Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:34

Compressiekousen wil ik niet doe ik pas als ik kapot ben denk ik

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:23

Het is niet de bedoeling dat we SV bang maken hè? Haha... aan enthousiaste fans geen gebrek ;)

Balen van je blaar Tita, soms is het gewoon pech en heeft je sok of zooltje niet goed gezeten.
Ik heb fijne (zweet absorberende) sokken van Nike en ook die van H&M werken best oké.

Dilan wat fijn dat je geen last meer hebt van je blessure! Pijnvrij is een goed teken en wat heerlijk dat je weer op kan bouwen.

Ik kom net thuis van mijn “uitje”
Heerlijk door bos en duin een kleine 10 km gelopen. Wat een inspirerende omgeving,
heel veel onverhard en sjemig wat zijn heuvels zwaar in de duinen als je uit de vlakke polder komt! _/-\o_
Maar genoten van elke minuut - zal jullie mijn selfies met glimlach van oor tot oor besparen. Denk dat ik nog net niet uitgelachen ben onderweg, maar hey - hardlopen is gewoon leuk!

Recept van havermout appelmoes cake van Appie, een aanrader zonder toegevoegde suiker:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -havermout

Fijne zondag!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BB80 op 30-01-22 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12927
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:28

Ik heb allerlei sokken. Maar eerlijk gezegd vind ik die van de primark het fijnste blij lange duurlopen. En ze kosten geen drol. Gaan wel wat eerder kapot, maar ja voor zo'n prijs maakt me dat niet uit.
Ik heb ook van compressport, stox, asics, decathlon, injinji en nog wat andere.

Vanmorgen een heerlijke relaxte trail gelopen met mijn vriend van 12.5km.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 30-01-22 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

gaucho

Berichten: 9568
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:00

Ik heb standaard decathlon sokken, loop ik fijn op, en als ik lange sokken wil die van Stoxx.

Heerlijk weer hier, Duinen klinkt heerlijk en het recept ook BB80!

Ik ben druk met huis verkoopklaar maken dus hardlopen wordt 'm vandaag niet, wil binnen ff flink meters maken.

Geen last van de 5 kilometer van donderdag dus ik ga morgenavond wel weer lekker met de loopclub op pad.

Sherivey
Berichten: 8751
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 14:20

SV, je had er heerlijk weer bij :j

Vandaag nog even genieten van de zon. Want komende week is het weer regen en wind :=

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:29

Het was inderdaad heerlijk weer vandaag. Wel een flinke woei, maar dat mocht de pret niet drukken... Dit had een duurloopje moeten zijn :') dat lukte vandaag niet echt dus...

Afbeelding

Afbeelding

Beetje door de polder crossen had ik echt even nodig. Eventjes alleen zijn, eventjes tijd voor mezelf :j

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:00

Ik heb trouw meegelezen maar kan het qua posten niet bijhouden. :=

Mooie loopjes komen er weer langs!

SV, als je ultra doorgaat, kom ik misschien wel aanmoedigen. Ik ga de dag erna de halve marathon van Amsterdam lopen, dus moet even zien of het in de planning past.

Vanochtend een georganiseerde trail gelopen. Was heerlijk! Ik moet dit echt vaker gaan doen. :):)

Afbeelding

Afbeelding

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:05

Wat een prachtige plaatjes weer SV, Musli en Puera! Mooie omgeving waar jullie lopen. Gaan jullie dan ook eerst op pad met de auto of lopen jullie zo mooi vanuit huis?

Wat grappig de route die jij liep Musli heb ik al een paar keer bekeken. Was alleen een beetje bang voor klinkers, schuine kasseien en struikel partijen.
Mijn rondje op Marken leek daar namelijk wel op :+

Was het goed begaanbaar en hoeveel km kon je lopen rondom?

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:13

Wat een heerlijke foto's en mooie loopjes allemaal! Het was ook echt heerlijk weer vandaag. Ik heb twee keer een dik uur met de hond gewandeld, ook fijn :)

Supervixen

Berichten: 12927
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:14

Musli dat ziet er tof uit daar!

Puera waar heb je gelopen? Dat is toch genieten, dat het weer kan.

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:18

Ik heb in Appelscha gelopen. Ik moet voor deze omgeving minimaal een halfuur in de auto zitten.
Bij mij thuis is het allemaal vlak en groen. Maar daar zijn ook mooie routes al is zo’n trail wel echt een uitje, zo door het bos. Het was mooi droog, dat was een heel verschil met dat modderstampen eind november. :=

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:23

BB80 schreef:
Wat een prachtige plaatjes weer SV, Musli en Puera! Mooie omgeving waar jullie lopen. Gaan jullie dan ook eerst op pad met de auto of lopen jullie zo mooi vanuit huis?

