Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 11:44

Suliko, vorig jaar namen ze het niet zo nauw met de tijdslimieten geloof ik. Ook vanwege de warmte toen.

Goof, zo'n beer is wel even schrikken idd!

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:38

@Suliko. Ja ik kan na fitness ook nog wel hardlopen of andersom. Bij fitness is het vooral kracht de cardio apparaten gebruik ik dan niet.

Surivey wel weer lekker gelopen. Astma is ook niet lekker.

Ik heb mijn eerste trailtje gelopen weer. Vooral genoten en relaxt gelopen. Ik had mijn hoka gtx schoenen aangetrokken die ander durfde ik toch nog niet aan. Maar ik heb genoten. Komt wel even fotospam.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Berichten: 28952
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:42

Mooi Befunny. Lekker gelopen. Prima tempo toch?

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:46

Goof schreef:
Mooi Befunny. Lekker gelopen. Prima tempo toch?


Ja hoor en was echt lekker.
Ik had een liter water mee. En alles op. Dus volgende keer wel vol die zak :j

Goof

Berichten: 28952
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:46

Jeetje, dan heb je een hoop weg gedronken!

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:55

Ja. Ik had het door toen ik op de trein zat te wachten. Ik denk ik drink nog wat. Komt niks uit ik denk nog heb vast dat tuitje dicht gedraaid en ik maar zuigen toen ineens drong het door. Hij is leeg :')

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 13:09

BeFunny, mooie trail heb je gelopen :D

Supervixen

Berichten: 12930
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:10

Prachtige loop BeFunny.
Wij hebben 22km bij Vorden gelopen. Ik had het er zwaar mee vandaag. We gingen voor de rhodondendrons en werden niet teleurgesteld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veel gedaan de afgelopen week, al voelt dat door de vakantie niet zo. Nog wel wat hoge rusthartslag.

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:24

Ik vind dat kapelletje of wat is het? Zo schattig <3

22 is ook best een pittige afstand, voor jou is het normaal misschien niks. Maar het is ook warm vandaag.

Ik vind het weer een top prestatie. Maar dat vind ik elke keer :j

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 14:37

Mooie fotos SV :j
Het is wat benauwd vandaag vind ik.

Supervixen

Berichten: 12930
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:55

BeFunny dat is de Staringkoepel, die is van binnen ook heel mooi.

horsii

Berichten: 7700
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 15:42

Befunny, je trail ziet er heerlijk uit.

Supervixen, prachtig zo de omgeving.

Sunshine, beterschap

Sall, hopelijk houdt je knie zich goed.

Goof, hopelijk trekt de spierpijn snel weg.



Hier drukke werkweek en thuis druk met klussen. Had gisteren nog 25 minuten over , dus snel een vlug rondje wezen canicrossen voor mn avonddienst.


Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 15:43

Wow met recht een snel rondje, wat een tempo :j

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 17:17

hwn schreef:
@Germie, mooie schoenen, dat merk wordt hoe langer hoe populairder dacht ik? Zijn ze vooral voor afstand of meer snelheid? Lijken me wel goed af te rollen, benieuwd hoe ze bevallen.

Ik heb dit model al sinds juni vorig jaar, maar in effen zwart. Echter, ze slijten enorm hard en de loopzool begint bij de hakken geheel weg te slijten waardoor deze anders gaat dempen/veren. Ik zit nog niet aan 1000km.
Maar omdat ik lastige voeten heb en de oude schoenen niet meer voor langere afstanden vertrouw ben ik online voor nieuwe gegaan. Zelfde maat, andere kleur. Volgens mij zijn het trage schoenen, maar ik ben ook traag helaas. Ik wilde eigenlijk weer voor een loopanalyse gaan, maar ineens zijn de oude aan vervanging toe, en even geen tijd om naar de winkel te gaan.

Ik heb overigens ook nog neppers van dit model van 20 euro van Ali. Hier heb ik 40km op gelopen nu. Ze lopen om eerlijk te zijn hetzelfde als origineel, maar tussen de oren ben ik te bang voor blessures. Dus origineel gekocht. En deze kunnen wel voor de korte afstanden.
En de echte oude slof ik wel af met andere dingen.

