Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:06

Poeh dat is een portie doodgaan op dat circuit ja. Knap gedaan.

Vanmorgen een halve trailmarathon gelopen met mijn vriend. Tempo niet te hoog en twee pauzes tussendoor. We hadden het allebei wat zwaar vandaag. Voor mij niet gek, na de interval van gisteren en de vierde dag op rij hardlopen.
Morgen rust, want ik heb een werkdag van 7.30 tot 21.00 ongeveer. Pff word er niet heel blij van, maar ja.

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:25

Lekker SV! Ik had 3 dagen niet gelopen, gebeurt zelden en ik was vanochtend ook best stijf na vergelijkbare werkdagen maandag en dinsdag. Word je inderdaad niet blij van :n

Maar wel genoten van het mooie weer en omgeving.

Pittig IMAY!

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:53

BeFunny schreef:
Nou Imay, ik heb zondag 14km gelopen en startte om 09:00 uur dus maar had 2,5 liter water mee en dat was wel nodig ook. En deels in bos ook wel veel open stukken vooral tabaksplantage Willem 3. Maar het was echt bloedverziekend heet. Dus ik kan me heel erg voorstellen dat het om 13 uur zeker op het circuit echt geen doen was dus ik vind je al een topper.


Ik heb bijna 3 liter water gedronken tijdens en net na de race en ik kwam 1½ kilo lichter thuis dan dat ik was voor het ontbijt...

Puera

Berichten: 8107
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:52

Imay, jij bikkel! Respect! _/-\o_

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:51

Pff IMAY! Echt respect hoor! _/-\o_
Doe je wel een beetje voorzichtig met je lijf? Mijn vriend heeft vorig jaar zo’n jaar gehad en was op een bepaald moment echt overtraind..

Kan me voorstellen dat het pittig was vandaag SV! Sterkte met je werkdag morgen.

Hopelijk is je rug snel weer losser ontherun. Rugklachten zijn niet fijn.. understatement..

Buikkrampen komen dus helaas meer voor lees ik.. ik kon het gisteren niet plaatsen. Het kwam ook echt ineens opzetten..

Puera

Berichten: 8107
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:08

Balen van je rugpijn, ontherun. :\

Krampen heb ik tijdens het lopen vrij weinig. Wel eens dat ik aan het einde buikpijn krijg als ik een broek met een hoge taille aan heb. Die drukt dan net verkeerd op m’n buik.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:07

Ik heb het één keer gehad en heb toen uiteindelijk ook echt in de bosjes zitten scheiten. Kon het echt niet langer houden. Daarna goddank ging het wel weer maar ik was door die krampen zelfs misselijk.

Puera

Berichten: 8107
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:11

Ik ken het gevoel, da’s niet fijn. %)

ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:52

Hier helaas ook vorige week last gehad van buik krampen, en had van te voren niks gegeten, dus aan te veel eten lag het niet, denk zelf combinatie van vroeg opstaan en warmte.

SV, jeemig wat een lange dag zeg.
Knap dat jullie er weer een hvm hebben opzitten!

Be funny, een fun loopje met ijsje is ook niet verkeerd met dit weer.

Imay, jee dat klinkt als een pittige wedstrijd zeg, snap goed dat je het zwaar had zo midden op de dag.
Kan je er niet een afzeggen, als het je een beetje te veel word? Of doe je samen met een team?
Ik zelf moet nu met deze temperaturen niet aan wedstrijden denken, ik slof liever in de ochtend door de bossen!

Ninus, mooi dat je weer lekker gelopen hebt na je lange dagen!

Hier gister ook een lange dag.
Was om 5 uur al op pad gegaan voor rustig duurloopje, daarna werken van 7 tot 17, na het eten en paarden verzorgen het hooi binnen gehaald, er zijn 16 grote baalen van ons land gekomen, wel blij mij!
Was wel echt mega gaar in de avond.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:11

Dat was idd een lange dag gister Ieris, ben blij dat ik niet meer van die dagen heb, werk nog maar parttime en heb geen paarden.

Ik heb ook weer een loopje gedaan. Door de polder en lekker al mijn trailrugzak mee genomen. Echt nodig water nu.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rondetijden, lekker rustig aan gedaan en dan toch zone 4 :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 15-06-23 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Berichten: 8107
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:26

Je was er vroeg bij, BeFunny, heerlijk!

Mooie oogst, Ieris! Weer klaar voor de winter?

