Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:50

Wij zijn het paasweekend in het Moezelgebied. Daar valt vast ook wel weer wat moois te lopen :)
In de loop van de week maar eens even op onderzoek uit naar de mogelijkheden.

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:54

https://www.copinibuitensport.nl/lopen- ... n-opkomt-1

Ja jullie gaan lekker een weekendje weg, heerlijk vooruitzicht!

Horsii, wij gaan graag naar de Lopers Company, geen idee waar ze allemaal zitten, maar in ieder geval van Heerenveen tot Maastricht, dus vast ook ergens tussenin. Inmiddels weet ik wat ik fijn vind en bestel ik net als SV via internet, maar af en toe een analyse is niet verkeerd.

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:15

Welkom terug EedihcrO :o *\o/*
Lekker bezig hoor! En goed doel ook! Rustig aan erheen trainen en dan kom je vanzelf.

hier geen tips voor trailschoenen. Sjouw op me gewone stappers door het bos :o Wil van de zomer eens een paar gaan lopen en als dat bevalt, opzoek naar schoenen.

Lekker bezig Befunny. De combi van kracht en hardlopen is denk ik wel echt een goede hoor.

Mehhh Ninus. Collega van mij gaf ook aan dat er ene brand was en de uitgang daardoor 1,5 uur dicht was. Die zaten dus rillend in de auto (wel droge kleren) te wachten tot ze weg konden.
Lopen tot de zon opkomt klinkt wel heeel tof! Is dat op zaterdag of zondag? met de klok vooruit, maakt dat wel uit :+ En paasmaandag ook een mooi plan. Lekker zo een extra vrije dag.
Waarom gaat je paard in training?

ik zit te kijken om misschien een 10km te starten 2de paasdag en te kijken of ik mijn pr kan verbeteren... Maar twijfel nog beetje. Het is wel echt om de hoek dus opzich...

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:49

Haha nee, het is gelukkig van vrijdag op zaterdag :D en wij stonden een stuk van het Circuit geparkeerd, lekker in- en uitlopen en geen ergernis in de drukte, was achteraf een goede keuze.

Mijn paard en ik klikken niet zo :+ Dus ik wil het even uit handen geven, hij wordt voor de kar beleerd en gaat meters maken buiten en daarna maken we de balans op. Is nogal een proces geweest, want hij is echt poepbraaf, maar ik heb andere ambities nu ik wat ouder ben en vind het zonde van zo'n jong paard. Nu is het geen groot talent, maar ik tuf bij voorkeur 2 keer per week ondersteboven, achterstevoren en als het zo uitkomt zonder zadel een rondje buiten.

En nu ga ik van de zon genieten met de hond, het is hier echt prachtig weer!

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:01

Wat een heerlijke weekendplannen allemaal. Hopelijk blijft het weer een beetje zoals nu.

Ik heb geen trailschoenen, maar vanuit de vereniging worden we ook doorverwezen naar de loperscompany. Die zitten in Tilburg, dus das nog wel een optie iets dichterbij Horsi. Ik ben er onlangs geweest en weet dat ze er wel trailschoenen hebben staan.

Ik heb laatst juist schoenen voor de weg gekocht. Mijn andere waren aangemeten op de atletiekbaan en het bos, dus misten wat demping voor de weg. Op de een of andere manier kom ik altijd op asics uit.

Net ook een rondje gaan lopen. Ik heb even gewandeld om een foto te maken en daarna schoot mijn hartslag omhoog helaas. Wel mijn snelste 5 km tot nu toe (met dit horloge).

Afbeelding

Afbeelding

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:08

iiSunshine, wat goed dat je de 7 dagen vol hebt gemaakt!

Welkom horsii! Mooi doel om naartoe te werken en heerlijk, samen met je hond!

EedihcrO, welkom terug!

