Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chantalboes schreef:Hey lieve TS. Je hoeft helemaal niets, je hoeft niets te voelen. Misschien komt het later, misschien komt er niets, misschien voelt er zelfs een opluchting. Wees minder streng voor jezelf en laat de gevoelens komen als ze komen en als het niet komt is dat helemaal geen schaamte. Ik vind het wel erg dapper dat je erover praat, hopelijk kan je dit zelf ook doen met je man/kinderen.
bigone schreef:Moeilijk hoor, juist wat je aangeeft, het is toch je moeder. Heb je haar wel eens rechtstreeks gevraagd of ze van haar kinderen houd? Mocht je niet bang zijn voor het antwoord dan doen want heel misschien brengt het emoties bij haar boven waar je zo ontzettend naar verlangt, het houden van en een stukje goedkeuring van je moeder. Zij mag dan een slachtoffer van haar verleden zijn, jij en de andere gezinsleden zijn het slachtoffer van haar. Sterkte.
Jillz1 schreef:Ergens in mij is er namelijk wel een verlangen naar een liefdevolle, warme, „normale“ moeder maar de realisatie dat zij dat nooit zal worden is ook bij mij stevig doorgedrongen.
Zo dat heb je goed verwoord, eigenlijk is het ook zo bij mij.
fransje23 schreef:Het feit dat je dit topic maakt en er mee bezig bent geeft wel degelijk aan dat je wat voelt!
Bovendien is er geen gouden regel hoe je dingen moet ervaren. Iedereen doet het op zijn eigen manier!![]()
Je moeder is gewoon je moeder, met al haar bijzonderheden.
Zoals ik het lees is je moeder mogelijk nog harder voor zichzelf dan voor haar man en haar gezin.
Wat zal ze zichzelf, en jullie, daarmee eigenlijk tekort mee hebben gedaan. Zo zonde van het leven, maar het zal voor haar zal het leven vooral overleven zijn.