Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:17

Is het met de booster ook zo dat die pas 6 maanden na een corona besmetting kan worden genomen?

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:19

Liezel1 schreef:
Is het met de booster ook zo dat die pas 6 maanden na een corona besmetting kan worden genomen?


Ja, het booster-vaccin heeft geen zin als je:

- Korter dan 12 weken geleden gevaccineerd bent tegen COVID-19

- De afgelopen 6 maanden positief getest bent op COVID-19

- De booster werkt optimaal als de periode tussen de laatste COVID-vaccinatie en de booster-vaccinatie 6 maanden of langer is. We adviseren om uit te gaan van een interval van ongeveer 6 maanden

Ik werk op de OK en krijg hem volgende week

_Mir
Berichten: 1363
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:18

bigone schreef:
Dit is een topic voor mensen die de booster wel of niet nemen, niet voor de raddraaiers die alle cijfers in twijfel trekken, die zijn al honderd keer genoemd in vele andere topics, zielig dat jullie hier ook weer een discussie topic over wel of niet prikken van willen maken. Troll gedrag genoeg, doe maar ergens anders.


Hopelijk heb jij je boostertje al gehad :D

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:33

Nee nog niet maar zodra het kan maak ik natuurlijk een afspraak. Voor mezelf en voor de idioten die niet vaccineren, ik blijf wel helpen.

Kairos
Berichten: 2723
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:49

Ik wil best een boostervaccinatie halen, al hoop ik dat er vanuit stage een oproep komt (zorg, val ook in de lichte risciogroep), want dat is dichterbij dan de huidige dichtstbijzijnde priklocatie, maar in de laatste update was er nog niets bekend voor het personeel. Dus wellicht dat ze volgende week meer weten :)

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:58

Ik ben morgen aan de beurt. 2x Pfizer gehad en morgen Moderna.
De meerderheid van mijn collega's heeft hem gisteren gehad en allemaal toch wel last. Iedereen heeft spierpijn en voelt zich algemeen niet optimaal, enkelen met koorts en dan 1 collega die ziek thuis zit.
Hopelijk word ik gespaard qua bijwerkingen maar ik vrees ervoor :+

Zebrastreep

Berichten: 9804
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:05

Ik hoop wel dat ik met Pfizer mag... Vindt het wel een beetje spannend om dan nu te gaan 'mixen'....

Ik denk ook dat ik even wacht als ik nu geen Pfizer krijg.

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:12

Zebrastreep schreef:
Ik hoop wel dat ik met Pfizer mag... Vindt het wel een beetje spannend om dan nu te gaan 'mixen'....

Ik denk ook dat ik even wacht als ik nu geen Pfizer krijg.

Ik vind het ook niet fijn dat ik plots een ander merk krijg. Maar helaas is Moderna verdeeld geweest in praktisch alle Antwerpse ziekenhuizen dus er is geen keuze. Als ik zou wachten tot ik opgeroepen word via mijn gemeente, dan zijn we mss al maart of april en is mijn Covid ticket verlopen dus dat durf ik ook niet te riskeren. En dan is er eveneens geen garantie dat ik Pfizer krijg. Dus ja, het wordt dan maar een mix :/

Zebrastreep

Berichten: 9804
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:19

Oh wacht ik had even niet door dat jullie uit België kwamen , en dus al een stukje voorlopen op Nederland.

Ik ben volgens het lijstje hier in januari aan de beurt. Ik vindt het ook wel onduidelijk of een QR afloopt na de eerste vaccinatie of de tweede. Anders ben ik de code vanaf 23 januari ongeveer kwijt. Ik hoop toch op de tweede dan is het pas rond 14 februari.

Ik ben bang dat ik waarschijnlijk wel eventjes zonder zit... Maar goed dat is nog te overzien. Ik snap je keuze hoor! Ook onder andere een reden dat ik ga. Want elke keer testen als ik ergens heen wil zie ik ook niet zo zitten en is een hoop gedoe.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:23

Denk dat Nederland voor het overgrote deel Pfizer gebruikt. Daar zijn er miljoenen van op voorraad. Moderna een stuk minder.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:37

Ik heb mn booster vanochtend gehad, dat veel drinken is niet gelukt, stond op de cohort vandaag dus buiten de 2 pauze’s om continue een mondkap op, nu maar ff tanken dan :D