Voor het aanschaffen van specifiek trailschoenen kan je misschien naar de Trailrun Store in Zoetermeer? Daar hebben ze en groter aanbod dan bij de gewonere hardloopzaken en doen ze ook een uitgebreide analyse.

Lekker bezig BeFunny, ook dat is belangrijk :D

Leuke vooruitzichten Ninus, lopen tot het licht wordt en een lange run op de maandag!

En zo te lezen nog anderen die een weekendje weggaan, heerlijk!

Leuk plan Leonie, waarom twijfel je?

Mijn afspraak met de fysiotherapeut gaat helaas niet door, want hij is ziek. Nu heb ik voor volgende week een afspraak staan. Gelukkig is het geen spoed, maar ik vond het wel handig om het zo 2 dagen na mijn langste loop gepland te hebben staan, omdat dan de impact en spierpijn en dergelijke goed naar voren komt. Maar misschien dat ik op paasmaandag een rustigere, maar lange loop ga doen.
Mijn voet doet wel al minder pijn, dus ik denk dat de spieren in mijn voet gewoon een flinke optater hebben gehad door de afstand en het tempo en even 'halllooo' zeiden. :')

Zijn er hier mensen die wel eens de trein pakken en dan ergens gaan lopen?
Het is voor mij heel makkelijk om de trein naar Hollandsche Rading te pakken en vanaf daar kan je zo het bos in, of naar Driebergen of Soest is ook een mogelijkheid. Alleen zit ik een beetje met afkoelen en zweet op de terugweg, wat is dan handig om mee te nemen in mijn renvest? Zou een jasje genoeg zijn? Extra shirt dat ik die kan wisselen?
Ik kan gratis of met korting reizen en bij gebrek aan een eigen auto, lijkt het me heel fijn om wat vaker buiten de stad te kunnen lopen.

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:41

Ah zo Ninus. Tja als het niet klikt....
Wel beter van vrijdag op zaterdag :D

Ow joh jij woont hartstikke dichtbij EedihcrO! Wist ik helemaal niet.
Mooi rondje zo toch.
ik ben laatst ook in Tilburg geslaagd maar dan bij runshopgregvanhest. Ze hadden ook redelijk wat trail schoenen staan maar denk wel dat ze zelf meer weg georiënteerd zijn. Om uit te proberen wel goede optie natuurlijk.

Suliko, misschien kan je gewoon een tas meenemen en die ergens in een boom/hoekje weet ik veel hangen met ene briefje erop van joh, niet weghalen, ik ben zo terug? Of juist goed verstoppen uit het zicht met wat blad ofzo erop bij een herkenbare boom? Of kluisje op het station (hebben ze natuurlijk weer niet overal). En anders gewoon een vestje en broek in de boom hangen, kan ook nog... Of klein rugzakje waar je mee kan lopen met dat erin?
Wel balen dat je fysio niet doorgaat. Zeker als je dat zo in je planning hebt opgenomen.

Ik twijfel een beetje ivm mijn knie om dan voluit te gaan. En mijn man }> . Iets met dat hij vind dat ik te veel doe. :')
Jaloers... ik wil ook naar buiten maar zit op kantoor...

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:44

En Felien-Kyra, vandaag starten? Succes.

Musli, wat goed gelopen. Zeker in het weer van gisteren. Petje af.

Beterschap Imay, balen.

Lekker gelopen Germie. Je hoeft niet altijd records te verbeteren. Dit was een prima loop!

Goed gelopen Leonie. Mooie omgeving, waar was je?

Sunshine, goed gedaan zeg. Leuke uitdaging. Ik wil het ook nog eens doen. Denk dat ik inmiddels fysiek prima iedere dag een rondje kan lopen. Hoeveel heb je dagelijks gelopen?

Welkom horsii. Mooie afstanden loop je. Loopt je hond van 10 nog goed mee? Aardige leeftijd, fitte hond. Ik heb een mini (een chihuahua-achtig ding) van 10,5 jaar die afgelopen zomer nog 25km mee gewandeld heeft. Ook zo fit. Helaas is hardlopen geen optie met die kleine.

