Belgie naar huis rijden of zo omdat de vaccin geldigheid overal anders is.

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:00

sterregoud schreef:
Eleeke schreef:

Iedereen krijgt als Booster Pfizer of Moderna , ook mensen die de eerste keer Janssen hebben gehad.


Staat dit echt al vast ? Want er zullen best mensen zijn die bewust voor Janssen hebben gekozen. En die dan liever een tweede Jansen nemen.

Het staat op Rijksoverheid.nl , met een Maar!!!! Dat ging alleen over de zorg boosters. Dus het kan weer anders zijn voor jongeren die Janssen hebben genomen natuurlijk

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/aanpak-coronavaccinatie/boostervaccinatie

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:01

Eleeke schreef:
Blacky94 schreef:
Janssen wordt gezien als volledig gevaccineerd. Dus "prik 1+2 ineen". Dus ondanks dat je er daar maar 1 van gehad hebt, kun je dus niet ineens een "2e" van bijv. Pfizer laten zetten. Alleen als je 1 prik van AZ, Pfizer of Moderna hebt gehad, kun je een 2e prik krijgen. Janssen valt daar buiten.


Iedereen krijgt als Booster Pfizer of Moderna , ook mensen die de eerste keer Janssen hebben gehad.



Uiteindelijk zal dit wel de mogelijkheid zijn. Maar op dit moment is er nog geen eenduidig antwoord op te geven. Ook is het niet zo dat mensen met Janssen nu een 2e vaccinatie kunnen krijgen tenzij ze een uitnodiging voor de booster hebben gekregen.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:13

Ik krijg vanmiddag mijn boostervaccinatie. Werk in de zorg (ziekenhuis). Heb corona gehad in februari en in mei gevaccineerd met Janssen.
Geen idee welk merk ik krijg, zien we vanmiddag wel. :)
Zal vandaag/morgen een recensie schrijven over de ervaren klachten haha :P

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:08

De booster heeft wel invloed op je internationale QR code daar heb ik nu drie data bij staan. In sommige landen is het vaccin nog maar een jaar geldig. Dat betekend dus voor de risicogroepen en mensen in de zorg dat deze aankomende januari al verlopen. Het gaat mij niet om de QR maar het is wel fijn dat ik een beetje verlenging heb gekregen nu.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:36

Napie schreef:
De booster heeft wel invloed op je internationale QR code daar heb ik nu drie data bij staan. In sommige landen is het vaccin nog maar een jaar geldig. Dat betekend dus voor de risicogroepen en mensen in de zorg dat deze aankomende januari al verlopen. Het gaat mij niet om de QR maar het is wel fijn dat ik een beetje verlenging heb gekregen nu.


Heeft het ook invloed op de QR-code die je gebruikt in Nederland? Ik dacht eerst straks verloopt die ook dan is het dubbel zo verstandig om te gaan. Nu is mijn eerste reden nog steeds natuurlijk voor mijzelf maar de qr code speelt deels wel mee. Ik ben als eerste keer gevaccineerd ergens eind januari. Telt het vanaf dan of na je tweede vaccinatie?


@xLoki

Ik zie dat je ook 24 bent dus ben wel benieuwd hoe het bij jou gaat! Ik was vooral erg opzoek naar een leeftijdsgenoot die ook voor de booster ging.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:40

Een goede vriend van mij heeft hem (ivm risicogroep en leeftijd) al 2 maanden terug gehad.
Hij had van deze vaccinatie een dag een stijve arm, wat hij bij zijn eerste 2 prikken niet had, maar verder nergens last van.

Heeft alle keren pfizer gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:51

Relaxed schreef:
SusanH schreef:
Ik vond het trouwens wel weer veelzeggend dat NL net als met de start van het vaccineren Europees gezien met de boosterprikken weer achteraan hobbelt. Uiteindelijk is dat ook wel weer goed gekomen. Maar je zou verwachten dat ze gedurende de pandemie wel beter leren anticiperen hier. Dat zie ik zelf nog niet zo.