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:53

Het schijnt juist dat de werking beter is als je cross vaccineert. Dus als je de eerste 2 Pfizer hebt gehad een Moderna booster en andersom.
Hier in Duitsland zijn ze al volop aan het boosteren en wordt iedereen geadviseerd om er 1 te halen als de laatste vaccinatie meer dan 6 maanden geleden is.
Janssen geldt hier straks niet meer als volledig gevaccineerd (in verschillende ziekenhuizen nu al niet meer) en die zijn ze dus nu ook een 2e Pfizer aan het geven.
Dus wellicht nuttige info voor mensen die in de komende tijd nog naar Duitsland willen, want hier is praktisch alles 2G nu

Ik ben net 4 maanden volledig gevaccineerd, maar ga volgende maand voor mijn booster. Ik hoop om bovenstaande reden op een Moderna, maar het ziet er naar uit dat dat goed komt, want we hebben hier Moderna over :')
Een reden voor mij om te boosteren is om mezelf en ook vooral mijn naasten te beschermen en ik hoop dat doordat we vaccineren steeds een stukje dichter bij normaal komen. Mijn zoon is op dit moment nog te jong voor een vaccin en nu de uitbraak onder kinderen zo groot is, wil ik hem natuurlijk zo min mogelijk risico laten lopen. Het verloop voor kinderen is ook niet meer zo onschuldig als in eerste instantie gedacht.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:59

bigone schreef:
Denk dat Nederland voor het overgrote deel Pfizer gebruikt. Daar zijn er miljoenen van op voorraad. Moderna een stuk minder.




Regio Utrecht gaat ook met Moderna boosters zetten :j
Dit zal dan de halve dosering worden dus 0,25 vs 0,50 wat de eerste 2 moderna vaccinaties zijn.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 06:09

Nathalie18x schreef:
bigone schreef:
Denk dat Nederland voor het overgrote deel Pfizer gebruikt. Daar zijn er miljoenen van op voorraad. Moderna een stuk minder.




Regio Utrecht gaat ook met Moderna boosters zetten :j
Dit zal dan de halve dosering worden dus 0,25 vs 0,50 wat de eerste 2 moderna vaccinaties zijn.


Heeft het feit dat het halve dosering is ook invloed op de werkzame tijd?
Je ziet nu al dat het vaccin geen jaar werkzaam is nl

singa

Berichten: 740
Geregistreerd: 12-04-07

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 07:34

Ik heb 6 oktober m'n 3e prik gehad, Pfizer, na 2 keer AZ (begin maart en begin juni). Best snel als ik de bovenstaande berichten hier lees.

Van mijn eerste prik voelde ik me echt compleet ellendig (grieperig, spierpijn, flauw), van de 2e enkel heel erg moe en van de 3e helemaal niks. Ik ben 38 en heb kanker gehad.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 07:41

Ik ga de 14e pfizer krijgen nadat mijn 1e janssen was (GGZ)
Wij krijgen hem gecombineerd met de griepspuit voor de mensen die dat willen.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:37

Liezel1 schreef:
Nathalie18x schreef:

Denk dat Nederland voor het overgrote deel Pfizer gebruikt. Daar zijn er miljoenen van op voorraad. Moderna een stuk minder.




Regio Utrecht gaat ook met Moderna boosters zetten :j
Dit zal dan de halve dosering worden dus 0,25 vs 0,50 wat de eerste 2 moderna vaccinaties zijn.


Heeft het feit dat het halve dosering is ook invloed op de werkzame tijd?
Je ziet nu al dat het vaccin geen jaar werkzaam is nl[/quote]


Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.Ik neem aan dat het genoeg is voor een booster. Andere was er wel voor de volledige dosering gekozen. Pfizer is overigens nog wel de normale dosering.