Een welkom Orchidee (maar dan andersom :+ ). Ook lekker bezig al. Mooi rondje vanmorgen.

Lekker bezig vandaag Befunny. Goede start van je dag.

Ninus, wat een leuke uitdaging komend weekend joh. Ben benieuwd.

Suliko, zou lekker zijn he, als je in wat andere gebieden kan lopen. Lijkt mij wel een gedoe met spullen en zweten en trein enzo, ben blij dat ik met de auto kan. Ik loop eigenlijk nooit meer vanuit huis, ik parkeer altijd de auto ergens. Befunny heeft voorheen veel gebruikt gemaakt van de trein om elders te lopen.

Ik ben vanmorgen naar het bos gereden om te gaan lopen. Zat er niet zo lekker in, dus ik het heb rustig aan gedaan. Paar keer gestopt voor een foto, want het was ontzettend mooi vanmorgen (en doodstil!).
Uiteindelijk nog een rondje van ruim 10km gelopen in gemiddeld 7.25, dus dat viel alles mee.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:01

Ow wat een heeeerlijke foto's Goof! Ben ik toch een beetje buiten!
Prachtige plek en ik houd zo van de zon zo door bomen <3

Deze foto's zijn van de Oisterwijkse bossen en vennen, dat is 2km van mijn voordeur vandaan dus ik ga gewoon lopend.
De Duinen moet ik wel met de fiets of auto. De Kampina is ook prima lopend te doen maar dan moet ik een lange afstand gepland hebben anders kom ik niet meer thuis :Y) :') ik oop er dan heen door het bos dus dan ben ik al snel 6 km onderweg. Of ik pak de fiets en dan is het ongeveer 4 km afhankelijk waar ik wil starten.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:26

Tjonge wat een verschil met gisteren hè, het weer.
Beetje fris vanochtend, maar van stal uitmesten krijg je het vanzelf warm :D . Daarna nog een rondje bos te paard gedaan, het was heerlijk!
Woensdag heb ik gepland om te rennen, de bedoeling is dan om de woensdag en de zondag te lopen. De woensdag niet ver, 5 a 6 km, en in het weekend opbouwen naar > 10 km.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:58

Prachtig Goof! Heerlijk als het bos zo leeg is.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:09

Supervixen schreef:
Prachtig Goof! Heerlijk als het bos zo leeg is.


Absoluut en in dit relatief kleine bos is dat zeer uniek. Het is vooral in het weekend net een sportpark waar je struikelt over de mensen.
Groepen hardlopers van wel 50 man groot (I kid you not) en daarnaast de yogagroepjes, de oude dames wandelclubjes, de Nordic walking wandelgroepen, de zwangere dames sportclubjes etc etc.

Hopelijk ben ik vanaf komend weekend weer ieder weekend op de Veluwe, daar is veel meer rust te vinden :j
En ik hoop daar komende zomer 20km te kunnen lopen. Dat zou ik tof vinden.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:31

Zo jullie zijn snel gegaan. Ik ben niet helemaal bij geloof ik. Een aantal nieuwe, welkom :wave: Ook een nieuwe hardlopende hond, *\o/* , knap dat jullie voor de marathon gaan. Ik denk dat Elmo dat niet gaat volhouden, misschien ooit met een andere hond.

Goed vooruitzicht Goof elk weekend op de Veluwe, in de buurt van Otterlo zat je dan toch?

Klinkt als een goed plan Morris, veel plezier alvast met je loopjes.

Nog veel last van je knie Leonie? Of uit voorzorg nog rustig aan?

Geen ervaring met de trein Suliko. Maar ik zou inderdaad wel een jasje o.i.d meenemen. Balen van je fysio, voor hem natuurlijk ook :Y) , heb je veel last van spierpijn?

