Hoofdpijnaanval en moeheid na eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Hoofdpijnaanval en moeheid na eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 00:06

Momenteel ben ik echt in alle staten. Al voor de 6e dag op rij heb ik na het avondeten hoofdpijn. Het voelt als een soort aanval die een kwartier na mijn avondeten begint. Overdag eet ik brood en heb ik nergens last van. Ik krijg dan hoofdpijn met een algehele vermoeidheid die vrij snel inkickt. Daarbij heb ik ook een zere buik. De vermoeidheid voerde de afgelopen dagen de boventoon, momenteel is dat weer de hoofdpijn die dwars door pijnstilling heen komt. De hoofdpijn zit ecjt aan de voorkant van mijn hoofd en trekt in mijn ogen. Die zijn dan niet pijnlijk maar heel zwaar, ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.
Daarnaast zwelt mijn buik vaak op tot een 5 maanden zwanger buik en doet ie ook zeer. Soms moet ik dan ook naar de wc.

Ik ben radeloos. Ik dued al bijna niet meer te eten. Ik heb deze aanvallen al heel lang, al jaren maar eerder had ik ze een paar keer per jaar. Afgelopen jaar begonnen al mijn klachten toe te nemen, waaronder deze hoofdpijn-en vermoeidheidaanvallen. Maar de laatste dagen is dit dus elke avond. Vanavond is het ergst qua hoofdpijn.
Ik eet verschillende dingen, maar eerder kon ik 2 dagen na elkaar hetzelfde eten en dan kreeg ik maar 1 keer zo'n aanval. Dus waar het nou aan ligt?
Ik ben radeloos want het ontregeld mijn hele leven. Dat doet de algemene vermoeidheid al, maar als ik zo'n aanval krijg kan ik helemaal niks meer.

Wie herkent dit? Ik kan wel weer naar de huisarts gaan, dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik heb al jaren klachten dus ik ben niet zo hoopvol.

Anoniem

Re: Hoofdpijnaanval en moeheid na eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:10

Ik heb dit ook vaak, bij mij werd het gegooid op migraine? Of het dat echt is weet ik niet want het is niet verder onderzocht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:12

Is het een optie om de warme maaltijd te verplaatsen naar de middag, moeite van het proberen waard. Of even echt licht verteerbaar voedsel tot je nemen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:20

Ik heb dit een aantal jaren geleden gehad. Vanuit het niets, heftige hoofdpijn, neiging tot flauwvallen enz. Alleen bij koud vloeibaar eten en heel weinig bleef het weg. Het heeft geresulteerd in ziekenhuisopname (ivm te heftige pijnen en veel te weinig kilocalorien binnen krijgen) en volledig vloeibaarvoor een tijdje en van daaruit minibeetjes ander voedsel erbij. Het was fruitsmoothies aangevuld met een halve eetlepel pindakaas onder begeleiding van de ziekenhuis dietiste.

Veel onderzoek gehad, verdacht op buik aneurysma enz. De echte oorzaak nooit gevonden. Vermoedelijk een overprikkelde maag zenuw of darm zenuw in de knel. Uiteindelijk 10 dagen opgenomen geweest en nog lang aan het opbouwen met eten. Letterlijk eten wat kan op elk moment. Hapje pindakaas, vloeibare voeding op fruitbasis, kwart plakje kipfilet broodbeleg, hapje jam, eetlepel rijst enz.

Ik zou morgen contact opnemen met je huisarts. En desnoods doorverwijzing vragen naar een internist oid

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 02:21

Ik heb het als ik snelle suikers eet en dan met name witte rijst of gewoon pasta. Gebruik ik de volkoren variant of linzen of kikkererwten pasta dan heb ik er geen last van. Wellicht de moeite waard om e proberen?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 05:32

Ik zou toch weer bij de huisarts aan de bel trekken. Mocht de huisarts niks kunnen vinden zou ik erop staan dat hij me of doorstuurt naar een collega huisarts of door stuurt naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Zeker als je zoveel pijn hebt , kan hij niet zeggen ik weet het niet en doe het er maar mee. Dit moet ergens vandaan komen en het is zijn taal dat dit onderzocht wordt. Sterkte

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:07

Earth schreef:
Momenteel ben ik echt in alle staten. Al voor de 6e dag op rij heb ik na het avondeten hoofdpijn. Het voelt als een soort aanval die een kwartier na mijn avondeten begint. Overdag eet ik brood en heb ik nergens last van. Ik krijg dan hoofdpijn met een algehele vermoeidheid die vrij snel inkickt. Daarbij heb ik ook een zere buik. De vermoeidheid voerde de afgelopen dagen de boventoon, momenteel is dat weer de hoofdpijn die dwars door pijnstilling heen komt. De hoofdpijn zit ecjt aan de voorkant van mijn hoofd en trekt in mijn ogen. Die zijn dan niet pijnlijk maar heel zwaar, ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.
Daarnaast zwelt mijn buik vaak op tot een 5 maanden zwanger buik en doet ie ook zeer. Soms moet ik dan ook naar de wc.

