Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9567
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:51

Dat is alleen maar extra leuk :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:32

Hier ook een lang loopje gedaan. Begon moeizaam, wat niet raar is als ik naar mijn weekend kijk haha :+ :D
Maar uiteindelijk liep ik heel lekker en tijd viel me prima mee.

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 17:36

Mooie rondjes komen er voorbij :D

Ik heb vandaag niet hardgelopen. Wel gewandeld in de Loonse en Drunense duinen :)

gaucho

Berichten: 9567
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:45

Voor degenen die compressie sokken overwegen: ik heb net een 2e paar aangeschaft, Black Friday bij Stox, nu 19,- en geen verzendkosten.

Mama3
Berichten: 1813
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:26

gaucho schreef:
Voor degenen die compressie sokken overwegen: ik heb net een 2e paar aangeschaft, Black Friday bij Stox, nu 19,- en geen verzendkosten.


Dank! Zojuist een paar besteld van de kleur die bij mij het beste zit en bijna versleten is. Hopelijk zit dit paar hetzelfde als het paar dat ik al heb.

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:53

gaucho schreef:
Voor degenen die compressie sokken overwegen: ik heb net een 2e paar aangeschaft, Black Friday bij Stox, nu 19,- en geen verzendkosten.


Oeh thanks!
Ik heb de zwart met paarse besteld, die had ik nog niet.

gaucho

Berichten: 9567
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:18

Daar heb ik een 2e paar van besteld :D

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:32

Mooie rondjes komen er weer voorbij, en weer prachtige foto’s. Het is weer een goed loopweekend. +:)+

Beterschap Chita! Hopelijk knappen jullie snel op.

Debbie inmiddels wat opgeknapt?

Wat een gaaf doel, Imay!

Zijn er nog meer leuke hardloopaanbiedingen? Ik zag dat Stronger ook korting heeft.

gaucho

Berichten: 9567
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:38

All4running 15% korting, nog niet heel spectaculair.

lovemaylo

Berichten: 1804
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:20

Hoi,
Mag ik mij hier ook melden? Fanatiek hardloper met nu een marathon doel :D

Vanochtend heerlijk in het bos gelopen Afbeelding

Goeie tip die van stox, daar ga ik ook even naar kijken :o

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:31

Welkom! Wanneer wil je de marathon lopen?

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:48

Welkom, leuk dat je een marathon wilt lopen! Inderdaad, welke?

Ik heb nog spierpijn in mijn bovenbenen, maar mag niet klagen na gisteren.
Denk dat ik in januari weer een trailmarathon of ultra ga doen.
In maart staat er sowieso een ultra trail gepland.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:56

Ik sluit graag aan bij het topic.
Helaas door blessures wat minder aan het lopen dan vorig jaar , toen liep ik zo'n 3x per week ongeveer 6a7 km.
Nu ben ik blij als ik 1x in de week kan lopen. Sinds vorige week een loopband in huis, geen excuus meer van slecht weer of kinderen die in bed liggen en een man die weg is.
Probeer weer op te bouwen naar 2x per week.
Vrijdag ga ik naar Dodewaard voor een advies mbt schoenen. Met mijn nieuwe Nimbus heb ik geen plezier... krijg iedere keer tintelende voeten na 2km :(

Leuk om wat mensen hier te horen! Ik hoop dat ik wat tips en motivatie hier vandaan kan halen

lovemaylo

Berichten: 1804
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:11

Ik wil graag de marathon van Sneek lopen in juni. Hopelijk gaat het allemaal weer door dan!

@Supervixen heb je al eentje in gedachten die je wil gaan doen?

@CarpeDiem zou het kunnen dat je de schoenen te strak vetert? Of dat ze te smal of te klein zijn? Dat kan allemaal zorgen voor tintelende en slapende voeten.
(Ik werk in een hardloopzaak ;) )

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:29

gaucho schreef:
All4running 15% korting, nog niet heel spectaculair.

