Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:47

Wat een aantallen hebben jullie gelopen zeg!

Gave schoenen SV; vind zo jammer dat ze nooit van die hippe kleurtjes hebben in mijn maat. Heb ooit eens knalgroene gehad, maar helaas is het nu altijd zwart of blauw.

Super knap ook van jou Sherivey dat je zo snel gegroeid bent naar die marathon. Dat is mijn doel voor volgend jaar.

Jij kan ook trots zijn Ninus, in 9 maanden naar een marathon. *\o/*

Die halve marathon vlieg jij straks door Ieris, jij bent zo lekker bezig! Ik ben bang dat ik je pas op de finish weer terug zie met die tijden en afstanden dat jij nu loopt!


Ik ben de spullen aan het pakken voor winterberg, maar heb beperkt ruimte dus twijfel wat ik aan hardloopkleding mee wil nemen. Hond gaat namelijk ook mee dus dat is altijd lastiger met inpakken. Dan moet ik echt opletten qua ruimte. De zak van sinterklaas moet namelijk ook nog meer voor de kinderen. Ik grapte al naar mijn vriend dat er dan maar ene hardloopbroek als pakketje in moest. We vieren het alleen pas zondagmiddag dus dan kan ik voor die tijd niet lopen.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:19

Sherivey, grappige titel in ieder geval!
Ben benieuwd hoe het gaat.

SV bedankt voor de tip! Ik heb het nu ook gevonden.
Ja was goed te doen met de korte broek vandaag, heerlijk december weer!
Afbeelding

Suusje, heel veel plezier in Winterberg!
Ja dat zal vast lastig zijn om alles in de auto te krijgen, wel een goed idee van hardloopkleding uit de zak van sinterklaas, leuk!
Je gaat daar vast mooie wandelingen maken, fijn dat de hond ook mee mag.
Vind het wel super leuk dat je je ook ingeschreven hebt voor de halve marathon, en als ik eerder ben ga ik zeker op je wachten, maar we zien het wel, kan nog veel gebeuren tot die tijd!

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:17

Leuk Winterberg! Succes nog met inpakken, anders stiekem bij iemand anders je hardloopoutfit in de tas proppen :P

Sherivey
Berichten: 8740
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 22:59

Suusje, veel plezier in Winterberg! :D

Ik kreeg vanavond een email met het bericht dat ik in Berlijn mag lopen. :):)
Had me voor loting ingeschreven, maar wel met het idee van 'de kans is vrij klein'.
Super tof!
En nog een reden om met beleid naar Rotterdam toe te trainen en heel proberen te blijven.

Ninus
Berichten: 1736
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 10:01

Mooie foto Sherivey! En Berlijn klinkt als een bijzondere uitdaging!

Flitsende schoenen SV! De mijne komen vandaag zag ik net :))

Veel plezier Suusje! Ik zie ook een kans op het gebied van hardloopcadeaus :D

Je hebt echt een badass moeder Ieris! De marathon in 3 uur en 1 minuut, geweldige prestatie, misschien moet ik dat boek ook maar gaan lezen :))

Ik had vanochtend een beetje haast, er is tijdelijk weinig ondersteuning op mijn werk, dus mijn agendabeheer is wat in de war waardoor ik eerder een overleg had dan ik normaal gesproken prettig vind op vrijdag :+ dus ik heb 10km in 54:30 gelopen :D

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 13:30

Hahaha. Goede reden voor een snelle 10km @Ninus :').

Hier net even een rondje gelopen met mijn zoon in de kar. Mijn man is vandaag de hele dag van huis, dus dan maar eventjes op deze manier wat kilometers maken :D

Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:15

Je kunt nog best tempo maken met die kar zeg!

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:28

Supervixen schreef:
Je kunt nog best tempo maken met die kar zeg!

Jazeker. Is goed te doen hoor. Die wagen is best goed gestroomlijnd en loopt goed soepel. Als je daarbij goede paden kiest dan kun je best leuk lopen :D

Ninus
Berichten: 1736
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:56

Stoere foto MuSli! Je past ook de SV-fototechniek toe zo te zien :D Inderdaad lekker tempo!

Mijn warme broek is helaas niet op tijd, ligt in Engeland en mijn zusje is al hier. Komt in februari wel, we gaan dan een weekje naar New York en daar is het vast koud :))
De nieuwe schoenen zijn er wel, dat blijft ook altijd een leuk cadeau *\o/*

Vandaag een dagje loopvrij, ben bezig met een route voor morgen, een deel van de route die we met Puera hebben gelopen. Voor dinsdag lijkt de wind wat af te nemen en de temperatuur loopt iets op, niet veel, maar toch!

Trail-ze vandaag Sherivey (of is het morgen? := )

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:00

Sherivey, wow supergaaf, je bent ingeloot voor Berlijn, hoe tof is dat!!!
Dan ga je de gouden paarden in het echt zien, leuk!
Wanneer is die marathon eigenlijk?