Ik werk 38 uur, zou wel wat minder willen werken maar dat past financieel niet echt. Dure hobby, paarden aan huis. := Maar we hebben echt een hele fijne plek dus het is het waard.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:29

Eigenlijk al te laat want toen ik begon was het al 18graden en vol zon. Maarja beter dan 25 wat het zo is :=

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:56

Hier ook meer last van mn buik/darmen. Ik gooi het op de warmte.
Lekker rondje BeFunny!
Ik ben net ook 5.5km geweest maar ook al goed warm %)
Nu wel weer lekker afgekoeld na een waterijsje binnen in de airco.

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:50

Dat is een mooie voorraad Ieris! Fijn.

En lekker bezig vroege vogels, jaloers, want het was heerlijk. En leuke foto's BF! Blijft leuk om zo mee te genieten!

Succes met de lange dagen! Ik werk denk gemiddeld zo'n 50 uur :+ en soms wel meer, maar ik houd het voor mijn eigen gemoed niet zo strikt bij. Maar dat is een keuze. Verder de paarden aan huis en man en hond. Heb wel veel vrije dagen, dus het klinkt erger dan het is. Ik heb bijvoorbeeld de hele maand augustus vrij en de meeste schoolvakanties heb ik ook (deels) vrij. En we hebben geen kinderen, dat scheelt vermoed ik wel een slok op een borrel.

We hebben voor dit weekend een leuke 30km route uitgezet en we eindigen op het terras :))
Morgen nog even een kort rondje, het is nu in het noorden niet zo warm, wel zo prettig.

Puera

Berichten: 8107
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:53

Da’s een mooie route, eindigen op een terras. :)) Zijn jullie ook weer voor een marathon aan het trainen?

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:52

Heerlijk. Ik ben vandaag ook geëindigd op een terras (en mijn boek), maar wel al na 7km :+

Ik trek lopen in deze temperaturen wat minder, maar ik ben in ieder geval lekker bezig. Ik probeer wel echt te lopen in de schaduw, ik ben vandaag naar het Mastbos gereden.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:05

Eindigen op een terras is altijd een goed idee :j

Lopen in het bos scheelt echt wel veel ten opzichte van asfalt..

Denk dat de buikkrampen toch gerelateerd zijn aan de warmte als ik dat hier zo lees.. anders wel heel toevallig dat ineens zoveel lopers er last van hebben.

Fijn dat je weer lekker bezig bent Goof!

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:06

Ik ga vandaag mijn koelvestje testen. Ben echt benieuwd!
Gisteravond heb ik 'm al een keer natgemaakt (dat moet om 'm te activeren) en hij voelde inderdaad flink koud aan, kouder dan je verwacht op basis van de watertemperatuur.

Imay, houd jij je ochtend- of rustpols bij? Daar kan je vaak aan zien of je lichaam de trainingen trekt.

Puera

Berichten: 8107
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:54

Ik ga om 17:00 een rondje van 8 á 9 km. Er staat een aangenaam briesje hier.

Ben benieuwd hoe het koelvest voldoet, Tiggs.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:05

Hier stond dat briesje gister en toen voelde het ook niet plakkerig aan. Vandaag hier geen wind of Iig weinig en voelt benauwd terwijl de temperatuur lager is dan van de week. Voelt het net zo aan bah. Ik zat in de tuin onder de parasol te lezen maar ben van ellende naar binnen gegaan en de hondjes ook en die liggen het liefste buiten.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:59

Hier ook een briesje en ik woon best dicht bij jou in de buurt BeFunny.
(ergens langs het traject van het R-net sprintertje ;) )

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:02

Hier begint het briesje nu te komen maar het is nog niet veel.
Zweet breekt gewoon uit zodra ik wat doe en dat heb ik nog niet aan de hand gehad. Tot nu toe. Maar ik zit wel weer in de tuin de zon is minder en met dat lichte briesje is het veel aangenamer idd.

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:14

Puera schreef:
Da’s een mooie route, eindigen op een terras. :)) Zijn jullie ook weer voor een marathon aan het trainen?


15 juli Leeuwarden! Ben benieuwd, weer heel anders dan we gewend zijn qua langere afstanden en voor ons weinig tijd tussen de vorige en deze :=

Puera

Berichten: 8107
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:51

Oh ja, die natuurlijk! Ben benieuwd wat het dan voor weer is.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:21

Ik loop 15 juli een trail van 24km in de Zuid Kennemerlandse duinen en strand. Ben nu vooral aan het hopen dat het niet zo blaf heet is :Y) :') :=

Vanochtend hier in het Moezelgebied op de racefiets gestapt, in plaats van aan het hardlopen geweest. Zal jullie heel veel fietsfoto's besparen, maar even deze dan <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding