hypnose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Feike2502

hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 17:12

Allen,
Ik overweeg weer hypnose te gaan nemen voor mijn angst met paardrijden.
Heeft er iemand ervaring met Blooming Life?
Ik hoor graag positieve maar ook negatieve reacties.
Liefst wel van mensen die zelf voor hun angst iets zijn gaan zoeken om hun hier in te ondersteunen
Dank je wel

Matheno

Re: hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 17:33

Ik heb eens een hypnose sessie in Zwolle gehad voor emetofobie. Heeft me enorm geholpen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 17:35

recentelijk zijn hier ook vragen over geweest waarin meerdere mensen hun ervaringen hebben laten weten. Je kan hiervoor de zoekfunctie gebruiken.

Persoonlijk, ik heb het gedaan, heeft niets maar dan ook niets geholpen. Hypnose werkt gewoon niet voor mij.

Daarna EMDR gedaan, dat heeft mij wel heel goed geholpen.

Feike2502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 13:55

Feike2502 schreef:
Allen,
Ik overweeg weer hypnose te gaan nemen voor mijn angst met paardrijden.
Heeft er iemand ervaring met Booming Life?
Ik hoor graag positieve maar ook negatieve reacties.
Liefst wel van mensen die zelf voor hun angst iets zijn gaan zoeken om hun hier in te ondersteunen
Dank je wel

Feike2502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 13:57

ingvdh schreef:
recentelijk zijn hier ook vragen over geweest waarin meerdere mensen hun ervaringen hebben laten weten. Je kan hiervoor de zoekfunctie gebruiken.

Persoonlijk, ik heb het gedaan, heeft niets maar dan ook niets geholpen. Hypnose werkt gewoon niet voor mij.

ja ik had al gezocht maar ik zag niet specifiek iets van Booming life dus vandaar mijn vraag

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:16

Feike2502 schreef:
ingvdh schreef:

ja ik had al gezocht maar ik zag niet specifiek iets van Booming life dus vandaar mijn vraag

Ik had in het andere topic ook al even gereageerd, maar denk zal je hier toch even laten weten waar ik ben geweest:

https://www.hypnotherapiegooi.nl/ruiters/

Met Booming Life geen ervaring, zie ze wel regelmatig voorbijkomen op Facebook en heb er nog even aan gedacht. Maar omdat de 1e keer al niet geholpen heeft denk ik dat het geen nuttig traject voor mij is.
Ik zou vooral op zoek gaan naar de oorzaak van de angst en die kan niet eens wat met paarden te maken hebben.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:17

Ik heb hypnose gedaan nadat ik van mijn paard was gevallen en wakker werd in de MRI in het ziekenhuis.. Ik wilde nog wel rijden maar durfde gewoon echt niet. Ben in Haarlem geweest bij een dame die meerdere ruiters heeft geholpen maar voor mij persoonlijk heeft het helemaal niets gedaan, werd zelfs wat erger na de sessie.

Inmiddels 7 jaar verder en rij weer gewoon en de angst is nooit helemaal meer verdwenen maar kan er wel veel beter mee omgaan..

Sterkte in ieder geval!

Ps. Ook 2 sessies EMDR gedaan maar ook dat werkte bij mij ook niet. Wellicht kan ik mijn gedachten niet voldoende loslaten oid :?

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:21

JMH schreef:
Ik heb hypnose gedaan nadat ik van mijn paard was gevallen en wakker werd in de MRI in het ziekenhuis.. Ik wilde nog wel rijden maar durfde gewoon echt niet. Ben in Haarlem geweest bij een dame die meerdere ruiters heeft geholpen maar voor mij persoonlijk heeft het helemaal niets gedaan, werd zelfs wat erger na de sessie.

Inmiddels 7 jaar verder en rij weer gewoon en de angst is nooit helemaal meer verdwenen maar kan er wel veel beter mee omgaan..

Sterkte in ieder geval!

Ps. Ook 2 sessies EMDR gedaan maar ook dat werkte bij mij ook niet. Wellicht kan ik mijn gedachten niet voldoende loslaten oid :?

Wat heel goed heeft geholpen bij mij is een instructrice zoeken die ook coacht. Heb een aantal gesprekken gehad die mij duidelijk maakten waar ik precies bang voor was, de angst te leren herkennen en dan dmv ademhalingsoefeningen de baas te worden. Als ik heel gespannen was liet ze me eerst weer stappen, ademen en dan pas opnieuw verder te rijden. Had wel een braaf paard te leen hiervoor, mijn jonkie (waarmee het gebeurde) heb ik 6 maanden laten doorrijden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:59

Hier een emdr fan.
Ik heb ook hypnose gedaan, en ook dat heeft wel zoden aan de dijk gezet. Ten dele is het ontspannen, ten dele heel goed opletten - en soms komt er iets zinnigs 'naar boven'. Soms niet, of heb ik het gemist.
Citaat:

Dat zou kunnen.
Bij een vaardige therapeut wordt dat dan de insteek: hoe zou het voelen, gesteld dat je het zou kunnen...? (Wat voor gevoel / gedachte over jezelf geeft dat, hoe voelt het in je lichaam...? 'Links, rechts, links...')

RanjaRietje

Re: hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:21

EMDR heeft mij ook geholpen na een ongeluk. Wel ruim 10 sessies gehad maar helpt wel. Dit is een vaak ingezette therapie met trauma's

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:55

Hier ervaring met Booming life. Heeft wel wat geholpen, maar verwacht geen wondermiddel. Het lijkt op een nicotinepleister als je van het roken af wil komen. Het helpt je erbij, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Mocht je meer info willen, mag je me wel een pb doen.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:08

Matheno schreef:
Ik heb eens een hypnose sessie in Zwolle gehad voor emetofobie. Heeft me enorm geholpen

Ik heb je even een pb gestuurd nav dit bericht, ben benieuwd naar je ervaring..