Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:22

En ik ben woensdag gevaccineerd in Brabant, dacht dat ze in heel Nederland gingen starten met zorgpersoneel vaccineren?
Had gisteren wat last van mn arm maar verder geen klachten gehad & dat is ook weer over :D

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:28

Mijn organisatie zit in Utrecht/ Gelderland, VVT en wij hebben dus nog niks gehoord.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:55

Ik denk dat dat niet perse plaatsgebonden, maar meer organisatiegebonden is?

Ik heb vanochtend mn booster gehad, voel me beetje gammel. Moe en beetje zeer lijf.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:38

Hier in Friesland zijn ze woensdag begonnen met de booster in ziekenhuis.
Laatst bijgewerkt door Sanet op 26-11-21 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:52

Niet alleen de thuiszorg is laat. De gehandicaptenzorg hobbelt ook weer ergens achteraan denk ik. Was begin dit jaar ook zo.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:45

Vanmiddag mijn Booster, Pfizer, gekregen. Beetje hoofdpijn, had ik de vorige x ook. Prikplaats is iets gevoelig, veel minder gevoelig dat de vorige keren. Toen heb ik een week mn arm niet hoger dan mn schouder gekregen....

Wij mochten vooral niet de prikplaats masseren ivm met het kapot maken van de moleculen.

Ik werk in de provincie gelderland en ze zijn bij ons ziekenhuis afgelopen dinsdag begonnen met boosteren.

Anoniem

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:54

Heeft er iemand in Nederland een andere booster dan pfizer gehad?
Ik wil op zich de booster wel maar mag zeker niet nog eens Pfizer vanwege allergische reactie en ik hoop dat ik een andere kan krijgen

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:04

[***] schreef:
Heeft er iemand in Nederland een andere booster dan pfizer gehad?
Ik wil op zich de booster wel maar mag zeker niet nog eens Pfizer vanwege allergische reactie en ik hoop dat ik een andere kan krijgen

Moderna wordt ook geprikt in Nl las ik in dit topic.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:12

[***] schreef:
Heeft er iemand in Nederland een andere booster dan pfizer gehad?
Ik wil op zich de booster wel maar mag zeker niet nog eens Pfizer vanwege allergische reactie en ik hoop dat ik een andere kan krijgen

Contact met je arts opnemen en die zou je moeten kunnen vertellen welke je wel kunt. Welke reactie heb je gehad?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-11-21 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 21:13

[***] schreef:
Heeft er iemand in Nederland een andere booster dan pfizer gehad?
Ik wil op zich de booster wel maar mag zeker niet nog eens Pfizer vanwege allergische reactie en ik hoop dat ik een andere kan krijgen

Ben je al bij een allergoloog geweest? Meeste mensen die een allergische reactie hadden konden er met de allergoloog uitkomen

Anoniem

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:17

Ik ben flink ziek geweest, veel pijn en jeuk over mijn hele lichaam, bij de tweede ook benauwdheid. Mijn huisarts heeft alleen de tweede afgeraden maar die wilde ik toch en na de tweede aangegeven dat de derde echt niet kon.
Maar als moderna ook geprikt wordt ga ik duimen dat ik die kan krijgen, bedankt voor de info!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:19

Wij mogen gelukkig wel gewoon door blijven werken en hoeven onze openingstijden niet te wijzigen. Heel eerlijk, met al die oplopende cijfers, de mutatie die in Belgiƫ al is opgedoken, een booster die ik nog lang niet mag halen, begin ik hem op sommige punten wel te knijpen.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:20

Vanmorgen Pfizer gehad
Alleen een iets gevoelige arm, verder niets +:)+

Regio NH

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 23:24

[***] schreef:
Ik ben flink ziek geweest, veel pijn en jeuk over mijn hele lichaam, bij de tweede ook benauwdheid. Mijn huisarts heeft alleen de tweede afgeraden maar die wilde ik toch en na de tweede aangegeven dat de derde echt niet kon.
Maar als moderna ook geprikt wordt ga ik duimen dat ik die kan krijgen, bedankt voor de info!

