Al heel lang (meer dan 25 jaar) heb ik een fobie (emetofobie - angst voor overgeven). Ik had vroeger bijna dagelijks paniekaanvallen. Dit gaat beter, maar het sluimert altijd op de achtergrond en soms heb ik er meer last van dan op andere momenten. Over het algemeen is het leefbaar, maar ik merk de laatste tijd dat ik er weer een stuk meer mee bezig ben, en ik ben nu echt weer op zo'n punt dat ik denk: 'Ho Sheran, nu stoppen. Niet zo raar doen

Gisteren was ik jarig en ik heb me voorgenomen dit jaar iedere dag iets kleins te doen dat fobisch gezien eng voor mij is. Elke dag een beetje progressie boeken en dan zien dat het vast wel goed komt. En het op lastige momenten misschien even teruglezen.
Nu dacht ik: ik ben vast de enige niet! Zijn er misschien ook anderen die mee willen doen met hun eigen fobie en dingen willen delen en progressie zouden willen maken?
Gisteren heb ik soep uit een pak gegeten dat ik nog niet kende (ja, dat vind ik eng) en vandaag heb ik woknoodles gemaakt die iets over de datum waren en na het koken heel glad waren (maar dat hoort geloof ik zo). Ook heb ik diepvriesgroente gegeten waar ook in het pak een beetje ijs op zat.
Klinkt als niks, ik weet het, maar voor mij kleine overwinningen!