Ninus, mooie snelle 10km gelopen! Goed bezig, fijn dat je het zo met je werk kan combineren!
Ik kreeg laatst van mijn moeder een stapel hardloop boeken, uit de oude doos.
Van Grete Waitz, en Jan Knippenberg etc, echt heel leuk om uit die tijd te lezen.

Musli, mooi rondje, mooie foto ook!
Ja gaat goed met je zoontje, hoe oud is hij?
Heb je nu een 4 of 3 wieler? Ik had vroeger een 3 wieler, met sportwielen, echt super wendbaar, heb er heel veel mee door de bossen gewandeld.

Gister avond ben ik met Ollie mijn zoontje, en zijn vriendje Noah, naar Arnhem geweest, er was in een kidsrun van 2,5 km in het openluchtmuseum.
Rondje Nederland heet het, echt heel mooi gedaan.
Goed georganiseerd, en prachtig verlicht!
Ik was nog nooit in dat museum geweest, maar ga er zeker eens naar terug overdag.
Het was echt ijskoud, een snijdende wind, maar de jongens waren enthousiast, en hebben super gelopen.
Na afloop helemaal trots op hun medaille!
Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:47

Goed gedaan van je kids!
Je moet er zeker eens heen gaan met mooi weer, ik ben er meerdere keren geweest. Ook met mijn klas.
Ze hebben echt zulke leuke activiteiten voor kinderen. Met de tram het park door is ook zo tof en de mensen die er werken kunnen zoveel uitleggen over vroeger.
In de winter is er altijd een ijsbaan, dat is ook knus. Weet niet of ze dat dit jaar ook hebben ivm energiebesparing en dergelijke.

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:44

@ieris, mijn zoontje is bijna 3. Ik heb een Thule Chariot Lite fietskar, die je ook als wandelwagen of hardloopkar kunt gebruiken. Ik had een hardloopwiel ervoor, maar dat vond ik echt niet fijn lopen. Dus ik gebruik nu de wandelwagen setup, dat werkt echt 100x fijner :j

Wat leuk dat je zoon en vriendje gisteren hebben gelopen daar. 2,5km is al best een eind voor die kleintjes. Ziet er heel mooi verlicht uit op de achtergrond van je foto's :D

Sherivey
Berichten: 8740
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 15:13

Ninus, ah balen van je broek :=
Mijn trail is morgen :)


Ieris, leuk dat je kinderen meegedaan hebben :D
Trots mogen ze zeker zijn :j

Berlijn is op 24 september. Eerst Rotterdam overleven :))

Ninus
Berichten: 1736
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:56

Ieris wat leuk zo met de kinderen!

Sherivey veel plezier (en als je al terug bent dan is het met terugwerkende kracht :D ) :))

Hier waren mijn zusje en ik vandaag lui en hebben ons door mijn man af laten zetten 10km verderop zodat we langs de mooie route en wind mee terug konden lopen :D Was gezellig en lekker rustig aan gedaan. Precies goed zo op de zondag!

Puera

Berichten: 8115
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:01

Succes Sherivey! Hoe is het gegaan?
Wat een prachtige foto postte je van de week.

Wat leuk, die loop in Arnhem, Ieris. Wat sfeervol met al die lichtjes!

Balen dat je broek er nog niet is, Ninus. De postbezorgers hebben het ook loeidruk.
Hopelijk voldoen je nieuwe schoenen wat.
Haha, slim gedaan! :))

Lekker rondje met de kleine man, Musli. Mooi tempo zeg!

Veel plezier in Winterberg, Suusje!

Ah, zo kun je dus de jaartotalen zien in Garmin. Ik kon alleen die van de afgelopen 12 maanden zien. Ik zit gewoon al boven de 1.000 km dit jaar. :D Vorig jaar zat ik over het hele jaar op nog geen 900 km.

Ik heb zo’n leuk weekend. Vrijdag nieuwe eetkamerstoelen gekregen. Gisteren naar een loodsverkoop en restpartijenverkoop geweest. Was leuk sneupen maar viel wel een beetje tegen. #verwend :o
Gisteravond sinterklaas gevierd met mijn familie, was leuk.
Vanochtend wat uitgeslapen, lekker ontbeten met afbakbroodjes (vaste prik zondags), een monchoutaart gemaakt die we later vanmiddag lekker op gaan eten met z’n allen.
Nu eerst een rondje lopen, even de kou trotseren.

Sherivey
Berichten: 8740
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 15:23

Klinkt als een prima zondag Puera :j

Mijn loopje was heerlijk!
Had wel voldoende laagjes aan gedaan. Uiteindelijk alleen de bandana af gedaan omdat het warm werd.

Laatste paar km was door enkeldiepe modder :+
En ik kwam er na zo'n 3 km achter dat mn horloge niet aan het tracken was. Dus geen idee hoe lang ik er precies over gedaan heb, maakt ook niet uit :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Berichten: 8115
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:40

Geweldige foto’s! Goed te doen qua temperatuur dus?