Wat een weer inderdaad vandaag, tegenovergesteld van het weekend. Echt knap gedaan Ninus en Musli, was erg pittig met die omstandigheden.

Ik had zaterdag ook de lange duurloop voor de marathon gepland staan, 32 km of 3,5 uur. Ik begon erg lekker, had nog een zonnetje en blauwe lucht (en wind mee), op km 16 een gelletje, dan gaat mijn hartslag altijd omhoog, dus rustig aan verder. Ik draai weer soort van terug richting huis en had volle bak tegenwind. Mentaal even "zwaar" en tijd/tempo los gelaten en gewoon door gaan, maar na 3 km kreeg ik ook fysieke klachten, hartslag torenhoog en overal kippenvel, zere armen en handen. Toen maar besloten rechtstreeks naar huis te lopen, uiteindelijk met pijn en moeite de laatste km gelopen en tot 27 gekomen. Baal er wel van, op deze manier voelt die marathon niet haalbaar, maar aan de andere kant liep ik vorige week wel heel fijn bijna die 32 km. Dus het zit er vast in. Vandaag redelijk rustig aan gedaan en het plan is de hele week op tijd naar bed te gaan.

Wat me nu ook meer opvalt is dat ik weinig in zone 3 en 4 "kan" lopen. Het is of netjes laag, of torenhoog...


Afbeelding

Afbeelding

Garmin denkt wel heel positief over mij :Y)

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 20:15

Goof, gave foto's :D

Morris, succes met je loopjes

Suliko, ik pak maar heel zelden de trein. Met de auto ben ik veel minder afhankelijk en kan ik alles meenemen wat ik nodig heb/ denk te hebben.

BeFunny

Berichten: 10541
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:32

@Suliko ik deed dat elk weekend. En dan of een trail of een wandeling met de hondjes. Heb afgelopen weekend weer mijn eerste NS wandeling gedaan Vep-Rheden en mijn weekend vrij abbo weer geactiveerd dus ga ook weer trailtjes lopen dat is iig het plan.

Mede daardoor een trail vest gekocht met 15liter opberg mogelijkheid.

Als ik trail heb ik water mee natuurlijk maar ook een extra trail broekje (ik had een keer een knijpfruitje in een zak en die was gebarsten toen zat alles onder) sindsdien heb ik een extra setje mee als ik met de trein reis) en een hemdje of Shirt en als er echt regenkans is heb ik mijn windstopperjasje mee die kan heel klein opgevouwen. En wat reepjes, gelletjes en een bifi worstje ofzo voor als ik uitgelopen ben.


Mooie gebieden waar je v.a het treinstation al snel in een bos of heide bent zijn i.d.d Hollandsche Rading/Hilversum/Baarn/Soest Zuid/Driebergen Zeist/maarn/Rhenen/Veenendaal west dan kun je o.a richting kwintelooyen of Amerongse berg voor aardig wat hoogtemeters/Ede Wageningen/ Arnhem Centraal/Velp/Rheden/Dieren/Ermelo/Nunspeet maar ook Zandvoort bijvoorbeeld of Ooisterwijk.

iiSunshine

Berichten: 1247
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:58

SV, oeps, met DSW bedoel ik daily suggested workouts. dus de dagelijkse suggestie van garmin.

welkom horsii. succes met je trainingen en inderdaad mooie omgeving. en post vooral foto’s van de hond, vind ik leuk :D hoe heet hij/zij en wat voor ras is het?

en ook welkom eedi. ik kort het even af als je het oké vindt want hcrO ga ik vergeten :’) mooie doelen heb je voor jezelf gesteld. lekker opbouwen.

sportief bezig weer hoor befunny. goed dat je het zo kan combineren met het hardlopen. bedenk je zelf de oefeningen?