Wat grappig de route die jij liep Musli heb ik al een paar keer bekeken. Was alleen een beetje bang voor klinkers, schuine kasseien en struikel partijen.
Mijn rondje op Marken leek daar namelijk wel op :+

Was het goed begaanbaar en hoeveel km kon je lopen rondom?

Hier rij ik dan inderdaad met de auto naartoe. Soms zoek ik een (wandel)route op en dan ga ik lekker op pad. Pontje hier was prima te doen, lag te wachten en toen ik van het eiland terug wilde zag hij me staan en kwam me halen..

Rondje is prima te doen! Stukje is asfalt, de rest is dijk. Dus gewoon gras. Het rondje is ongeveer 6.8km, ik heb een klein stukje doorgelopen om de 7km te volmaken.

Supervixen

Berichten: 12927
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:32

Een half uur valt toch wel mee puera, dat is goed te doen.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:36

Appelscha is fantastisch, mijn good old favo natuur in mijn omgeving. Was dit meer aan de wateren kant?

IMAY1990

Berichten: 1899
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:20

Lekker gelopen weer allemaal, mooie foto's ook weer. SV 75 km, mijn hemel. Dat vind ik op de fiets al ver. Heel veel succes avast en ik ben benieuwd hoe het lopen met een plan de komende tijd gaat bevallen.

Hier de long run van de week gedaan na de intervallen van gister. Gisteravond ongesteld gewonden en eigenlijk weinig energie om te gaan lopen maar toch mezelf het huis uit gesleept. Heel rustig gestart voor mijn gevoel en hartslag een paar slagen lager dan waar ik de afgelopen weken steeds op heb gemikt, maar wonder boven wonder best snel gelopen voor de easy pace die het was.

Afbeelding

Afbeelding

Even de vergelijking met de kilometers vorige week:

Afbeelding

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:03

Supervixen schreef:
Een half uur valt toch wel mee puera, dat is goed te doen.
Zeker! Ik weet alleen geen routes, vandaar dat ik eigenlijk nooit in die omgeving loop. :=

Forumster, moest even goed kijken maar we hebben inderdaad aan de Waterenkant een lus gemaakt.

Afbeelding

Lien_

Berichten: 2501
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:25

Wat een mooie foto's weer! Lekker bezig :D

Supervixen wat gaaf, 75km! :oo

Puera, Appelscha is naast de deur voor mij, wanneer ik in Nederland bij m'n familie ben. Super mooie omgeving :j

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:19

Niemand gelopen vandaag samen met Corrie? :D :+

IMAY1990

Berichten: 1899
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:35

BB80 schreef:
Niemand gelopen vandaag samen met Corrie? :D :+


Maandag is bij mij rustdag in de winter, gister de easy pace long run gehad na eergister een interval run te hebben gelopen dis ik heb he wel even nodig vandaag ook. Jij nog wezen lopen?

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:52

Nee ik niet hoor. Ook mn paard heeft rust en ik zit onder een dekentje op de bank met een pot hete thee :9k

Sowieso vind ik 2x per week wel zat :Y)

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:55

Maandag is ook mijn rustdag. Helemaal niet erg in dit geval :P

Sherivey
Berichten: 8751
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 21:58

Ik heb gisteren gelopen. Durf 2 dagen achter elkaar nog niet :+

Wil morgen wel weer een rondje doen. :)

Supervixen

Berichten: 12927
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:25

Maandag is mijn krachttraining dag.
Maar die heb ik ook overgeslagen, want we hadden wat te vieren. Mijn vriend heeft vandaag een contract getekend voor een nieuwe baan.

Afgelopen zaterdag honderden kilo's puin geschept en gekruid bij een vriendin. Dat vond ik even genoeg krachttraining voor een paar dagen.

Morgen na het werk een rondje rennen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:28

Hier een heel kort stukje gelopen wegens een last minute afspraak. Het was ook hier best ijzig koud.

gaucho

Berichten: 9568
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:28

Ik ben net helemaal weggewaaid en ook nog een hagelstorm halverwege :') maar heb echt genoten van weer naar de hardloop club. Leuke techniek training over arminzet gecombineerd met heuveltraining, totaal 10 kilometer. Geen last van de enkel, dus helemaal top.