Heb je een code daarvan? O:)

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 22:36

Welkom lovemaylo en Carpediem :wave:

Die Stox aanbieding is interessant.
Wil die wel gaan bestellen. Maar dan de mannenvariant, want die hebben mijn schoenmaat (40) en mijn kuitmaat (33). Want helaas zijn dw vrouwensokken allemaal gemaakt voor kleine voeten bij smalle kuiten

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:43

Oeh wat een dunne kuiten heb jij!
Ik heb schoenmaat 40/41 en kuitmaat 40. De 2W zitten goed bij mij.

Lovemaylo, die in januari loop ik dan gewoon zelf als training.
De ultra in maart is de Leersumse veld ultra.
Afstanden vanaf ongeveer 15km loop ik eigenlijk alleen maar in het bos en over de hei.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:45

Dilan93 schreef:
Welkom lovemaylo en Carpediem :wave:

Die Stox aanbieding is interessant.
Wil die wel gaan bestellen. Maar dan de mannenvariant, want die hebben mijn schoenmaat (40) en mijn kuitmaat (33). Want helaas zijn dw vrouwensokken allemaal gemaakt voor kleine voeten bij smalle kuiten


De grootste vrouwenmaat! Die past mij met dezelfde maten ook :D Ik heb het tegenovergestelde van smalle kuiten helaas, en ook maat 40.

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 22:49

Ik heb idd vrij smalle kuiten :o

Heb nu de W2, zit bij mn voet prima, maar bij de kuiten had ie echt niet losser gemoeten

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:54

@IMAY1990: Je lichaam 'onthoudt' het hardlopen, dus eenmaal een keer opgebouwd, dat verlies je nooit helemaal en is opstarten na een tijdje niet hardlopen, sneller dan wanneer je bij 0 moet beginnen. Toch lekker om dat te ervaren. :D

@Lisitano: slappe enkelbanden? Kan als tip meegeven om dat af en toe wat bermpjes mee te pakken voor de enkelstabilisatie en die ook te versterken. Hoewel ik zie dat je ook in het bos loopt, dus je pakt waarschijnlijk al wat onregelmatige ondergronden. Mooie foto!

BB80 schreef:
Wauw, mooi uitzicht hierboven en wat gaat iedereen goed met opbouwen van hun rondjes! Echt zo leuk om te lezen hier.
Vanmorgen moest ik lachen toen ik mijn mailbox opende, iemand interesse?

[ [url=m/SswYJN.jpg]Afbeelding[/url] ]

@BB80: Ik heb die linkerlooplegging. :x := Ooit gekocht voor een Santarun. :o

@Dilan: Ik vind dit nog niet eens zo'n slecht tempo, maar ligt er ook aan wat jouw comfortabele tempo is normaal. Wel lekkere afstand ook! 16 km. :D Die heb je mooi weer binnen.

@Gaucho: jouw foto's had ik al gezien, maar lekker joh! Heerlijk trailen in de natuur. Mooie plaatjes!

@Puera: Mooi rondje gelopen toch nog met een groepje! En wat een prachtig tempo!

@SV: :wow: :oo 50... Respect! En wat een prachtige plaatjes!

@Lien: ook mooi rondje en eindigen in donker en guur weer vind ik altijd een soort heerlijk afzien waardoor je je extra voldaan voelt. Tenminste... zo werkt dat bij mij.

@Debbie: met griep, koorts, verkouden is hardlopen een no go. Veel te link en je schiet er niks mee op.

@IMAY1990: Wat betreft schema's, er zijn natuurlijk wel meer schema's te vinden om van 5 naar 10 te trainen. Schema's maken wil ik zelf nog leren. Ik hoop in de toekomst daar dus zelf mensen bij te kunnen helpen. Maar wat Gaucho schrijft is ook een goede leidraad: 1x per week een interval, 1x per week een duurloop en loop dan circa 10% verder dan de week er voor (dus na 5 km ga je 5,5 lopen, maar na 8 km, kun je de week erop wel 9 km doen). En een sneller en korter stukje. Probeer bijvoorbeeld dan bijvoorbeeld een snelle 3 km en dan 15-30 seconden per km sneller dan je duurloop te lopen. Eerst wel goed inlopen en daarna uitlopen. Een triathlon is wel een gaaf doel trouwens!