goof, het was zeker leuk! aantal km (afgerond): 5,6,4,7,3,7,2. totaal rond de 33. en dat terwijl ik eind oktober nog niet eens 5 minuten achter elkaar kon hardlopen. dus denk zeker dat jij het ook wel kan :D prachtige foto’s <3

suusje, balen dat je training zo verliep, maar ik denk dat die marathon wel goed moet komen bij jou hoor. zon dag hebben we allemaal wel eens. wellicht ook een drukke week gehad/ stress? en het lopen in zone 3/4 zou ik zeggen een kwestie van trainen, maar dat doe je volgens mij al heel lang. dus zou niet weten hoe dat dan zit.

leuk dat lopen tot de zon opkomt. dat is ook wel heel erg in de buurt. maar weet niet zo goed of ik dat wel durf. en het is ook wel heul vroeg, haha. ben redelijk sociaal/extravert maar dit vind ik dan wel weer spannend. maar ik ga er een nachtje over slapen.

mweh, als ik vanaf hier met de trein naar echt een groot bos ga ben ik wel een uur of langer onderweg. maar over een paar weekjes zitten we op ameland en dat maakt het wel weer wat goed <3

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:59

Suusje wat een verschil in hartslag zeg! Hoe zou dat komen? Vreemde overgang tussen laag en heel hoog.
Natuurlijk is die marathon haalbaar, je hebt een prima conditie en je training was verder goed. Die ene keer wat minder gaat het verschil niet maken.
Het publiek schreeuwt je wel vooruit. Tempo anders iets lager houden dan je van plan was.
Het grootste deel zit tussen je oren. Wat mij ook wel eens heeft geholpen is een soort mantra in je hoofd herhalen als het zwaar wordt, bijvoorbeeld: met elke stap kom ik dichter bij de finish, ik kan dit.

BeFunny

Berichten: 10541
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:02

IiSunshine, ik deed hiervoor ook XCore in de sportschool en heb ook een echte Xcobuis. De oefeningen heb ik daarvan en kan ik ook via de tv bekijken. Binnenkort wil ik daar ook weer starten maar eerst weer met de hardloopclub. En ik wil eigenlijk X core niet meer op woensdag avond. Want dinsdag avond is hardlopen. En dat vond ik best lastig soms dus dat moet ik nog even bekijken of dat anders kan. Maar ik hoop weer alles te kunnen uiteindelijk wat ik voorheen ook deed zeg maar.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:04

leonie, dat is wel een lastige ja! Hoe voelt je knie nu? Zou zonde zijn als je hem net te veel overbelast. Aan zoiets zat ik ook te denken, tas met wat extra dingen mee en achterlaten. Kluisjes hebben ze helaas alleen op stations in de grotere steden. Ik zou het eens bij een café kunnen vragen. Buiten achterlaten zou ik toch bang zijn dat iemand het als afval aanziet. Nu het weer beter wordt is het wel makkelijker, misschien past alles gewoon in mijn renvest!

Goof, ja helaas is een auto voor mij nog een beetje overdreven en duur als student in de stad wonende en ik vind het ook fijn om overal heen te fietsen. Dan zou ik puur een auto hebben voor het trailrunnen. :')
Prachtige omgeving en heerlijk met dat zonnetje zo! Jammer dat je er niet helemaal lekker in zat, maar wel mooi 10 kilometer gelopen. En 20 kilometer gaat jou echt wel lukken!

suusje26, spierpijn valt heel erg mee gelukkig! Ik had de fysio afspraak al eerder gepland, uit voorzorg om eens te checken hoe goed ik met mijn gestel lange afstanden kan lopen en blessurevrij bleef. Maar nu volgende week, ook geen probleem. Ik had gister veel last van mijn rechtervoet, maar dat viel vandaag heel erg mee, dus daar heb ik ook niet echt zorgen voer.
Wat balen dat het opeens zo zwaar werd. Heel bizar hoe je hartslag van zone 2 naar 4 vliegt!
Maar wat SV zegt, die marathon die kan jij! Soms zit er even een slechte dag tussen, maar als alles eromheen goed zit, dan komt het echt wel goed! En vooral op zo'n dag, kan je toch meer dan je denkt. Ik deed op fietsreis op zware momenten en klimmen telkens tot 10 tellen met elke keer dat ik met mijn rechtertrapper weer beneden kwam. Of ik zocht een punt een paar meter verderop op de weg, een boom, steentje, wat dan ook, en dan dacht ik 'tot daar' en dan pakte ik weer een volgend punt.