Sherivey
Berichten: 8740
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 16:01

Puera schreef:
Geweldige foto’s! Goed te doen qua temperatuur dus?

Tijdens het lopen wel. Ervoor was wel koud :=

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:48

Leuke foto's @Sherivey. Ik baal dan altijd wel hoor als ik vergeten ben mijn horloge aan te zetten, of als ik denk dat ik hem aangezet heb en hij registreert om wat voor reden dan ook niet... :x

Ik was net ook even een rondje om. Geen hele inspirerende route, gewoon een beetje door het park hier. Dubbel rondje en dan weer naar huis, maar was wel even lekker frisse neus halen. Een hele frisse neus wel :P had een lange tight (redelijk dikke Nike Epic Trail) en een winterlongsleeve (eigenlijk zo'n skipully). Handschoenen aan en een hoofdband. Handschoenen gingen onderweg uit, verder was het tegen het einde van de 10KM echt wel goed warm :Y)

Sherivey
Berichten: 8740
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 18:33

Toen ik erachter kwam dat ie niet registreerde, baalde ik wel even flink ja. Maar ik heb de kilometers gewoon gelopen en het was een trainingsloop, geen poging tot PR oid. Dus de kilometers in de benen ipv in mijn horloge vind ik wel prima :)

Zou er wel chagrijnig van zijn als het me op bvb een wedstrijd gebeurt. :o

BeFunny

Berichten: 10769
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:48

Wat een heerlijke foto's van iedereen <3 en mooie afstanden van het afgelopen jaar.

Ik ben als beginner echt een stuk trager. Maar toch ook lekker weer 10km gelopen. Ondanks de wind vond ik het erg lekker. Ik had het iets te warm. Voor het eerst een jasje over mijn lange shirt gedaan. Zonder had het denk te koud geweest. Maargoed we zijn lekker weer geweest.


Afbeelding

Ninus
Berichten: 1736
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:53

Leuk even sneupen Puera :))

Goed gedaan Sherivey. Balen van je horloge. Ik heb mijn man tijdens marathon erg uitgelachen toen ik er achter kwam dat hij 2 horloges om had :') maar één van de twee stopte er mooi mee halverwege, dus was een goede inschatting. Mooie foto's!

Lekker Musli en BeFunny!

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 19:45

Sherivey schreef:
Toen ik erachter kwam dat ie niet registreerde, baalde ik wel even flink ja. Maar ik heb de kilometers gewoon gelopen en het was een trainingsloop, geen poging tot PR oid. Dus de kilometers in de benen ipv in mijn horloge vind ik wel prima :)

Zou er wel chagrijnig van zijn als het me op bvb een wedstrijd gebeurt. :o

Ik heb wel eens gehad dat ik op een "wedstrijd" geen hartslagband mee had (en toen nog geen ingebouwde hartslagmeter) en toen ik moest starten kon hij ook geen GPS vinden. Toen had ik er wel even flink de balen in hoor :x uit frustratie liep ik wel lekker door :')

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:34

Goed gelopen allemaal!

Mooie foto's Sherivey. Lekker balen dat het mis ging met je horloge.

Hier vanmorgen een kort rondje van ruim 6km met mijn vriend. We gingen daarna naar Monster Jam in het Gelre Dome met mijn neefje van 8, dus we waren de rest van de ochtend/middag onder de pannen. Hij heeft erg genoten en wij vonden het ook leuk.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:02

Gaaf Sherivey dat je in Berlijn mag gaan lopen!

Musli zo leuk met de kar en je kleine man op pad. Gezellig en snel! En vandaag nog een hele frisse neus :D

Ieris leuk dat rondje Nederland! Ik zag hem ook voorbij komen op Facebook. Best een afstand nog voor de kinderen 2,5km maar wel heel leuk in het museum. Het is echt leuk om overdag nog een keer heen te gaan!

Verstandig Ninus om vandaag lekker met de wind in de rug te lopen :brr:

Puera dat klinkt ook als een heerlijk weekend! Lopen kan beter voor dan na de monchoutaart :))

Mooi Sherivey dat je lekker hebt kunnen trailen! Jammer dat je horloge niet helemaal mee deed, daar zou ik ook van balen.

BeFunny mooie afstand hoor! En een prima tempo. Je woont zo te zien bij mijn schoonzus in de buurt, wij reden nog langs daar over de n11 richting mijn schoonouders vandaag ;)

Sv leuk met je neefje op pad. En ook nog gelopen, klinkt als een goede weekenddag :)

Hier gisteren en vandaag allebei ongeveer 5km kunnen lopen. Gisteren aan het eind van de dag na het vieren van de verjaardagen van mijn zus, zwager en vader. En vanmorgen voor de verjaardag van mijn schoonmoeder. Voor de taart (vandaag) was een groter succes dan nà de taart gistermiddag :+ Al met al is het weekend weer veel te snel voorbij gevlogen!