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:49

Ik krijg na mijn Jansen (eind april), komende woensdag een booster met Pfizer vanwege mijn werk in ziekenhuis. Van de Jansen (behalve dat die praktisch in mijn schouderkapsel gezet was en dat dus zeer deed), geen last gehad.
Griepspuit ook geen last van gehad, dus mijn aanname is dat ik hier ook fluitend doorheen ga komen :)

Mijn vader heeft na 2x Moderna zijn Pfizer booster al een maand geleden gehad ofzo? Ook geen centje pijn.

pien_2010

Berichten: 43533
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:00

xAnthea schreef:
Ik ben morgen aan de beurt. 2x Pfizer gehad en morgen Moderna.
De meerderheid van mijn collega's heeft hem gisteren gehad en allemaal toch wel last. Iedereen heeft spierpijn en voelt zich algemeen niet optimaal, enkelen met koorts en dan 1 collega die ziek thuis zit.
Hopelijk word ik gespaard qua bijwerkingen maar ik vrees ervoor :+


Moderna blijkt statistisch gezien de hoogste score te hebben als het om bescherming gaat. Dus dat is gewoon goed. Pfizer doet het ook fantastisch maar Moderna blijkt wat langer te beschermen en helaas vind ik het artikel niet meer terug.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:17

Zebrastreep schreef:
Ik hoop wel dat ik met Pfizer mag... Vindt het wel een beetje spannend om dan nu te gaan 'mixen'....

Ik denk ook dat ik even wacht als ik nu geen Pfizer krijg.

Geen zorgen, mixen heeft geen enkele invloed op de bijwerkingen die je kan krijgen. In principe is het hetzelfde ding, maar in een net andere verpakking/samenstelling. Er wordt vaker gemixt, en zoals iemand hier al zei worden daar soms zelfs positievere berichten uit verkregen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:32

Lynnepinny schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik hoop wel dat ik met Pfizer mag... Vindt het wel een beetje spannend om dan nu te gaan 'mixen'....

Ik denk ook dat ik even wacht als ik nu geen Pfizer krijg.

Geen zorgen, mixen heeft geen enkele invloed op de bijwerkingen die je kan krijgen. In principe is het hetzelfde ding, maar in een net andere verpakking/samenstelling. Er wordt vaker gemixt, en zoals iemand hier al zei worden daar soms zelfs positievere berichten uit verkregen.

Ook schijnt het, van wat ik hier mee krijg, dat de 3e veel minder bijwerkingen geeft dan de eerste 2. Dus dat is dan weer positief en hou ook ik me aan vast, want ik heb van de eerste 2 behoorlijk klachten gehad.

Dat van die halve dosis Moderna wist ik niet! Hier geven ze volgens mij gewoon de volledige dosis als booster, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Best wel bijzonder hoe dingen per land verschillen

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:43

Napie schreef:
Ik zie steeds dat mensen een stijve arm als bijwerking benoemen van het vaccin. De stijve arm komt gewoon door de injectie. Heeft niks met het vaccin te maken.


Ik vind dat je dit nogal stellig zegt, ik vraag mij af waar je dit op baseert? Ik heb onlangs een ontstekingsremmende injectie in mijn schouder gehad met een hele lange naald := . Helemaal geen stijfheid. Paar jaar terug tetanusprik gehad, stijve arm. Wellicht ligt het aan een hulpstof van het vaccin, maar het komt echt niet door de naald an sich.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:00

Die hele lange naald gaat in je spier net als alle andere vaccins.

Een stijve arm is een reactie op de naald en vloeistof die in je spier wordt gespoten.
Is dus inderdaad geen bijwerking.

Gewoon een logisch gevolg van een klein trauma. Je hebt mazzel als je daar geen last van hebt.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:10

Anna79 schreef:
Napie schreef:
Ik zie steeds dat mensen een stijve arm als bijwerking benoemen van het vaccin. De stijve arm komt gewoon door de injectie. Heeft niks met het vaccin te maken.


Ik vind dat je dit nogal stellig zegt, ik vraag mij af waar je dit op baseert? Ik heb onlangs een ontstekingsremmende injectie in mijn schouder gehad met een hele lange naald := . Helemaal geen stijfheid. Paar jaar terug tetanusprik gehad, stijve arm. Wellicht ligt het aan een hulpstof van het vaccin, maar het komt echt niet door de naald an sich.

Een ontstekingsremmer in je gewricht haalt juist vaak de pijn zeer snel weg en geeft behalve het zetten vaak geen pijn reactie. De stijve en gevoelige arm of bil bij gewone vaccinaties komt door de plek en de hulpstoffen.

Marije_jiplover

Berichten: 25342
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:26

En dat is dus imo wel degelijk een bijwerking dus.
Komt door wát er geinjecteerd wordt.
Puur fysiologische zoutoplossing krijg je doorgaans geen stijve arm.