Goedgekomen? Waar dan.. Ze hadden alle 80+-ers en zorgmedewerkers allang gevaccineerd moeten hebben. Ik snap niet waarom dit allemaal weer zo lang moest duren, idd anticiperen moeten ze echt gaan leren.


Ik bedoel goed gekomen met iedereen die 2 prikken wilde. Die hebben dit jaar ruimschoots de kans gehad.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:54

Ik werk in de zorg, heb Moderna gehad en afgelopen week bericht gehad dat ik me mocht inschrijven voor de booster. In ons ziekenhuis hebben ze eerder Moderna en Janssen uitgedeeld (Pfizer meen ik ook maar weet ik niet zeker meer), de booster is hier voor nu sowieso Pfizer.
Ik kon hem vrijdag al krijgen maar ik heb hem met zin iets later ingepland.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:42

Ik werk in de zorg en heb nog niks gehoord. In februari en mei gevaccineerd met AZ. Ben blij dat ik nu Pfizer of Moderna krijg. Van de eerste vaccinatie AZ ben ik echt ziek geweest. Overigens zijn er nu weer collega's positief getest na vaccinatie en die zijn toch wel echt ziek. Ik vraag me dus ook wel af hoe goed AZ is.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:50

Vriendin van mij, ic verpleegkundige, zegt nu alle ptn op de ic ongevaccineerd behalve 1 met AZ. (En allemaal overgewicht).

Patiënten bij ons in ggz krijgen pfizer booster na 1 x janssen. Ik hoop dat de medewerkers er snel achteraan mogen, nog niets van gehoord helaas.

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:51

Vandaag 3de Pfizer gehad. Nergens last van. Vorige 2 keer ook niet.
Ik werk in de zorg in een academisch ziekenhuis :)

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:52

Marije_jiplover schreef:
Een goede vriend van mij heeft hem (ivm risicogroep en leeftijd) al 2 maanden terug gehad.
Hij had van deze vaccinatie een dag een stijve arm, wat hij bij zijn eerste 2 prikken niet had, maar verder nergens last van.

Heeft alle keren pfizer gehad.

Ik denk dat dat kan komen door de plek waar de naald in is gegaan.Of daar net een zenuw zit of zo.Maar trekt wel weer weg.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:29

SusanH schreef:
Ik vond het trouwens wel weer veelzeggend dat NL net als met de start van het vaccineren Europees gezien met de boosterprikken weer achteraan hobbelt. Uiteindelijk is dat ook wel weer goed gekomen. Maar je zou verwachten dat ze gedurende de pandemie wel beter leren anticiperen hier. Dat zie ik zelf nog niet zo.


Nou dit snap ik dus ook niet. De gehele pandemie is Nederland laat met alles, en na bijna 2 jaar ellende verwacht je toch dat ze er toch wat van geleerd hebben om snel te reageren....

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:41

Hier net afspraak gemaakt voor de booster (zit in de zorg), hou mijn hart vast. Was flink ziek van tweede. Dus wij slaan alles in dat we twee dagen op bed kunnen doorbrengen haha

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:45

Mijn man heeft vorige week 3de prikje gehad en heeft echt nergens last van gehad. Bizar want van de 1ste was hij best wel erg vermoeid, de 2de een beetje flauw en de 3de 0,0 last.
Mijn vriendin heeft 2x moderna gehad en alle 2x echt goed ziek. Hier wordt alleen met pfizer overal geprikt en die heeft ze vorige week donderdag gehad en tot en met vrijdag is ze echt weer goed ziek geweest tot en met hoge koorts toe. Dus ze wordt geplaagd dat het maar goed is dat ze zich laat vaccineren want covid voor haar wel eens vele male ernstiger zou kunnen uitpakken.
Verder ken ik hier niemand. Nu zijn alle 65++ aan de beurt en er wordt flink overal geprikt (locaties, ziekenhuizen, apotheken, huisartsen) en vanaf december de 50++. Nu ook al alle mensen met onderliggende klachten ongeacht leeftijd mogen gaan.
De 3de prik is hier ook nodig voor een geldig pass sanitaire want na 7 maanden (geloof ik) vervalt je groene vinkje van de QR code.