[MWS] Oei ik gloei!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

[MWS] Oei ik gloei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 11:13

Maar echt serieus :+

Het zit zo: als ik alleen in mijn bed lig heb ik over het algemeen nergens last van. Lekker temperatuurtje, behagelijk dekentje. Dikke prima. Maar zodra ik ook maar iets lichaamscontact heb met mijn partner dan lijkt het wel alsof ik een opvlieger krijg :wow: (let wel: ik ben 31, iets te jong voor dergelijke kwalen). Kan dan echt geen deken meer verdragen en brand bijna helemaal op. :oo

Nou heb ik het zodra ik beweeg ook wel vrij snel warm hoor, maar vind dit in rustende status een ietwat overdreven reactie van mijn lichaam :+

Ik vraag me af of iemand dit ‘probleem’ herkent en of er iets aan te doen is. Ik vind het namelijk heerlijk om lekker tegen elkaar aan te kunnen kruipen maar zo is de lol er wel snel van af.

Gesigneerd

Een levende kachel

gerlindie

Re: [MWS] Oei ik gloei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:21

Je kan in elk geval tegen je partner zeggen dat je nog steeds in vuur en vlam staat voor hem/haar :+

Maar even serieus, ik heb geen tips voor je, hoop dat je een oplossing vindt :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:23

Heb hetzelfde, gooi de dekens van me af en baad lekker in het zweet <<) :+

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 11:24

gerlindie schreef:
Je kan in elk geval tegen je partner zeggen dat je nog steeds in vuur en vlam staat voor hem/haar :+

Maar even serieus, ik heb geen tips voor je, hoop dat je een oplossing vindt :j

Lol :+ letterlijk :D

Maar nu is het alleen uit te houden met een deken tussen ons in, maar dat vind ik dan helemaal niet gezellig :')

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 11:26

Azmay schreef:

Haha jij hebt het probleem dus gewoon omhelst :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:32

Herkenbaar. Toen ik nog samenwoonde met mijn ex had ik zelfs met de ramen open in de winter het zomerdekbed erop liggen. Nu in mijn uppie heb ik het zomer en winterdekbed erop.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:17

Hier ook herkenbaar.
Voorheen altijd koukleum in bed, maar sinds we samen sliepen, pff gewoon drijfnat in de nacht wakker worden.

Iedereen scheidt een bepaalde lichaamswarmte af dus op zich is het ook wel logisch.
Mijn man klaagt dan weer dat ik een kachel ben die in een halve minuut van 15 graden naar 40 plus stijg _O-
Als mijn man voor werk een nachtje elders is, merk ik gelijk dat ik kouwelijker ben.

Wat hier heeft geholpen is al het beddengoed vervangen door katoenen beddengoed.
En we hebben het synthetische dekbed eruit gegooid en een geheel katoenen dekbed ervoor in de plaats genomen.

Sinds dat dekbed de deur uit is het zweten echt stukken verbeterd.
Dus kijk of je daar nog ergens winst kan halen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:40

Evel_Knievel schreef:
Azmay schreef:

Haha jij hebt het probleem dus gewoon omhelst :')

Ja en het grootste issue is dat ik het koud kan hebben als ik me van hem weg draai en dan knuffelt hij me en dan voel ik me net alsof ik een sauna binnen ben gestapt. Hij knuffelt graag en we hebben maar een bedje van 1,40 dus we rakel elkaar toch regelmatig }>
In mijn eentje heb ik dan weer een extra deken en de elektrische deken nodig om niet te rillen :brr:

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 17:36

Azmay schreef:
In mijn eentje heb ik dan weer een extra deken en de elektrische deken nodig om niet te rillen :brr:

Dat is wel een heel extreem verschil! Daar heb ik dan gelukkig weer geen last van.

_CS_ schreef:
Hier ook herkenbaar.
Voorheen altijd koukleum in bed, maar sinds we samen sliepen, pff gewoon drijfnat in de nacht wakker worden.

Iedereen scheidt een bepaalde lichaamswarmte af dus op zich is het ook wel logisch.
Mijn man klaagt dan weer dat ik een kachel ben die in een halve minuut van 15 graden naar 40 plus stijg _O-
Als mijn man voor werk een nachtje elders is, merk ik gelijk dat ik kouwelijker ben.

Wat hier heeft geholpen is al het beddengoed vervangen door katoenen beddengoed.
En we hebben het synthetische dekbed eruit gegooid en een geheel katoenen dekbed ervoor in de plaats genomen.

Sinds dat dekbed de deur uit is het zweten echt stukken verbeterd.
Dus kijk of je daar nog ergens winst kan halen.

Ik zal eens even kijken waar ons beddengoed uit bestaat! Bedankt voor de tip.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:35

Je hebt van die toppers voor op je bed die voor extra luchtcirculatie zorgen.

Ik kan ook gruwelijk warm worden nachts.
Ansich heerlijk. Maar soms toch echt te warm

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:06

Dat van dat katoen herken ik wel, in de zin dat ik op de boot naar GB (synthetisch dekbed, begrijpelijk) ook vaak last heb van te warm tijdens de nacht terwijl dat thuis (katoen en dons) geen enkel probleem is.