Supervixen

Berichten: 12930
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 17:25

Ik ben trouwens al de tekst aan het maken voor hardlopen deel 6, want we zitten bijna op 500 pagina's.

Dus ik zorg wel voor een nieuw topic :D

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 17:27

Supervixen schreef:
Ik ben trouwens al de tekst aan het maken voor hardlopen deel 6, want we zitten bijna op 500 pagina's.

Dus ik zorg wel voor een nieuw topic :D

Bijna.

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 17:30

Supervixen schreef:
Ik ben trouwens al de tekst aan het maken voor hardlopen deel 6, want we zitten bijna op 500 pagina's.

Dus ik zorg wel voor een nieuw topic :D


Wat gaat dat snel hè, fijn dat je dat wil doen :j

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:12

Supervixen schreef:
Ik ben trouwens al de tekst aan het maken voor hardlopen deel 6, want we zitten bijna op 500 pagina's.

Dus ik zorg wel voor een nieuw topic :D


Fijn! Dat is hard gegaan zeg!

Myka

Berichten: 713
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 19:02

Echt ongekend hoe hard dit topic gaat. :')

Calipsolover, fijn dat je teen het goed gehouden heeft. Ben heel benieuwd wat de cardioloog gaat zeggen. :(:) Hebben ze bij de sportarts als ECG’s gemaakt? Ik weet niet zo goed wat een sportarts doet. :o

Iirrssjjee, heel leuk om je verslag te lezen over wings for life! Klinkt als een onwijs leuke ervaring, ik zou er ook wel voor in zijn. Knap hoor, dat je het nog zo lang gered hebt ondanks de pijn.

Suliko, de horror om wilde zwijnen tegen te komen.. :') Heel leuk die koeien wel in het water. Jammer dat de kinkhoest zo lang duurt, gelukkig lijkt het een beetje de goede kant op te gaan. Succes alvast dit weekend!

iiSunshine, leuk een PB *\o/* Hele kekke schoenen ook, lekker vrolijk. Andere rondje ziet er ook leuk uit, leuk paadje. Beterschap met het virus!

Sal, jammer van de knie. Ik heb geen ervaring met tapen, psychisch zou het mij ook helpen denk ik. :’) Hopelijk gaat het goed zondag, word wel warm zag ik. :D

Sherivey, mooi rondje. Leuke foto met dat hertje. <3

MarlindeRooz, alle reden om trots te zijn!

Goof, knap hoor die sprints. Toch fijn dat Garmin in ieder geval het vertrouwen in je heeft! :P Van zo’n hond zou ik me ook de tandjes schrikken.

Supervixen, op alle vlakken weer sportief bezig, fietsen, trails, wandelen.. :D Klompenpad is een leuk idee trouwens, die zitten hier in de buurt ook wel.

Germie, ook aan het hoesten… Rust klinkt als een goed plan. Mooie schoenen! Mooi blauw is niet lelijk. Ben benieuwd of het vest etc. Je gaat bevallen.

BeFunny, ik snapte even jouw piek in hartslag niet, maar dat zal wel na de bootcamp zijn. :P Knap hoor! Hele mooie fotos op de Utrechtse Heuvelrug, is dat nou zo’n NS-trail?

Horsii, dat is zeker een vlot rondje!! Zo snel heb ik nog nooit een km gelopen. :’)

Deze week twee rondjes gelopen, een langzame duurloop en een snelle 5K.

Afbeelding
De langzame duurloop dinsdag, was ontzettend mooi weer in de avond. Doel was zone 2 (dat is bij mij hartslag onder de 154, dat is 82.9% van de tijd gelukt, 14.9% zat helaas in zone 3.


Afbeelding
En vandaag. M'n tweede snelste tijd, dus niet ontevreden. :D

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 19:17

Is een deel van de ns trail de officiële trail is 14km. Ik had mijn route van 12, nog wat grotendeels over de ns trail. Ik wandel altijd een stukje in dat was vandaag ongeveer 1km en een stukje na dat was iets van 1,5 km. De gehele ns trail gaat achter de piramide van Austerlitz langs.
Ik ben er voor langs gegaan zeg maar.