Ik ben radeloos. Ik dued al bijna niet meer te eten. Ik heb deze aanvallen al heel lang, al jaren maar eerder had ik ze een paar keer per jaar. Afgelopen jaar begonnen al mijn klachten toe te nemen, waaronder deze hoofdpijn-en vermoeidheidaanvallen. Maar de laatste dagen is dit dus elke avond. Vanavond is het ergst qua hoofdpijn.
Ik eet verschillende dingen, maar eerder kon ik 2 dagen na elkaar hetzelfde eten en dan kreeg ik maar 1 keer zo'n aanval. Dus waar het nou aan ligt?
Ik ben radeloos want het ontregeld mijn hele leven. Dat doet de algemene vermoeidheid al, maar als ik zo'n aanval krijg kan ik helemaal niks meer.

Wie herkent dit? Ik kan wel weer naar de huisarts gaan, dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik heb al jaren klachten dus ik ben niet zo hoopvol.

Hoe warm is je avond eten? het kan helpen om dit niet te warm te eten. En hoe groot is de portie? Hoe zit je in je cyclus?

Weleens aan POTS/ dysautonomie gedacht? helaas veelal onbekend bij de meeste artsen...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:22

idylle schreef:
Ik zou toch weer bij de huisarts aan de bel trekken. Mocht de huisarts niks kunnen vinden zou ik erop staan dat hij me of doorstuurt naar een collega huisarts of door stuurt naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Zeker als je zoveel pijn hebt , kan hij niet zeggen ik weet het niet en doe het er maar mee. Dit moet ergens vandaan komen en het is zijn taal dat dit onderzocht wordt. Sterkte

Dit inderdaad. Laat je niet afschepen hoor ts!
Een verwijzing naar een internist en/of een neuroloog. Niet weg laten sturen voor je geholpen wordt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:02

Denk dat het handig is voor je afspraak bij huisarts maakt je een eet / hoofdpijn boekje maakt . 1,5-2 weken
Grote kans namelijk dat huisarts dat gaat vragen . Dus echt letterlijk alles noteren wat je gegeten hebt die dag . En wel of geen hoofdpijn op welke tijd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:08

En even een andere boeg, wat ik al eens eerder gezegd heb. Wat als het nu niks.met eten te maken heeft maar met overbelasting? Ik heb al jaren elke dag van die hoofdpijn aanvallen. Elke keer rond dezelfde tijd in het begin. Bij mij was het dus overbelasting, terwijl ik eerst natuurlijk 100 dingen probeerde uit te sluiten. Eten, drinken, ogen en noem maar op. Ja, ik heb ze nog steeds omdat ik veel te lang doorgegaan ben en daarna op een goede dag alles probeerde in te halen wat op slechte dagen niet ging.

Dat voor de hoofdpijn. Die buik, was dat hiervoor ook altijd tegelijk met die hoofdpijn of is dat nu pas? Want die 2 zouden los kunnen staan van elkaar.

Iig naar de huisarts zo snel mogelijk.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:13

Er worden goede tips gegeven en inderdaad ook om te kijken naar oorzaken buiten de voeding om. Het dagboek bijhouden waar je je dagelijkse bezigheden, voeding en specifieke tijdstippen kort in opschrijft is erg belangrijk. Soms komt daar een patroon of aanwijzing uit die de huisarts/het ziekenhuis kan helpen de oorzaak te vinden. Veel sterkte!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 15:06

Ik heb nog steeds heel veel last, de hoofdpijn is echt weer zo heftig, dat bijna alles teveel is. Ik heb deze nacht 14,5 uur geslapen en nog steeds dus die hoofdpijn en doodmoe. Morgen de huisarts bellen. Ik had ook 38,2 graden koorts vanmorgen. Migraine wil ik het niet op gooien want ik kan wel tegen licht bijv. De rest reageer ik later even op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:07

Waarom niet nu de huisarts bellen maar pas morgen? Telefonisch consult of beeldbellen kunnen vaak ook wel

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 15:07

karuna schreef:
Waarom niet nu de huisarts bellen maar pas morgen? Telefonisch consult of beeldbellen kunnen vaak ook wel

Ik kan enkel een afpsraak maken tussen 8 en half 11 :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:10

Wie weet is er plek voor telefonisch overleg. Bellen kost je hooguit wat tijd. Of de assistent vindt het spoed genoeg om je er tussen te zetten :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:06

Earth schreef:
karuna schreef:

Ik kan enkel een afpsraak maken tussen 8 en half 11 :P

Toch zou ik nu bellen dat je het niet trekt om tot morgen te wachten. Een arts heeft volgens mij altijd spoed plekjes vrij.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:13

Ben je gecontroleerd op coeliakie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:32

Je zou kunnen proberen dierlijke producten, gluten en suikers even weg te laten.
Je hebt heerlijke vers maaltijd pakketten bij de ah. Vers en boordevol groenten. Gebruik quinoa ipv rijst en zoete aardappel ipv aardappel. Pasta heb je ook alternatieven voor; zoete aardappel of linzen pasta.
Eet je ook een toetje nog na t eten zoals vla of yoghurt (melk) oid? Dat ook even laten staan.
Het heeft mij geholpen van allerlei kwaaltjes af te komen. Je kan ergens ineens intolerant voor raken.
En als je het niet vertrouwd naar de ha natuurlijk.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:23

Earth ik vind het nog steeds klinken alsof je histamine emmer overloopt, hebben we het al eerder over gehad. Ik zou sowieso proberen even een paar dagen even goed histaminearm te eten en dan niet alleen in de avond maar de hele dag. Mogelijk kan dit je lijf weer kalmeren.