Sherivey, als ik een auto had, dan had ik het ook wel geweten ja. :D

BeFunny, goed om te horen! Voor jou is het dus succesvol, met de trein ergens heen voor een trailrun. Heb je geen last van enorm afkoelen erna? Of heel bezweet en plakkerig in de trein zitten? En thanks voor de suggesties! Ik ben regelmatig in Arnhem, daar pak ik dan wel eens de auto van mijn moeder. Maar hier in Utrecht heb je zoveel mooie gebieden om te lopen, die ook prima bereikbaar zijn met de trein. Ik ga het gewoon eens proberen!

iiSunshine, ja vanuit Utrecht heb je wel de luxe dat er veel natuurgebieden omheen liggen die binnen een kwartier te bereiken zijn met de trein. Wel heerlijk dat je binnenkort op Ameland zit!

Ik merkte gister met boodschappen doen dat mijn voet minder pijn ging doen door het bewegen. Vandaag had ik er ook steeds minder last van, dus beweging leek me wel een goed plan. Ben gaan rennen met het idee, zodra ik last ervaar, dan stop ik. Maar eigenlijk ging het heel erg lekker! Door een verleden aan allerlei vage klachten door lyme en vaak overbelast zijn, denk ik gelijk dat mijn lichaam stuk is als ik ergens ongemak voel. :') Maar volgens mij mag ik wat meer vertrouwen gaan hebben in wat mijn lichaam aan kan en het herstelvermogen ervan.

7 km gelopen en thuis nog even 25 min krachttraining voor mijn core en bovenlichaam met kettlebells en stretchen.
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10541
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:21

Wat ik doe ik zorg dat ik nog 15min ongeveer gewoon eerst pittig doorstappen en de laatste 5 min echt rustig wandelen. Zo heb ik de indruk dat ik een goed actief herstel krijg bij de cooling down. Ik heb afgelopen zomer trails gelopen met Trcu bij 30 graden en dan ging ik ook met de trein terug. Dan had ik wel een flesje water mee om me op te frissen en dan deed ik dus schone kleren aan. Op sommige stations heb je toiletten die zijn heel ruim, op veel stations heb je ook een koud water tap. Als ik verwacht het koud te krijgen had ik een shirt met lange mouwen en lange hardloopbroek extra mee. Maar nu is dat eigenlijk niet meer aan de orde hoor. Ik kijk wel als ik aan het wandelen ben nog hoe laat de trein komt en is die net weg dan ga ik rustig ergens een bakkie doen. Bij hollandsche Rading heb je perron Peet die heeft ook lekkere patat. Daar gaan vaker hardlopers zitten hoor. Bij driebergen zeist zit een fijne stationshuiskamer. Als je van Soest zuid naar Amersfoort loopt heb je daar op het station ook van alles zitten. Ik reis v.a Alphen aan den Rijn en ik vind het hele gebied van Goois Natuur reservaat tot en met Veluwe prachtig en een beetje langer reizen vind ik nooit zo erg.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:35

Thanks BeFunny! En je brengt me op een leuk idee, ik zat laatst al naar de NS-wandelingen te kijken, maar die kan ik ook rennen natuurlijk! Misschien dat ik binnenkort van Amersfoort naar Hollandsche Rading ga rennen, 22,5 kilometer, dat lijkt me wel een leuke uitdaging. Dan stop ik mijn renvest gewoon vol met wat extra kleding en eten en dan moet het vast goed komen. :D