Die piek in de hartslag was juist bij het stuk naar de bootcamp toe. Ik had zin in iets versnellen dus dan krijg je dat de hartslag omhoog gaat.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:50

Kom ook weer eens om het hoekje kijken. :wave:

Wat gaan jullie hard met dit topic en en wordt lekker veel gelopen, leuk om terug te lezen. *\o/*


Zelf al bijna 2 weken niet gelopen. Vorige week vakantie en deze week voor de verandering weer eens snotverkouden. Wel lekker aan de wandel geweest vorige week in Oisterwijk, wat een prachtige omgeving, toen had ik de hardloopschoenen wel aan willen trekken.

Hopelijk dit weekend nog ergens een rondje doen en dan eens gaan bedenken welk "doel" ik mezelf ga geven, anders ga ik de zomer motivatie niet vinden ben ik bang. Ben echt slecht in lopen met de warmte.

Myka

Berichten: 713
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:42

BeFunny schreef:
Is een deel van de ns trail de officiële trail is 14km. Ik had mijn route van 12, nog wat grotendeels over de ns trail. Ik wandel altijd een stukje in dat was vandaag ongeveer 1km en een stukje na dat was iets van 1,5 km. De gehele ns trail gaat achter de piramide van Austerlitz langs.
Ik ben er voor langs gegaan zeg maar.

Die piek in de hartslag was juist bij het stuk naar de bootcamp toe. Ik had zin in iets versnellen dus dan krijg je dat de hartslag omhoog gaat.

Ah, dat is een mooie afstand qua km dan, ik ga er ook eens naar kijken!

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:58

De wandeling van Soest zuid naar Amersfoort is ook ongeveer 14km

En van Hollandsche Rading naar Baarn kun je lopen in 9,14 of 17 km.

Velp - Rheden kun je ook lopen in 10 km of meer door gewoon meer paden te pakken. Velp-Dieren is in14km of langer te lopen.

Die zijn allemaal niet te lang.

Maar je kunt ook rondwandelingen doen v.a een station (vroeger noemden ze dat Groene wissels) daar staan er een hoop van op komoot.

Ninus
Berichten: 1742
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 08:04

Ziet er weer prachtig uit SV!

En goed gedaan BF, ziet er ook prachtig uit *\o/* Ik heb ook al wat zitten sneupen tussen de NS-wandelingen, goede tip. Mijn man maakt altijd zelf routes, maar ik kies liever voor bestaande routes, zelf navigeren lukt inmiddels wel :D

Ik vind het een ontzettend leuke foto hoor Sall, niks mis met je hoofd. Succes met je loopje!

Balen dat je even niet hebt gelopen Suusje, maar even rustig aan is niet erg, komt wel weer :j

Wow Horsii, je ging echt als een speer :D En succes met klussen, hier ook weer aan de slag gisteren en vandaag, met de paarden aan huis is het nooit klaar :=

Succes dit weekend Suliko! Je doel is prima, lekker genieten, aan het weer zal het niet liggen volgens mij!

Gisterochtend een rondje zeedijk met mijn zusje gedaan en vandaag maar weer een rustdag tussendoor, denk dat ik vanmiddag een lange ronde met de hond ga lopen en wat krachtoefeningen doe, de bootcamp gaat niet door. Morgen naar Ameland, zin in!

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 08:16

Ik vind het juist leuker om zelf een route of een deel te maken. Met hardlopen vind ik het wel leuk om iig te weten dat niet alles verhard is. Die ns wandelingen of omgeving van ns wandelingen heb ik al vaker gelopen.

Van Ede Wageningen naar Wolfheze of Arnhem of velp ligt er maar net aan hoe ver je wil lopen is ook heel mooi. Maar daar moet je dan zelf een route maken.

V.a station Den Dolder kun je ook veel kanten op Soest/Hollandsche Rading, Baarn.

De kampina is ook een officiële NS wandeling van Boxtel naar Ooisterwijk ook mooi 18km.

Nunspeet- Ermelo

Nijverdal-Holten die voert over de Sallandse Heuvelrug is 18km