Maar als je met een allergoloog gaat zitten zal er misschien wel een oplossing zijn
Een allergoloog heeft er net een iets betere kijk op dan de huisarts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:27

purny schreef:
[***] schreef:
Ik ben flink ziek geweest, veel pijn en jeuk over mijn hele lichaam, bij de tweede ook benauwdheid. Mijn huisarts heeft alleen de tweede afgeraden maar die wilde ik toch en na de tweede aangegeven dat de derde echt niet kon.
Maar als moderna ook geprikt wordt ga ik duimen dat ik die kan krijgen, bedankt voor de info!

Maar als je met een allergoloog gaat zitten zal er misschien wel een oplossing zijn
Een allergoloog heeft er net een iets betere kijk op dan de huisarts


Ik zal eens kijken hoe ik een verwijzing kan krijgen want ik heb voorlopig geen huisarts waar ik terecht kan omdat ik verhuisd ben. Sta al 3 jaar op de wachtlijst :+

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:33

Is de booster een andere hoeveelheid dan de andere 2 vaccinaties?

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:43

Fijn dat ik zoveel positieve reacties mag lezen over de booster en de bijwerkingen. Ik krijg er een rustiger gevoel van dan een week geleden was er toen best onrustig om.

Ik heb zelf zoiets van als het M oderna wordt is dat ook prima! Alleen mijn moeder vond dat dan weer eng en dan krijg ik toch weer dat onrustige gevoel.

Nou ja laten we gewoon maar hopen op Pfizer... In ieder geval neig ik elke dag steeds een beetje verder naar boosteren? Ja graag :o

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:50

Linnie050 schreef:
Is de booster een andere hoeveelheid dan de andere 2 vaccinaties?



Pfizer niet,Moderna wel. Er verandert nogal vaak wat dus misschien dat Moderna ook weer de normale dosering wordt. Maar voor nu is moderna dus 0.25.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:03

Alenthe05 schreef:
Wij mochten vooral niet de prikplaats masseren ivm met het kapot maken van de moleculen.

Oh... -O- Ons is daar niets over verteld en in dat kwartier dat ik moest blijven zitten en flink heb lopen wrijven, is er ook niets over gezegd. Apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:12

Chanen schreef:
Alenthe05 schreef:
Wij mochten vooral niet de prikplaats masseren ivm met het kapot maken van de moleculen.

Oh... -O- Ons is daar niets over verteld en in dat kwartier dat ik moest blijven zitten en flink heb lopen wrijven, is er ook niets over gezegd. Apart.


Voor zover ik weet krijg je moleculen ook niet zomaar kapot, zeker niet met wrijven. Ik heb in het lab wel eens geprobeerd moleculen stuk te maken en daarna zuiveren, dat valt nog niet mee :+

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:29

Moderna is toch 0,5 ? De helft van het gewone vaccin?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:32

Alenthe05 schreef:
Wij mochten vooral niet de prikplaats masseren ivm met het kapot maken van de moleculen.


Mijn moeder moest juist een ruim kwartier de prikplaats masseren. Zij heeft trombose.

Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:33

Vannochtend gehad, veel spierpijn in de arm maar verder niks gelukkig

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:39

Matheno schreef:
Alenthe05 schreef:
Wij mochten vooral niet de prikplaats masseren ivm met het kapot maken van de moleculen.


Mijn moeder moest juist een ruim kwartier de prikplaats masseren. Zij heeft trombose.


Moest ze masseren? In principe moeten mensen met bloedverdunners juist afdrukken. Veel medicatie (ik weet echt niet precies welke) 2 minuten, sommige medicatie (in ieder geval binnen een x aantal uur) 10 minuten. Masseren heb ik nog nooit gehoord als advies. Wel juist inderdaad er vanaf blijven omdat het anders inderdaad kan veroorzaken dat de vaccinatie minder goed aanslaat, maar daar heb ik geen wetenschappelijke bronnen van gezien (ook niet naar gezocht overigens).

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:40

Matheno schreef:
Alenthe05 schreef:
Wij mochten vooral niet de prikplaats masseren ivm met het kapot maken van de moleculen.


Mijn moeder moest juist een ruim kwartier de prikplaats masseren. Zij heeft trombose.

Ik slik ook een bloedverdunner, niet voor trombose maar ik moest tien minuten de plek tegendruk geven.