BeFunny

Berichten: 10541
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:52

Ja dat is een mooie wandeling. Ik zou wel het stuk tussen de lange en korte Duinen mee pakken en kijken of je bij de rading nog een stuk hoorneboeg kan mee pakken. Ik maak mijn eigen routes. Dus loop eigenlijk nooit de officiële routes. Maar als je hem zo loopt is het een prachtige route hoor.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:14

Ninus, ah leuk. Ja ontspanning en me time is ook wel nodig ja.
Flinke afstanden loop je. Heerlijk bij zonsopkomst.
Spannend paard beleren en een vreemde leen pony. Hopelijk komt de klik.

Supervixen, ook een lange loop gepland staan. Leuk gezamenlijk de trail hobby delen.
Waar in Limburg gaan jullie lopen?

Musli, veel plezier aan de Moezel. Mooi gebied. Regelmatig met de motor geweest.

Suliko, daar ging ik voorheen altijd in Zoetermeer. Maar woon nu tegen Noord Limburg aan.
Balen dat de fysio ziek was, gelukkig minder last van je voet.

Goof, ja Mechelaar wordt in juli 10 en is nog super fit.
Mn oudje zou in mei 13 worden. Helaas kortgeleden overleden maar liep tot een week voor zijn overlijden nog mee.
Fitte chihuahua ook.
Mooie fotos met het zonnetje tussen de bomen.

Suusje, balen zeg.
Maar allemaal hebben we wel eens een mindere dag.


Niet helemaal bij, maar een deel bij gelezen.

Hier morgen avond een rondje.

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 07:43

Morgen!

Goof, goede keuze om gisteren te gaan in plaats van zondag :D Wat een verschil in weer, het was heerlijk <3

Suusje komt goed, toen ik dezelfde training voor mijn eerste marathon liep moest ik ook eerder uitstappen, misselijk, duizelig, warm. Ik vond dat mentaal echt vreselijk, terwijl ik toen ook al 2 keer 30 had gelopen op 6:00 gemiddeld (en ik was echt onervaren). Dat ging erg in mijn hoofd zitten, maar zoals je weet is dat goed afgelopen :D
Je bent echt veel sterker dan ik toen was (en ben :))), dus maak je geen zorgen, komt echt goed! Jammer dat ik zo ver weg woon, want anders was ik jullie komen aanmoedigen :j

Volgens Garmin ben ik nauwelijks in leven :+ Ik heb in plaats van een lief klein merrietje een hufterig hengstje op stal als gezelschap voor mijn gezelschapspony. Het leek heel goed te gaan, tot hij om 2:15 vannacht besloot te gaan etterbakken en daar niet mee is gestopt tot mijn wekker om 5 uur ging. Maar even kijken hoe dit gaat aflopen :=

Ben wel braaf onderweg naar kantoor. Vanavond een rondje 5K met een vriendin, omdat ons paard in training staat ga ik haar helpen met trainen voor de 10K, betekent voor mij een lekker rustig rondje snoozen, leuk om te doen vind ik!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:12

Goedemorgen,

Klinkt als een gezellige boel bij jou op het erf Ninus. Hopelijk kom je de dag nog een beetje door. Leuk dat je een vriendin kan helpen naar haar 10K, dan heeft ze goed gezelschap aan jou *\o/*

Veel plezier vanavond Horsii, wat heb je op de planning staan?

Je gaat lekker Suliko, mooie ronde gelopen hoor. Fijn dat je herstel zo goed gaat.

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden, ik weet ook ergens wel dat ik het kan. Het mentale gedeelte onderschat ik soms wel even. Ik keek kamp van koningsbrugge, en daar gaven ze aan: "Als je denkt dat je niet meer kan, zit je pas op 40% procent". Denk dat ik die er maar inhoud :Y)

Vanavond 80 minuten op de hardloopband. Of er moet een meevaller op werk zijn dat ik op tijd naar huis kan..