@Chita: sterkte... klinkt niet leuk.

@Musli: Ziet er uit als een gaaf rondje! Lekker gelopen dus en mooie plaatjes! Wel 'gekkegetal' :+ (11,11)

@Poes: Je hebt een gitaar gelopen! (ik heb een tik met vormpjes lopen en ook zien bij anderen :o )

@Lovemaylo: mooi rondje! Welke marathon is het doel? Al eerder een marathon gelopen? Ik lees nu verder en zie Sneek. Wanneer is die?

@CarpeDiem: klinkt alsof je schoenen niet goed zijn. Inderdaad beter om even advies te vragen.

Zo. En weer bij.

Mijn verhaal van het weekend: Die twee die de geannuleerde 7H gingen lopen, want ze waren toch in de buurt. :D

Want hotel was geboekt, restaurant gereserveerd, kinderen uit logeren gestuurd en heel belangrijk: op en top getraind ervoor. Voor mijn man zou het zijn eerste officiële loopje zijn, want hij loopt pas 2 jaar echt fanatiek, en daarom was het wel een teleurstelling, maar we hadden er alsnog een heel gezellig weekendje Nijmegen van gemaakt. Zaterdag heen, lekker door het centrum gewandeld etc. Vanochtend tussen vele andere hardlopers die hetzelfde dachten, toch de 7-heuvelenloop gelopen. Heerlijk gelopen, hier en daar toch aangemoedigd en er was zelfs een drankpost onderweg (ze moesten toch van die waterzakjes af). Genoten van de omgeving en top weekend gehad samen! En nog een mooie tijd neergezet. Mijn man kan veel sneller, maar die bleef voor de gezelligheid bij mij lopen, dus die is niet moe geworden.

Mijn PR op de 7H is 1:27, dus mijn 1:36 was daar wel ver boven, maar ik ben de afgelopen jaren best wel in gewicht aangekomen en inmiddels is daar alweer heel veel vanaf. Bovendien had ik mij niet meer helemaal goed voorbereid de laatste week en had ik dinsdag nog een snelle 5 neergezet en gisteravond misschien een glaasje extra gedronken en ik heb mezelf niet kapot gelopen, dus ben heel blij met deze tijd. Ik ben gewoon op de weg terug naar een gezond gewicht en een lekker looptempo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal weer zin om verder te trainen. Ook op de terugweg in de auto een podcast van RunnersWorld geluisterd en thuis mijn huiswerk voor mijn assistent trainercursus gemaakt. Ik zit helemaal in de hardloopvibe. :D

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 22:59

Goed bezig, Duke :D
Hele mooie route om te lopen is de 7H route :j

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:01

Leuk dat je toch de 7H route gelopen hebt vandaag! :j en mooi dat je jouw tijd kunt relativeren en het als een mooie ervaring ziet! En weer veel motivatie hebt om verder te trainen :D

En respect voor je bijleespost! _/-\o_

gaucho

Berichten: 9567
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:13

MuSLi schreef:
gaucho schreef:
All4running 15% korting, nog niet heel spectaculair.

Heb je een code daarvan? O:)

BF2021

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:22

gaucho schreef:
BF2021

Thank you! Mijn man is blij met je :P mocht nog een Fusion broek uitzoeken van mijn man omdat ik er zo blij mee ben en hij vindt dat ik zo goed bezig ben <3 15% korting is dan toch mooi meegenomen... :j

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:37

lovemaylo schreef:
Ik wil graag de marathon van Sneek lopen in juni. Hopelijk gaat het allemaal weer door dan!
Leuk!
Die heb ik ook op de planning, de halve dan. :D Ga jij voor de hele?

Werk je in Sneek in een hardloopzaak?

Wat een bijleespost, respect Duke. Leuk verslag van je 7H. Knap, zo’n tijd met al die hoogteverschillen.